Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
Vzhledem k tomu, že je v F1 z důvodu úspory v nákladech už nějakou dobu zakázáno testovat v průběhu sezony, tak se týmy musely naučit spoléhat na stále více a více sofistikované simulátory. Dle Monzezemola nadešel čas na zamyšlení se nad celou situací. Dle jeho názoru už jsou náklady na simulátory tak vysoké, že by stálo za to popřemýšlet nad hromadným návratem k testům, který by mohly nakonec být levnější.
"Je to vtip," řekl Luca di Montezemolo během obědu s medii ve Fioranu. "Byli jsme přinuceni investovat obrovské sumy peněz do těchto strašných uměle vytvořených strojů místo toho, abychom testovali zde [ve Fioranu] a Mugellu. Pokud někdo nemá peníze na testování, tak je lepší, aby šel jezdit do GP2, motokár a nebo šel hrát basketbal. Chci testovat kvůli tomu, abych v první řadě mohl dát šanci mladým talentům svést se s autem a získat zkušenosti."
"Chci dát také více příležitostí veřejnosti, protože mezi závodními víkendy je v F1 ticho. Není tu nic, nic. Testy jsou také dobrou možností pro sponzory, aby zavolali veřejnost. A testy jsou méně nákladné než budování a vyvíjení každý měsíc strašného simulátoru. Je to něco, o čem se musíme pro budoucnost pobavit."
Luca di Montezemolo si je ale vědom toho, že jsou náklady v F1 až moc vysoké: "Myslím, že když ve fotbale chcete hrát Champions League, tak si musíte koupit dobré hráče a občas musíte trénovat dokonce až pětkrát denně. To je soutěž. Myslím, že je komické, že v F1 na jednu stranu nemůžete testovat, ale na druhou stranu jsme nuceni utrácet velké částky peněz do větrného tunelu, ve kterém vyvíjíme aerodynamiku, kterou nemůžu pak přetransformovat do žádného z mých [silničních] aut."
"Nechci, aby to vypadalo, že jsem starý konzervativní fanoušek F1. Myslím ale, že pokud by nám bylo dovoleno více testovat, tak by nedošlo na skandál s gumami [v roce 2013], protože je to těžké i pro Pirelli, když nemohou moc testovat."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.