Mercedes podle Claire Williamsové předčí očekávání Williamsu v počáteční fázi nového partnerství.
Williams po uplynulé sezóně přechází od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. A spolupráci s novým motorovým partnerem si velmi pochvaluje. "Myslím, že předčí naše očekávání," uvádí Williamsová pro Autosport.
"Je to skvělé, protože naše očekávání byla už tak velmi vysoká, proto jsme si je vybrali. Víte, jak profesionálně fungují, a nic, co jsme od podpisu smlouvy viděli, ke změně našeho názoru nevedlo," pokračuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
Výhodou pro Williams je, že Mercedes své pohonné jednotky vyrábí v nedalekém Brixworthu v Anglii, zatímco předchozí Renault měl továrnu ve Francii.
"Nejjednodušší na celé věci pro nás je, že to je k nim kousek, což věci při spolupráci usnadňuje. Při jízdě do Francie jde o dlouhý výlet, což moc nepomáhá. Ale naši inženýři si mohou odskočit k Mercedesu kdykoliv a oni přijíždějí k nám. Jsme opravdu potěšeni," pokračuje Williamsová.
Věří, že turbomotory Mercedesu si ve srovnání s pohonnými jednotkami Renaultu a Ferrari povedou dobře. Kdo ale bude mít výhodu, to si netroufá odhadnout.
"Jsme nadšeni, ale nevím, jestli někdo tuší, jak na tom se svými motory je, a ani nevím, jestli to budeme vědět před prvním testem. Bude to však fantastické pozorovat, jak na tom který motor je, a doufám, že Mercedes bude v paddocku jasně nejlepším, protože nám to pomůže pohnout se kupředu," dodává Williamsová.
Williamsy budou v sezóně 2014 pohánět Mercedesy (foto: Williams F1 Team)
Výrobci motorů, které poháněly Williamsy v F11977 - 1983 Cosworth1984 - 1987 Honda 1988 Judd1989 - 1997 Renault1998 - 1999 Mecachrome/Supertec2000 - 2005 BMW 2006 Cosworth2007 - 2009 Toyota2010 - 2011 Cosworth2012 - 2013 Renault
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.