Šéf Red Bullu Christian Horner pro F1 Racing uvádí, že by jeho tým vyhrával šampionáty i za podstatně nižších rozpočtů. A jak chce zabránit odlivu klíčových inženýrů?
Na dotaz Karuna Chandhoka, zda by Red Bull byl vítězným týmem po zavedení rozpočtových stropů ve výši 20 milionů Euro (kolem 550 mil. Kč), což je přibližně desetina jejich současného rozpočtu, Horner neváhá.
"Věřím, že ano, protože náš úspěch není závislý na penězích, které máme. Je dán týmovou prací a vynalézavostí, který tým předvádí ve všech oblastech. Z finančního hlediska máme teprve třetí nejvyšší rozpočet v F1," uvádí šéf Red Bullu.
Týmu přesto unikají špičkoví inženýři včetně aerodynamiků Shauna Whitegeada (míří k Williamsu) Dana Fallowse a šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua, kteří jsou na cestě k McLarenu. Jak chce zabránit jejich dalšímu odlivu z Milton Keynes?
"Pokud chtějí odejít, čemuž u žádného z nich nevěřím, máme se všemi klíčovými osobnostmi podepsány relativně dlouhodobé smlouvy. I Peter má smlouvu až do konce příštího roku, pokud se pak rozhodne odejít," říká Horner.
Šéfa Lotusu Erica Boulliera s nadsázkou zajímalo, zda je Red Bull připravený stát se zákaznickým týmem. Horner s úsměvem odpovídá: "Pokud Eric chce odkoupit jedno z našich aut, velmi rádi mu jedno prodáme. Akorát bude asi dva či tři roky staré."
Christian Horner na boxové zídce (foto: Red Bull Racing)
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.