Šéf McLarenu Martin Whitmarsh uznává, že potřeboval "kopanec mezi nohy," aby se mohl lépe připravit na sezónu 2014. Díky spolupráci s Hondou bude v dalších deseti letech špičkovým týmem.
McLaren poprvé od roku 2006 prožil sezónu bez jediného vítězství a od roku 1980 nedosáhl dokonce ani jednou na pódiu. Páté místo v šampionátu konstruktérů bylo pro tým z Wokingu velkým zklamáním.
"Selhání je bolestivá věc, ale kopanec do rozkroku - někdy ho potřebujete osobně a někdy ho potřebuje organizace," popisuje Whitmarsh pro Autosport.
"Já jsem optimistou, takže přijdu a řeknu: 'Moc se mi to nelíbí,' ale když se podívám do budoucnosti, přimělo nás to k určitým rozhodnutím, které bychom minulou zimu těžko udělali, protože do Austrálie jsme si mysleli, že jsme stejně dobří jako kdokoliv jiný.
Většina nemůže sedět na místě a říkat, že nepotřebuje změnu nebo že jsme odvedli dostatečně dobrou práci - protože jsme to neučinili. Změna v prostředí je mnohem snadnější a je klíčová v každé organizaci, ať už podává dobré výkony či nikoliv. Jen se hůře provádí, když to vnímáte tak, že jste dobří," pokračuje šéf McLarenu.
Přiznává také, že měl také obavy i o svou vlastní budoucnost v týmu po letošním nezvládnutém návrhu vozu MP4-28: "Do určité míry ano. Ale nejhorší tlak na sebe vynakládám já. Faktem je, že když odpadne kolo, jde o mou chybu. Pokud auto není dost dobré, je to moje chyba. Pokud jezdec udělá chybu, je to moje chyba. Lidé hovoří o tlaku, ale ten největší tlak pochází zevnitř."
Letošní sezóna McLarenu moc nevyšla, v příští se chce vrátit k vítězstvím (foto: McLaren Mercedes)
Whitmarsh dále očekává, že s Hondou budou v další dekádě znovu špičkovým týmem Formule 1: "Díky smlouvě s Hondou víme, že zde budeme působit jako špičkový tým dalších 10 let. Podařilo se nám to zajistit a není moc týmů, které by měly budoucnost zajištěnou takovým způsobem, jako my."
V příští sezóně, kdy vozy začnou být poháněny novými turbomotory, bude za tým závodit po boku Jensona Buttona mladík Kevin Magnussen místo Sergia Péreze. Od roku 2015 při vstupu Hondy tým posílí šéf aerodynamiky Red Bullu Peter Prodromou.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.