Giancarlo Minardi: Někteří fanoušci ani nepoznají jezdce Formule 1 kromě těch, kteří si chodí na stupně vítězů po ocenění.
„Dvojité body, nové tresty, cena za pole-position… Určitě je to ta správná cesta pro zvýšení přitažlivosti Formule 1? Já mám dojem, že se hledají novinky za každou cenu, přitom nejsou prospěšné pro závody jako takové, ale mají jen uspokojit některé lidi. Z mého pohledu by byly lepší pravidla, která jsou jasná, vyčíslitelná a která nezmírňují náš sport,“ vyhlašuje Giancarlo Minardi.
Tvrdí, že Formule 1 se musí více přiblížit fanouškům. „Byl by potřebný přístup z hlediska marketingu, aby se náš sport víc přiblížil divákům, místo toho se všichni ještě víc uzavírají do svých „motor-homů“, které jsou chráněné jako nedobytné pevnosti. Lidé by rádi zkusili nadýchat se atmosféry paddocku, měli by mít možnost potkat své idoly v čase konání velkých cen, získat od nich autogram, nebo se s nimi i vyfotit. Já mám naopak pocit, že hodně lidí není schopno rozeznat tváře jezdců (kromě těch, kteří se objevují na pódiu).“
Nejvíc odpůrců si získalo pravidlo o dvojitém bodování v posledním závodě sezony. „Stále se mi zdá směšné pravidlo o dvojitých bodech v posledním závodě. Jezdec riskuje, že uvidí, jak se jeho snaha z celé sezony vytratí během jediného závodu.“ Netýká se to jenom nejbohatších týmů, které bojují pravidelně o titul.
„Platí to i pro jezdce z týmů kategorie C. Například Marussia dosáhla desáté místo v Poháru konstruktérů díky jednomu třináctému místu, Caterham byl nejlíp jenom čtrnáctý. A jenom jedna příčka v jednom závodě znamená rozdíl 10 milionů dolarů, přitom oba týmy bojovaly celý rok. V příští sezoně celá jejich práce zmizí přes jeden víkend, možná to bude víc zásluhou většího štěstí soupeře, než jeho uměním…“
Podle Minardiho existuje riziko, že F1 ztratí svou schopnost být atraktivní pro velké automobilky ve prospěch jiných kategorií, které fungují lépe a jsou lacinější. „V těchto dnech oznámila FIA, že má zájem o nový tým ve Formuli 1. Volkswagen, Porsche a Audi prakticky obratem vyhlásily, že nemají zájem, protože se už angažují v závodech se zakrytými koly, jako např. Le Mans.
Důvodů může být víc: automobilky jsou schopny lépe využít svojí účast ve vytrvalostních závodech pro převod technologií do sériově vyráběných automobilů. V dnešní době je také těžké získat dobrého partnera pro vývoj šasi, který by garantoval dobré výsledky ve Formuli 1. Porsche bylo na začátku roku velice blízko spolupráce s Red Bullem, ale z různých důvodů k podpisu dohody nedošlo.
Faktem je, že v příštím roce bude kategorie Le Mans velmi zajímavá s automobilkami jako Toyota, Audi, Porsche. Jejich účast kromě jiného zvýší zájem o tyto závody. Také ve Ferrari ústy svého prezidenta Montezemola naznačili zájem o vytrvalostní závody. Italská automobilka, která má titul z kategorie GT2, nemůže dlouho přehlížet tuto oblast závodění.“
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.