Caterham stále neoznámil svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2014. Vyjednává s několika jezdci včetně Marcuse Ericssona, Kamuje Kobajašiho, Heikkiho Kovalainena, Charlese Pica či Gieda van der Gardeho.
Největší šance se v zákulisí dávají nováčkovi Ericssonovi, který má krom talentu za sebou také silné sponzory. Po jeho boku by se týmu hodil někdo zkušený. Majitel Tony Fernandes společně s dalšími akcionáři nejsou příliš ochotni do něj lít další peníze, proto by ideálním kandidátem byl někdo se zkušenostmi i financemi.
Kovalainen má zkušenosti více než bohaté a je v hledáčku Caterhamu již delší dobu, žel nemá žádné peníze a za místo si nechce platit. Totéž se v podstatě týká dalšího pilota, který je po letošní sezóně bez místa - Paula di Resty.
Místo Kovalainena by však britský tým mohl dát nakonec přednost Kamujovi Kobajašimu, který F1 opustil po sezóně 2012. U Sauberu si proti Sergiovi Pérezovi vedl dobře a proti Finovi dokázal navíc sehnat slušný sponzorský balík ve výši kolem 6 milionů Euro (přes 160 mil. Kč).
Kamuj si po debutu s Toyotou v F1 získal svým agresivním jezdeckým stylem za krátkou dobu srdce mnoha fanoušků. Jeho návrat by Bernie Ecclestone i Honda - majitelé okruhu v Suzuce - jistě uvítali, protože by byl dalším lákadlem Velké ceny Japonska.
Kamuj Kobajaši za volantem Sauberu C31 v loňské sezóně (foto: Sauber Motorsport AG)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.