Mark Webber se loučí s aktivní kariérou ve Formuli 1, zatímco Sebastian Vettel získal svůj čtvrtý titul mistra světa. V čem se podle šéfa týmu Christiana Hornera liší jízdní styly pilotů Red Bullu?
V rozhovoru pro F1 Racing komentátora televize Sky Martina Brundlea zajímalo, čím Vettel tak vyniká při srovnání telemetrie se svým týmovým kolegou Markem Webberem, jehož od příští sezóny nahradí Daniel Ricciardo z Toro Rosso.
"Největší rozdíly mezi Markem a Sebem jsou patrné v pomalých a středně-rychlých zatáčkách. V těch rychlých je Mark ohromně odvážný a rychlý, takže v Copse, Becketts a podobných místech je velmi silný. Ale zdá se, že trend v rozdílech mezi Sebem a Markem spočívá v technických zatáčkách, kde v průjezdu zatáčkou trávíte více času," odpovídá Horner.
Mnoho lidí rychlejší časy na kolo přičítá tomu, že Vettel se lépe zvládl techniku foukání z výfuků, z níž ve svém jezdeckém stylu více těží. "Ne, jde o charakteristiku, kterou má od roku 2008," popírá šéf Red Bullu.
Nemá to tedy nic společného s tím, co dělá s autem? Jak například zachází s volantem? "Sebovo řízení spočívá hodně na zadních pneumatikách. A je velmi citlivý a jemný na to, aby pneumatiky nepřetěžoval," vysvětluje Horner.
Mistrovství Sebastiana Vettela spočívá podle Christiana Hornerav citu pro zadní pneumatiky (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.