David Coulthard pro Daily Telegraph komentuje dění kolem Michaela Schumachera, který leží v nemocnici v Grenoblu poté, co utrpěl vážná zranění hlavy při nehodě na lyžích. Podle něj byla sedminásobnému mistrovi světa F1 konečně projevena úcta, kterou si zasloužil.
"Je úžasné vidět záplavu obav o život a zdraví Michaela Schumachera, která se objevila během posledních 36 hodin nejen ze strany F1, ale také celého sporovního i nesportovního světa. Podle mého názoru představuje dlouho přehlížené uznáni Michaelova statusu jako pravé sportovní legendy. Já jen doufám a modlím se, že se z toho dostane a uvidí všechny ty hezké věci, které o něm lidé říkají," uvedl bývalý skotský závodník.
Podle něj totiž Schumacher nikdy nedostal uznání, které si za své výkony zasloužil. "Dlouhá léta byl Michael skvělým dětstkým padouchem ; pochopitelně - bezohledně výkonný, velmi agresivní. Zatímco jeho předchůdci jako Sir Jackie Stewart nebo Juan Manuel Fangio nechávali pro soupeře místo, protože se obávali vážné kolize, Michael šel jen za vidinou vítězství."
"Někdy to přehnal - hned mě napadá Jerez 1997 nebo Rascasse v roce 2006. A tyto nerozvážnosti jej poškodily u sportovních obdivovatelů. Mnohými (mnou nevyjímaje) byl označen za zkaženého šampiona. Ale o jeho úspěších se nemůžete přít. Konec konců - měl stejná pravidla nebo stejné traťové komisaře jako my všichni. A zničil nás," upozorňuje Coulthard.
Sám měl se Schumacherem několik konfliktů, například ve Spa v roce 1998, kdy se na mokré trati srazili a sedminásobný mistr světa se tehdy rozběhl do garáže McLarenu, kde Coultharda obvinil z toho, že se jej pokusil zabít.
"Později jsem se ho s podrážděním zeptal, jestli se někdy ve svém životě mýlil. 'Pokud se pamatuji, tak ne,' odvětil. To ho podle mě vystihuje. Zcela bezvýhradně si věřil. To z něj udělalo šampiona," vzpomíná nynější komentátor BBC. Nikdy prý nebyl na Schumacherově úrovni, ale pokud byl na pódiu výš, věděl, že odvedl velmi dobrou práci a společné souboje dodaly jeho kariéře důvěryhodnosti.
"Byl to bezohledný soupeř, ale zároveň rodinný muž - velkorysý a milý. Pokud jste byli součástí úzkého kruhu, kterému důvěřoval, byl loajální. Pokud ne, zcela vás odřízl. Já jsem nikdy přesně nevěděl, ke kterému táboru patřím," a dodal, že mezi nimi však panuje velký respekt.
"Tato jeho nehoda jej opět ukázala v lidském světle. Je to otec a jeho děti a žena jsou nyní po jeho boku. Je smutné, že se často musí stát něco podobného, abychom mohli říci, že nám na někom záleží. Doufám, že v tomto případě, když Michael dostal takovou lékařskou pomoc a nadále je mu poskytována špičková léčba, opět získá vítězství. A když se mu to podaří zjistí, jaká úcta mu byla projevena."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace