Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
Vzhledem k tomu, že je v F1 z důvodu úspory v nákladech už nějakou dobu zakázáno testovat v průběhu sezony, tak se týmy musely naučit spoléhat na stále více a více sofistikované simulátory. Dle Monzezemola nadešel čas na zamyšlení se nad celou situací. Dle jeho názoru už jsou náklady na simulátory tak vysoké, že by stálo za to popřemýšlet nad hromadným návratem k testům, který by mohly nakonec být levnější.
"Je to vtip," řekl Luca di Montezemolo během obědu s medii ve Fioranu. "Byli jsme přinuceni investovat obrovské sumy peněz do těchto strašných uměle vytvořených strojů místo toho, abychom testovali zde [ve Fioranu] a Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testování, tak je lepší, aby šel jezdit do GP2, motokár a nebo šel hrát basketbal. Chci testovat kvůli tomu, abych v první řadě mohl dát šanci mladým talentům svést se s autem a získat zkušenosti."
"Chci dát také více příležitostí veřejnosti, protože mezi závodními víkendy je v F1 ticho. Není tu nic, nic. Testy jsou také dobrou možností pro sponzory, aby zavolali veřejnost. A testy jsou méně nákladné než budování a vyvíjení každý měsíc strašného simulátoru. Je to něco, o čem se musíme pro budoucnost pobavit."
Luca di Montezemolo si je ale vědom toho, že jsou náklady v F1 až moc vysoké: "Myslím, že když ve fotbale chcete hrát Champions League, tak si musíte koupit dobré hráče a občas musíte trénovat dokonce až pětkrát denně. To je soutěž. Myslím, že je komické, že v F1 na jednu stranu nemůžete testovat, ale na druhou stranu jsme nuceni utrácet velké částky peněz do větrného tunelu, ve kterém vyvíjíme aerodynamiku, kterou nemůžu pak přetransformovat do žádného z mých [silničních] aut."
"Nechci, aby to vypadalo, že jsem starý konzervativní fanoušek F1. Myslím ale, že pokud by nám bylo dovoleno více testovat, tak by nedošlo na skandál s gumami [v roce 2013], protože je to těžké i pro Pirelli, když nemohou moc testovat."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.