Šéf Red Bullu Christian Horner pro F1 Racing uvádí, že by jeho tým vyhrával šampionáty i za podstatně nižších rozpočtů. A jak chce zabránit odlivu klíčových inženýrů?
Na dotaz Karuna Chandhoka, zda by Red Bull byl vítězným týmem po zavedení rozpočtových stropů ve výši 20 milionů Euro (kolem 550 mil. Kč), což je přibližně desetina jejich současného rozpočtu, Horner neváhá.
"Věřím, že ano, protože náš úspěch není závislý na penězích, které máme. Je dán týmovou prací a vynalézavostí, který tým předvádí ve všech oblastech. Z finančního hlediska máme teprve třetí nejvyšší rozpočet v F1," uvádí šéf Red Bullu.
Týmu přesto unikají špičkoví inženýři včetně aerodynamiků Shauna Whitegeada (míří k Williamsu) Dana Fallowse a šéfa aerodynamiky Petera Prodromoua, kteří jsou na cestě k McLarenu. Jak chce zabránit jejich dalšímu odlivu z Milton Keynes?
"Pokud chtějí odejít, čemuž u žádného z nich nevěřím, máme se všemi klíčovými osobnostmi podepsány relativně dlouhodobé smlouvy. I Peter má smlouvu až do konce příštího roku, pokud se pak rozhodne odejít," říká Horner.
Šéfa Lotusu Erica Boulliera s nadsázkou zajímalo, zda je Red Bull připravený stát se zákaznickým týmem. Horner s úsměvem odpovídá: "Pokud Eric chce odkoupit jedno z našich aut, velmi rádi mu jedno prodáme. Akorát bude asi dva či tři roky staré."
Christian Horner na boxové zídce (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.