Sauber oznamuje druhého jezdce: V týmu zůstává Esteban Gutiérrez

Gutiérrez, Esteban
Gutiérrez, Esteban, foto: Sauber Motorsport AG
iM2 21. prosince 2013 13:26
Sdílej:

Esteban Gutiérrez dostává po své debutové sezoně druhou šanci v F1. Mladý Mexičan bude i příští rok jezdit za tým Sauber. To mimo jiné znamená, že Sergei Sirotkin si bude muset na F1 ještě počkat.

Tým Sauber oficiálně potvrzuje svého druhého jezdce pro sezonu 2014 - v týmů zůstává Esteban Gutiérrez. 22 letý Mexičan byl dnes potvrzen týmem Sauber, za který příští rok pojede dvojice Sutil - Guttiérrez. Esteban dostává od týmu Sauber druhou šanci.

Přitom docela dlouhou dobu to vypadalo, že se v F1 neudrží. Úvodní sezona v F1 totiž mladíkovi nevyšla úplně podle plánů a se ziskem pouhých 6 bodů obsadil v hodnocení jezdců až 16. místo. Gutiérrez bodoval jenom jednou, v Japonsku, a na jeho místo se tlačil další mladík, Rus Sergej Sirotkin.

Nakonec se ale švýcarská stáj rozhodla dát po učednickém roce ještě jednu šanci Gutiérrezovi. Není však pochyb o tom, že pokud si chce v F1 zajistit dlouhodobější budoucnost, musí se zlepšit. Faktem je, že bývalý mistr GP3 v roce 2013 jezdil dost nevyrovnaně. Zvláště při porovnání s kolegou Hülkenbergem byl viditelný jasný kontrast.

Esteban Gutiérrez completes the Sauber F1 Team driver line-up for 2014 @EstebanGtz http://t.co/xax2CP484q pic.twitter.com/j68wKweEAg

— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 21, 2013

"Jsem moc rád, že mohu opět závodit za tým Sauber. Letos mé výkony vykazovaly strmou vzestupnou tendenci, ale ve spolupráci s týmem jsme se nedokázali pravidelně zlepšovat. Rok 2014 pro mě bude mým 4. rokem v týmu a 2. v roli závodního pilota. Jsem moc rád a cítím se připravený na další krok. Důležité je, že lidé, se kterými budu spolupracovat, dobře znám. Dám do toho vše, abych postoupil nahoru a tým všemi možnými prostředky podpořil," říká jezdec.

Také šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, je potěšená prodloužením smlouvy: "Jsme moc rádi, že za nás i v roce 2014 pojede Esteban, protože jej považujeme za mladého a talentovaného jezdce. V letošní sezoně zažil, jak složité to pro mladíka je, vkročit do F1.

Během roku se ale dokázal zlepšovat jak v kvalifikacích tak i závodech. Sezonu zakončil jako nejlepší mladík v hodnocení jezdců. Dost často konečné výsledky neodpovídaly jeho výkonům. Věřím, že má na to, aby své výkony přetavil v lepší výsledky."

Sergey Sirotkin becomes test driver for the Sauber F1 Team @Sirotkin_Sergey http://t.co/srUUkpFOob pic.twitter.com/Y89bnhgRx2

— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 21, 2013

Sergej Sirotkin se stává testovacím pilotem Sauberu

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.