Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
Vzhledem k tomu, že je v F1 z důvodu úspory v nákladech už nějakou dobu zakázáno testovat v průběhu sezony, tak se týmy musely naučit spoléhat na stále více a více sofistikované simulátory. Dle Monzezemola nadešel čas na zamyšlení se nad celou situací. Dle jeho názoru už jsou náklady na simulátory tak vysoké, že by stálo za to popřemýšlet nad hromadným návratem k testům, který by mohly nakonec být levnější.
"Je to vtip," řekl Luca di Montezemolo během obědu s medii ve Fioranu. "Byli jsme přinuceni investovat obrovské sumy peněz do těchto strašných uměle vytvořených strojů místo toho, abychom testovali zde [ve Fioranu] a Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testování, tak je lepší, aby šel jezdit do GP2, motokár a nebo šel hrát basketbal. Chci testovat kvůli tomu, abych v první řadě mohl dát šanci mladým talentům svést se s autem a získat zkušenosti."
"Chci dát také více příležitostí veřejnosti, protože mezi závodními víkendy je v F1 ticho. Není tu nic, nic. Testy jsou také dobrou možností pro sponzory, aby zavolali veřejnost. A testy jsou méně nákladné než budování a vyvíjení každý měsíc strašného simulátoru. Je to něco, o čem se musíme pro budoucnost pobavit."
Luca di Montezemolo si je ale vědom toho, že jsou náklady v F1 až moc vysoké: "Myslím, že když ve fotbale chcete hrát Champions League, tak si musíte koupit dobré hráče a občas musíte trénovat dokonce až pětkrát denně. To je soutěž. Myslím, že je komické, že v F1 na jednu stranu nemůžete testovat, ale na druhou stranu jsme nuceni utrácet velké částky peněz do větrného tunelu, ve kterém vyvíjíme aerodynamiku, kterou nemůžu pak přetransformovat do žádného z mých [silničních] aut."
"Nechci, aby to vypadalo, že jsem starý konzervativní fanoušek F1. Myslím ale, že pokud by nám bylo dovoleno více testovat, tak by nedošlo na skandál s gumami [v roce 2013], protože je to těžké i pro Pirelli, když nemohou moc testovat."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.