Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
Vzhledem k tomu, že je v F1 z důvodu úspory v nákladech už nějakou dobu zakázáno testovat v průběhu sezony, tak se týmy musely naučit spoléhat na stále více a více sofistikované simulátory. Dle Monzezemola nadešel čas na zamyšlení se nad celou situací. Dle jeho názoru už jsou náklady na simulátory tak vysoké, že by stálo za to popřemýšlet nad hromadným návratem k testům, který by mohly nakonec být levnější.
"Je to vtip," řekl Luca di Montezemolo během obědu s medii ve Fioranu. "Byli jsme přinuceni investovat obrovské sumy peněz do těchto strašných uměle vytvořených strojů místo toho, abychom testovali zde [ve Fioranu] a Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testování, tak je lepší, aby šel jezdit do GP2, motokár a nebo šel hrát basketbal. Chci testovat kvůli tomu, abych v první řadě mohl dát šanci mladým talentům svést se s autem a získat zkušenosti."
"Chci dát také více příležitostí veřejnosti, protože mezi závodními víkendy je v F1 ticho. Není tu nic, nic. Testy jsou také dobrou možností pro sponzory, aby zavolali veřejnost. A testy jsou méně nákladné než budování a vyvíjení každý měsíc strašného simulátoru. Je to něco, o čem se musíme pro budoucnost pobavit."
Luca di Montezemolo si je ale vědom toho, že jsou náklady v F1 až moc vysoké: "Myslím, že když ve fotbale chcete hrát Champions League, tak si musíte koupit dobré hráče a občas musíte trénovat dokonce až pětkrát denně. To je soutěž. Myslím, že je komické, že v F1 na jednu stranu nemůžete testovat, ale na druhou stranu jsme nuceni utrácet velké částky peněz do větrného tunelu, ve kterém vyvíjíme aerodynamiku, kterou nemůžu pak přetransformovat do žádného z mých [silničních] aut."
"Nechci, aby to vypadalo, že jsem starý konzervativní fanoušek F1. Myslím ale, že pokud by nám bylo dovoleno více testovat, tak by nedošlo na skandál s gumami [v roce 2013], protože je to těžké i pro Pirelli, když nemohou moc testovat."
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.