Mercedes podle Claire Williamsové předčí očekávání Williamsu v počáteční fázi nového partnerství.
Williams po uplynulé sezóně přechází od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu. A spolupráci s novým motorovým partnerem si velmi pochvaluje. "Myslím, že předčí naše očekávání," uvádí Williamsová pro Autosport.
"Je to skvělé, protože naše očekávání byla už tak velmi vysoká, proto jsme si je vybrali. Víte, jak profesionálně fungují, a nic, co jsme od podpisu smlouvy viděli, ke změně našeho názoru nevedlo," pokračuje dcera zakladatele týmu Franka Williamse.
Výhodou pro Williams je, že Mercedes své pohonné jednotky vyrábí v nedalekém Brixworthu v Anglii, zatímco předchozí Renault měl továrnu ve Francii.
"Nejjednodušší na celé věci pro nás je, že to je k nim kousek, což věci při spolupráci usnadňuje. Při jízdě do Francie jde o dlouhý výlet, což moc nepomáhá. Ale naši inženýři si mohou odskočit k Mercedesu kdykoliv a oni přijíždějí k nám. Jsme opravdu potěšeni," pokračuje Williamsová.
Věří, že turbomotory Mercedesu si ve srovnání s pohonnými jednotkami Renaultu a Ferrari povedou dobře. Kdo ale bude mít výhodu, to si netroufá odhadnout.
"Jsme nadšeni, ale nevím, jestli někdo tuší, jak na tom se svými motory je, a ani nevím, jestli to budeme vědět před prvním testem. Bude to však fantastické pozorovat, jak na tom který motor je, a doufám, že Mercedes bude v paddocku jasně nejlepším, protože nám to pomůže pohnout se kupředu," dodává Williamsová.
Williamsy budou v sezóně 2014 pohánět Mercedesy (foto: Williams F1 Team)
Výrobci motorů, které poháněly Williamsy v F11977 - 1983 Cosworth1984 - 1987 Honda 1988 Judd1989 - 1997 Renault1998 - 1999 Mecachrome/Supertec2000 - 2005 BMW 2006 Cosworth2007 - 2009 Toyota2010 - 2011 Cosworth2012 - 2013 Renault
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.