Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uznává, že potřeboval "kopanec mezi nohy," aby se mohl lépe připravit na sezónu 2014. Díky spolupráci s Hondou bude v dalších deseti letech špičkovým týmem.
McLaren poprvé od roku 2006 prožil sezónu bez jediného vítězství a od roku 1980 nedosáhl dokonce ani jednou na pódiu. Páté místo v šampionátu konstruktérů bylo pro tým z Wokingu velkým zklamáním.
"Selhání je bolestivá věc, ale kopanec do rozkroku - někdy ho potřebujete osobně a někdy ho potřebuje organizace," popisuje Whitmarsh pro Autosport.
"Já jsem optimistou, takže přijdu a řeknu: 'Moc se mi to nelíbí,' ale když se podívám do budoucnosti, přimělo nás to k určitým rozhodnutím, které bychom minulou zimu těžko udělali, protože do Austrálie jsme si mysleli, že jsme stejně dobří jako kdokoliv jiný.
Většina nemůže sedět na místě a říkat, že nepotřebuje změnu nebo že jsme odvedli dostatečně dobrou práci - protože jsme to neučinili. Změna v prostředí je mnohem snadnější a je klíčová v každé organizaci, ať už podává dobré výkony či nikoliv. Jen se hůře provádí, když to vnímáte tak, že jste dobří," pokračuje šéf McLarenu.
Přiznává také, že měl také obavy i o svou vlastní budoucnost v týmu po letošním nezvládnutém návrhu vozu MP4-28: "Do určité míry ano. Ale nejhorší tlak na sebe vynakládám já. Faktem je, že když odpadne kolo, jde o mou chybu. Pokud auto není dost dobré, je to moje chyba. Pokud jezdec udělá chybu, je to moje chyba. Lidé hovoří o tlaku, ale ten největší tlak pochází zevnitř."
Letošní sezóna McLarenu moc nevyšla, v příští se chce vrátit k vítězstvím (foto: McLaren Mercedes)
Whitmarsh dále očekává, že s Hondou budou v další dekádě znovu špičkovým týmem Formule 1: "Díky smlouvě s Hondou víme, že zde budeme působit jako špičkový tým dalších 10 let. Podařilo se nám to zajistit a není moc týmů, které by měly budoucnost zajištěnou takovým způsobem, jako my."
V příští sezóně, kdy vozy začnou být poháněny novými turbomotory, bude za tým závodit po boku Jensona Buttona mladík Kevin Magnussen místo Sergia Péreze. Od roku 2015 při vstupu Hondy tým posílí šéf aerodynamiky Red Bullu Peter Prodromou.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.