Ferrari věří, že díky společné výrobě šasi i motoru v Maranellu získájí v nové turbo éře ve Formuli 1 příjemnou výhodu.
Ferrari včera v Maranellu novinářům prezentovalo nový motor a technický ředitel James Allison při té příležitosti uvedl: "To, že můžeme společně stavět motor i šasi je pro Ferrari rozhodně příjemnou výhodou. Ostatní týmy to tak nemají a letos bude zabudování nové pohonné jednotky do šasi složitou operací."
"Má s tím přímé zkušenosti z Lotusu. Je pravdou, že dodavatelé motorů se snaží splnit vaše požadavky, ale nikdy to není stejné jako zde s historickou kulturou, kde to patří k běžné úloze definice a vývoje designu nového vozu," pokračuje Allison, jenž letos přišel z Lotusu, na historickou tradici Ferrari, které staví pod jednou střechou auta i motory už od roku 1950.
Souhlasí s ním šéf vývoje motorů Luca Marmorini: "Během let jsme spolupracovali s našimi kolegy pro šasi. Přesně víme, že nemá smysl, abychom my, motoroví inženýři, kladli příliš velký důraz na náš samotný projekt, pokud by se pak nedokázal přizpůsobit vítěznému vozu.
V tomto případě nejde pouze o motor, ale i o další prvky tohoto pohonného ústrojí, které je mnohem složitější než v minulosti, jak jistě chápete," vysvětluje Marmorini.
Ferrari se loučí s atmosférickými osmiválci, Formuli 1 čeká nová éra (foto: Scuderia Ferrari)
"S Lucou mohu jedině souhlasit. Tento argument platí také pro prvek, který byl v uplynulých letech středem pozornosti - pro výfuky. Foukání z nich nabídlo zajímavé technické výzvy, ale osobně musím říci, že jsem rád, že jsme se toho zbavili a můžeme se věnovat designu výfuků s cílem získat z motoru co nejvyšší výkon," dodává Allison.
První jízdy s novým V6 turbomotorem 059/3 jsou plánovány na konec ledna v Jerezu, kde začne společné testování před sezónou 2014. Očekává se, že Ferrari svůj příští monopost odhalí týden před odletem do Španělska.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.