Mark Webber se loučí s aktivní kariérou ve Formuli 1, zatímco Sebastian Vettel získal svůj čtvrtý titul mistra světa. V čem se podle šéfa týmu Christiana Hornera liší jízdní styly pilotů Red Bullu?
V rozhovoru pro F1 Racing komentátora televize Sky Martina Brundlea zajímalo, čím Vettel tak vyniká při srovnání telemetrie se svým týmovým kolegou Markem Webberem, jehož od příští sezóny nahradí Daniel Ricciardo z Toro Rosso.
"Největší rozdíly mezi Markem a Sebem jsou patrné v pomalých a středně-rychlých zatáčkách. V těch rychlých je Mark ohromně odvážný a rychlý, takže v Copse, Becketts a podobných místech je velmi silný. Ale zdá se, že trend v rozdílech mezi Sebem a Markem spočívá v technických zatáčkách, kde v průjezdu zatáčkou trávíte více času," odpovídá Horner.
Mnoho lidí rychlejší časy na kolo přičítá tomu, že Vettel se lépe zvládl techniku foukání z výfuků, z níž ve svém jezdeckém stylu více těží. "Ne, jde o charakteristiku, kterou má od roku 2008," popírá šéf Red Bullu.
Nemá to tedy nic společného s tím, co dělá s autem? Jak například zachází s volantem? "Sebovo řízení spočívá hodně na zadních pneumatikách. A je velmi citlivý a jemný na to, aby pneumatiky nepřetěžoval," vysvětluje Horner.
Mistrovství Sebastiana Vettela spočívá podle Christiana Hornerav citu pro zadní pneumatiky (foto: Red Bull Racing)
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.