Romainovi Grosjeanovi po letošní úspěšné sezóně stouplo sebevědomí, nyní se sám řadí mezi absolutně nejlepší piloty současné Formule 1.
"Podle mě jsem prokázal, že patřím k těm nejlepším pilotům, za takového se považuji. Vyžadovalo to nějakou práci a bolestivé období, abych se tam dostal, ale nyní jsem hrdý na to, co dělám a nemyslím si, že bych toho mohl dělat více," říká Grosjean pro ESPN.
Po sezóně 2012, kdy byl často zapletený do různých kolizí, se sám chtěl velmi zlepšit: "Já jsem byl zřejmě vůči sobě tím největším negativním kritikem. Nesnáším, když nedokážu dělat to, čeho jsem schopný - a to bylo těžké.
Nebylo to příjemné číst ty komentáře, ale to nebylo nejhorší - nejhorší je, když sami nejste spokojeni s tím, co děláte. Nyní mám velkou radost z toho, co dělám, a je to vždy příjemné si přečíst hezké komentáře. Ale hlavně musíte být spokojeni se sebou," uvádí francouzský pilot Lotusu.
Příští rok jeho týmového kolegu Kimiho Räikkönena, od něhož se Grosjean učil, nahradí Pastor Maldonado. Romain se považuje za toho správného muže pro vedení týmu v roce 2014: "Myslím si to. Tým mě zná a já znám velmi dobře je. V Enstone se cítím jako doma a když jsem s nimi, cítím se jako doma, vzájemně si užíváme čas, který trávíme společně."
Romain Grosjean je připravený stát se lídrem Lotusu, který posílí Pastor Maldonado(foto: Lotus F1 Team)
"Tvrdě pracujeme a vždy si o věcech můžeme otevřeně pohovořit, což je důležité, když nejezdím dobře. A když nejsem s něčím spokojený, řeknu jim to. Tento vztah nám umožňuje dělat pokroky a myslím, že jsou připraveni na to, abych se stal lídrem. A já na to připravený jsem," dodává Grosjean.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.