Prezident Ferrari Luca di Montezemolo si pochvaluje pokroky svého týmu i novou posilu - technického ředitele Jamese Allisona, který letos přišel z Lotusu.
Podle prezidenta má stáj z Maranella na místě vše potřebné k tomu, aby mohla do nové turboéry vstoupit vítězně. "V posledních letech odváděl Domenicali skvělou práci na tom, aby nás dovedl zpět na špici," chválí nejprve šéfa týmu Stefana Domenicaliho.
"Například jsme se zlepšili v oblasti strategie a věřím, že jsme letos byli znovu nejlepší díky mnohem vědečtějšímu přístupu. Také jsme se zlepšili v oblasti simulací a simulátoru, částečně díky jezdcům, kteří na něm tráví celý čas - například De la Rosa a Rigon."
"Zlepšili jsme naši infrastrukturu. Například jsme modernizovali aerodynamický tunel, který už několik týdnů opět funguje a už nemusíme používat ten od Toyoty v Německu. V roce 2013 jsme byli nejlepší při zastávkách v boxech, stejně jako v předchozím roce," pokračuje Montezemolo.
V závěru se věnuje cenné posile - technickému řediteli Jamesovi Allisonovi, kterého přetáhli z Lotusu. "Nyní máme vysoce ceněného inženýra. Už zná spoustu lidí, pracoval s nimi v Maranellu, když u Ferrari poprvé začal, má velmi dobré organizační schopnosti."
Šéfové Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
"Od té doby, co nás opustil Ross Brawn, Ferrari nemělo opravdu dobrého technického ředitele. Nyní ho má. Allison je velmi dobrý," chválí ho Montezemolo, což není zrovna to nejlepší vysvědčení pro Pata Frye, jenž tuto roli zastával před Allisonem.
Prezident Ferrari očekává dobrou sezónu a návrat Ferrari na špici výsledkových listin: "Abych to shrnul, máme vše pro vítězství a pro to, abychom si vedli dobře."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.