Ferrari věří, že díky společné výrobě šasi i motoru v Maranellu získájí v nové turbo éře ve Formuli 1 příjemnou výhodu.
Ferrari včera v Maranellu novinářům prezentovalo nový motor a technický ředitel James Allison při té příležitosti uvedl: "To, že můžeme společně stavět motor i šasi je pro Ferrari rozhodně příjemnou výhodou. Ostatní týmy to tak nemají a letos bude zabudování nové pohonné jednotky do šasi složitou operací."
"Má s tím přímé zkušenosti z Lotusu. Je pravdou, že dodavatelé motorů se snaží splnit vaše požadavky, ale nikdy to není stejné jako zde s historickou kulturou, kde to patří k běžné úloze definice a vývoje designu nového vozu," pokračuje Allison, jenž letos přišel z Lotusu, na historickou tradici Ferrari, které staví pod jednou střechou auta i motory už od roku 1950.
Souhlasí s ním šéf vývoje motorů Luca Marmorini: "Během let jsme spolupracovali s našimi kolegy pro šasi. Přesně víme, že nemá smysl, abychom my, motoroví inženýři, kladli příliš velký důraz na náš samotný projekt, pokud by se pak nedokázal přizpůsobit vítěznému vozu.
V tomto případě nejde pouze o motor, ale i o další prvky tohoto pohonného ústrojí, které je mnohem složitější než v minulosti, jak jistě chápete," vysvětluje Marmorini.
Ferrari se loučí s atmosférickými osmiválci, Formuli 1 čeká nová éra (foto: Scuderia Ferrari)
"S Lucou mohu jedině souhlasit. Tento argument platí také pro prvek, který byl v uplynulých letech středem pozornosti - pro výfuky. Foukání z nich nabídlo zajímavé technické výzvy, ale osobně musím říci, že jsem rád, že jsme se toho zbavili a můžeme se věnovat designu výfuků s cílem získat z motoru co nejvyšší výkon," dodává Allison.
První jízdy s novým V6 turbomotorem 059/3 jsou plánovány na konec ledna v Jerezu, kde začne společné testování před sezónou 2014. Očekává se, že Ferrari svůj příští monopost odhalí týden před odletem do Španělska.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.