Ostatní výrobci motorů mají obavu, že by Honda mohla mít nefér výhodu plynoucí z toho, že do sportu vstoupí až rok po uvedení nových pravidel v platnost.
Japonská automobilka uvede svoje šestiválce a další součásti hnacího ústrojí v monopostech stáje McLaren v roce 2015, zatímco Ferrari, Mercedes a Renault svoje díla předvedou už za méně než měsíc.
Z úst představitelů Hondy můžeme slyšet, že je to pro ně nevýhoda, tak její rivalové, kteří budou mít po 28. lednu 2014 zmražený vývoj pohonných jednotek (ledaže by se mělo jednat o zlepšení spolehlivosti), věří, že se Honda bude moci z roku 2014 poučit a bude moci reagovat, protože jí se pravidlo o zmražení vývoje samozřejmě týkat nebude.
"Dlouho jsme [o tomto problému] mluvili s ostatními výrobci, ale nenašli jsme řešení," řekl šéf Ferrari, Stefano Domenicali. "Nemůžeme přinutit Hondu, aby zmrazila svůj motor, když ještě není registrována ve světě Formule 1 a navíc s tímto přístupem uzavření se by mohl ztratit chuť kterýkoliv další výrobce, který by mohl chtít vstoupit.
Zjistitli jsme, že japonský výrobce bude moci těžit z velké výhody tím, že bude moci adaptovat svoje motory na problémy, které budou zaznamenány během sezony, ale nemůžeme s tím nic udělat," uzavřel Domenicali.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.