David Coulthard pro Daily Telegraph komentuje dění kolem Michaela Schumachera, který leží v nemocnici v Grenoblu poté, co utrpěl vážná zranění hlavy při nehodě na lyžích. Podle něj byla sedminásobnému mistrovi světa F1 konečně projevena úcta, kterou si zasloužil.
"Je úžasné vidět záplavu obav o život a zdraví Michaela Schumachera, která se objevila během posledních 36 hodin nejen ze strany F1, ale také celého sporovního i nesportovního světa. Podle mého názoru představuje dlouho přehlížené uznáni Michaelova statusu jako pravé sportovní legendy. Já jen doufám a modlím se, že se z toho dostane a uvidí všechny ty hezké věci, které o něm lidé říkají," uvedl bývalý skotský závodník.
Podle něj totiž Schumacher nikdy nedostal uznání, které si za své výkony zasloužil. "Dlouhá léta byl Michael skvělým dětstkým padouchem ; pochopitelně - bezohledně výkonný, velmi agresivní. Zatímco jeho předchůdci jako Sir Jackie Stewart nebo Juan Manuel Fangio nechávali pro soupeře místo, protože se obávali vážné kolize, Michael šel jen za vidinou vítězství."
"Někdy to přehnal - hned mě napadá Jerez 1997 nebo Rascasse v roce 2006. A tyto nerozvážnosti jej poškodily u sportovních obdivovatelů. Mnohými (mnou nevyjímaje) byl označen za zkaženého šampiona. Ale o jeho úspěších se nemůžete přít. Konec konců - měl stejná pravidla nebo stejné traťové komisaře jako my všichni. A zničil nás," upozorňuje Coulthard.
Sám měl se Schumacherem několik konfliktů, například ve Spa v roce 1998, kdy se na mokré trati srazili a sedminásobný mistr světa se tehdy rozběhl do garáže McLarenu, kde Coultharda obvinil z toho, že se jej pokusil zabít.
"Později jsem se ho s podrážděním zeptal, jestli se někdy ve svém životě mýlil. 'Pokud se pamatuji, tak ne,' odvětil. To ho podle mě vystihuje. Zcela bezvýhradně si věřil. To z něj udělalo šampiona," vzpomíná nynější komentátor BBC. Nikdy prý nebyl na Schumacherově úrovni, ale pokud byl na pódiu výš, věděl, že odvedl velmi dobrou práci a společné souboje dodaly jeho kariéře důvěryhodnosti.
"Byl to bezohledný soupeř, ale zároveň rodinný muž - velkorysý a milý. Pokud jste byli součástí úzkého kruhu, kterému důvěřoval, byl loajální. Pokud ne, zcela vás odřízl. Já jsem nikdy přesně nevěděl, ke kterému táboru patřím," a dodal, že mezi nimi však panuje velký respekt.
"Tato jeho nehoda jej opět ukázala v lidském světle. Je to otec a jeho děti a žena jsou nyní po jeho boku. Je smutné, že se často musí stát něco podobného, abychom mohli říci, že nám na někom záleží. Doufám, že v tomto případě, když Michael dostal takovou lékařskou pomoc a nadále je mu poskytována špičková léčba, opět získá vítězství. A když se mu to podaří zjistí, jaká úcta mu byla projevena."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.