Giancarlo Minardi: Někteří fanoušci ani nepoznají jezdce Formule 1 kromě těch, kteří si chodí na stupně vítězů po ocenění.
„Dvojité body, nové tresty, cena za pole-position… Určitě je to ta správná cesta pro zvýšení přitažlivosti Formule 1? Já mám dojem, že se hledají novinky za každou cenu, přitom nejsou prospěšné pro závody jako takové, ale mají jen uspokojit některé lidi. Z mého pohledu by byly lepší pravidla, která jsou jasná, vyčíslitelná a která nezmírňují náš sport,“ vyhlašuje Giancarlo Minardi.
Tvrdí, že Formule 1 se musí více přiblížit fanouškům. „Byl by potřebný přístup z hlediska marketingu, aby se náš sport víc přiblížil divákům, místo toho se všichni ještě víc uzavírají do svých „motor-homů“, které jsou chráněné jako nedobytné pevnosti. Lidé by rádi zkusili nadýchat se atmosféry paddocku, měli by mít možnost potkat své idoly v čase konání velkých cen, získat od nich autogram, nebo se s nimi i vyfotit. Já mám naopak pocit, že hodně lidí není schopno rozeznat tváře jezdců (kromě těch, kteří se objevují na pódiu).“
Nejvíc odpůrců si získalo pravidlo o dvojitém bodování v posledním závodě sezony. „Stále se mi zdá směšné pravidlo o dvojitých bodech v posledním závodě. Jezdec riskuje, že uvidí, jak se jeho snaha z celé sezony vytratí během jediného závodu.“ Netýká se to jenom nejbohatších týmů, které bojují pravidelně o titul.
„Platí to i pro jezdce z týmů kategorie C. Například Marussia dosáhla desáté místo v Poháru konstruktérů díky jednomu třináctému místu, Caterham byl nejlíp jenom čtrnáctý. A jenom jedna příčka v jednom závodě znamená rozdíl 10 milionů dolarů, přitom oba týmy bojovaly celý rok. V příští sezoně celá jejich práce zmizí přes jeden víkend, možná to bude víc zásluhou většího štěstí soupeře, než jeho uměním…“
Podle Minardiho existuje riziko, že F1 ztratí svou schopnost být atraktivní pro velké automobilky ve prospěch jiných kategorií, které fungují lépe a jsou lacinější. „V těchto dnech oznámila FIA, že má zájem o nový tým ve Formuli 1. Volkswagen, Porsche a Audi prakticky obratem vyhlásily, že nemají zájem, protože se už angažují v závodech se zakrytými koly, jako např. Le Mans.
Důvodů může být víc: automobilky jsou schopny lépe využít svojí účast ve vytrvalostních závodech pro převod technologií do sériově vyráběných automobilů. V dnešní době je také těžké získat dobrého partnera pro vývoj šasi, který by garantoval dobré výsledky ve Formuli 1. Porsche bylo na začátku roku velice blízko spolupráce s Red Bullem, ale z různých důvodů k podpisu dohody nedošlo.
Faktem je, že v příštím roce bude kategorie Le Mans velmi zajímavá s automobilkami jako Toyota, Audi, Porsche. Jejich účast kromě jiného zvýší zájem o tyto závody. Také ve Ferrari ústy svého prezidenta Montezemola naznačili zájem o vytrvalostní závody. Italská automobilka, která má titul z kategorie GT2, nemůže dlouho přehlížet tuto oblast závodění.“
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.