Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si pochvaluje pokroky svého týmu i novou posilu - technického ředitele Jamese Allisona, který letos přišel z Lotusu.
Podle prezidenta má stáj z Maranella na místě vše potřebné k tomu, aby mohla do nové turboéry vstoupit vítězně. "V posledních letech odváděl Domenicali skvělou práci na tom, aby nás dovedl zpět na špici," chválí nejprve šéfa týmu Stefana Domenicaliho.
"Například jsme se zlepšili v oblasti strategie a věřím, že jsme letos byli znovu nejlepší díky mnohem vědečtějšímu přístupu. Také jsme se zlepšili v oblasti simulací a simulátoru, částečně díky jezdcům, kteří na něm tráví celý čas - například De la Rosa a Rigon."
"Zlepšili jsme naši infrastrukturu. Například jsme modernizovali aerodynamický tunel, který už několik týdnů opět funguje a už nemusíme používat ten od Toyoty v Německu. V roce 2013 jsme byli nejlepší při zastávkách v boxech, stejně jako v předchozím roce," pokračuje Montezemolo.
V závěru se věnuje cenné posile - technickému řediteli Jamesovi Allisonovi, kterého přetáhli z Lotusu. "Nyní máme vysoce ceněného inženýra. Už zná spoustu lidí, pracoval s nimi v Maranellu, když u Ferrari poprvé začal, má velmi dobré organizační schopnosti."
Šéfové Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Od té doby, co nás opustil Ross Brawn, Ferrari nemělo opravdu dobrého technického ředitele. Nyní ho má. Allison je velmi dobrý," chválí ho Montezemolo, což není zrovna to nejlepší vysvědčení pro Pata Frye, jenž tuto roli zastával před Allisonem.
Prezident Ferrari očekává dobrou sezónu a návrat Ferrari na špici výsledkových listin: "Abych to shrnul, máme vše pro vítězství a pro to, abychom si vedli dobře."
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.