Ostatní výrobci motorů mají obavu, že by Honda mohla mít nefér výhodu plynoucí z toho, že do sportu vstoupí až rok po uvedení nových pravidel v platnost.
Japonská automobilka uvede svoje šestiválce a další součásti hnacího ústrojí v monopostech stáje McLaren v roce 2015, zatímco Ferrari, Mercedes a Renault svoje díla předvedou už za méně než měsíc.
Z úst představitelů Hondy můžeme slyšet, že je to pro ně nevýhoda, tak její rivalové, kteří budou mít po 28. lednu 2014 zmražený vývoj pohonných jednotek (ledaže by se mělo jednat o zlepšení spolehlivosti), věří, že se Honda bude moci z roku 2014 poučit a bude moci reagovat, protože jí se pravidlo o zmražení vývoje samozřejmě týkat nebude.
"Dlouho jsme [o tomto problému] mluvili s ostatními výrobci, ale nenašli jsme řešení," řekl šéf Ferrari, Stefano Domenicali. "Nemůžeme přinutit Hondu, aby zmrazila svůj motor, když ještě není registrována ve světě Formule 1 a navíc s tímto přístupem uzavření se by mohl ztratit chuť kterýkoliv další výrobce, který by mohl chtít vstoupit.
Zjistitli jsme, že japonský výrobce bude moci těžit z velké výhody tím, že bude moci adaptovat svoje motory na problémy, které budou zaznamenány během sezony, ale nemůžeme s tím nic udělat," uzavřel Domenicali.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.