Caterham stále neoznámil svou jezdeckou sestavu pro sezónu 2014. Vyjednává s několika jezdci včetně Marcuse Ericssona, Kamuje Kobajašiho, Heikkiho Kovalainena, Charlese Pica či Gieda van der Gardeho.
Největší šance se v zákulisí dávají nováčkovi Ericssonovi, který má krom talentu za sebou také silné sponzory. Po jeho boku by se týmu hodil někdo zkušený. Majitel Tony Fernandes společně s dalšími akcionáři nejsou příliš ochotni do něj lít další peníze, proto by ideálním kandidátem byl někdo se zkušenostmi i financemi.
Kovalainen má zkušenosti více než bohaté a je v hledáčku Caterhamu již delší dobu, žel nemá žádné peníze a za místo si nechce platit. Totéž se v podstatě týká dalšího pilota, který je po letošní sezóně bez místa - Paula di Resty.
Místo Kovalainena by však britský tým mohl dát nakonec přednost Kamujovi Kobajašimu, který F1 opustil po sezóně 2012. U Sauberu si proti Sergiovi Pérezovi vedl dobře a proti Finovi dokázal navíc sehnat slušný sponzorský balík ve výši kolem 6 milionů Euro (přes 160 mil. Kč).
Kamuj si po debutu s Toyotou v F1 získal svým agresivním jezdeckým stylem za krátkou dobu srdce mnoha fanoušků. Jeho návrat by Bernie Ecclestone i Honda - majitelé okruhu v Suzuce - jistě uvítali, protože by byl dalším lákadlem Velké ceny Japonska.
Kamuj Kobajaši za volantem Sauberu C31 v loňské sezóně (foto: Sauber Motorsport AG)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.