Mercedes podle Claire Williamsové předčí očekávání Williamsu v počáteční fázi nového partnerství.
Williams po uplynulé sezóně přechází od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. A spolupráci s novým motorovým partnerem si velmi pochvaluje. "Myslím, že předčí naše očekávání," uvádí Williamsová pro Autosport.
"Je to skvělé, protože naše očekávání byla už tak velmi vysoká, proto jsme si je vybrali. Víte, jak profesionálně fungují, a nic, co jsme od podpisu smlouvy viděli, ke změně našeho názoru nevedlo," pokračuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
Výhodou pro Williams je, že Mercedes své pohonné jednotky vyrábí v nedalekém Brixworthu v Anglii, zatímco předchozí Renault měl továrnu ve Francii.
"Nejjednodušší na celé věci pro nás je, že to je k nim kousek, což věci při spolupráci usnadňuje. Při jízdě do Francie jde o dlouhý výlet, což moc nepomáhá. Ale naši inženýři si mohou odskočit k Mercedesu kdykoliv a oni přijíždějí k nám. Jsme opravdu potěšeni," pokračuje Williamsová.
Věří, že turbomotory Mercedesu si ve srovnání s pohonnými jednotkami Renaultu a Ferrari povedou dobře. Kdo ale bude mít výhodu, to si netroufá odhadnout.
"Jsme nadšeni, ale nevím, jestli někdo tuší, jak na tom se svými motory je, a ani nevím, jestli to budeme vědět před prvním testem. Bude to však fantastické pozorovat, jak na tom který motor je, a doufám, že Mercedes bude v paddocku jasně nejlepším, protože nám to pomůže pohnout se kupředu," dodává Williamsová.
Williamsy budou v sezóně 2014 pohánět Mercedesy (foto: Williams F1 Team)
Výrobci motorů, které poháněly Williamsy v F11977 - 1983 Cosworth1984 - 1987 Honda 1988 Judd1989 - 1997 Renault1998 - 1999 Mecachrome/Supertec2000 - 2005 BMW 2006 Cosworth2007 - 2009 Toyota2010 - 2011 Cosworth2012 - 2013 Renault
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.