David Coulthard pro Daily Telegraph komentuje dění kolem Michaela Schumachera, který leží v nemocnici v Grenoblu poté, co utrpěl vážná zranění hlavy při nehodě na lyžích. Podle něj byla sedminásobnému mistrovi světa F1 konečně projevena úcta, kterou si zasloužil.
"Je úžasné vidět záplavu obav o život a zdraví Michaela Schumachera, která se objevila během posledních 36 hodin nejen ze strany F1, ale také celého sporovního i nesportovního světa. Podle mého názoru představuje dlouho přehlížené uznáni Michaelova statusu jako pravé sportovní legendy. Já jen doufám a modlím se, že se z toho dostane a uvidí všechny ty hezké věci, které o něm lidé říkají," uvedl bývalý skotský závodník.
Podle něj totiž Schumacher nikdy nedostal uznání, které si za své výkony zasloužil. "Dlouhá léta byl Michael skvělým dětstkým padouchem ; pochopitelně - bezohledně výkonný, velmi agresivní. Zatímco jeho předchůdci jako Sir Jackie Stewart nebo Juan Manuel Fangio nechávali pro soupeře místo, protože se obávali vážné kolize, Michael šel jen za vidinou vítězství."
"Někdy to přehnal - hned mě napadá Jerez 1997 nebo Rascasse v roce 2006. A tyto nerozvážnosti jej poškodily u sportovních obdivovatelů. Mnohými (mnou nevyjímaje) byl označen za zkaženého šampiona. Ale o jeho úspěších se nemůžete přít. Konec konců - měl stejná pravidla nebo stejné traťové komisaře jako my všichni. A zničil nás," upozorňuje Coulthard.
Sám měl se Schumacherem několik konfliktů, například ve Spa v roce 1998, kdy se na mokré trati srazili a sedminásobný mistr světa se tehdy rozběhl do garáže McLarenu, kde Coultharda obvinil z toho, že se jej pokusil zabít.
"Později jsem se ho s podrážděním zeptal, jestli se někdy ve svém životě mýlil. 'Pokud se pamatuji, tak ne,' odvětil. To ho podle mě vystihuje. Zcela bezvýhradně si věřil. To z něj udělalo šampiona," vzpomíná nynější komentátor BBC. Nikdy prý nebyl na Schumacherově úrovni, ale pokud byl na pódiu výš, věděl, že odvedl velmi dobrou práci a společné souboje dodaly jeho kariéře důvěryhodnosti.
"Byl to bezohledný soupeř, ale zároveň rodinný muž - velkorysý a milý. Pokud jste byli součástí úzkého kruhu, kterému důvěřoval, byl loajální. Pokud ne, zcela vás odřízl. Já jsem nikdy přesně nevěděl, ke kterému táboru patřím," a dodal, že mezi nimi však panuje velký respekt.
"Tato jeho nehoda jej opět ukázala v lidském světle. Je to otec a jeho děti a žena jsou nyní po jeho boku. Je smutné, že se často musí stát něco podobného, abychom mohli říci, že nám na někom záleží. Doufám, že v tomto případě, když Michael dostal takovou lékařskou pomoc a nadále je mu poskytována špičková léčba, opět získá vítězství. A když se mu to podaří zjistí, jaká úcta mu byla projevena."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.