Caterham se v letošním konečném pořadí Formule 1 propadl až za Marussií, protože dle slov šéfa tým, Cyrila Abiteboula, v roce 2012 přehnal svoje úsilí.
Caterham byl od vstupu nových týmů do F1 v roce 2010 vždy nejlepším z nich, letos byl ale v boji o 10. místo v poháru konstrukterů poražen britsko-ruskou Marussií. Jejich hlavní rival je také porážel už od začátku sezony. Abiteoul připouští, že jejich chybné rozhodnutí z loňska je připravilo o možnost nachystat na letošek pořádné nové auto a že byli až moc daleko, aby mohli Marussii dohonit.
"Začlo to už vloni, kdy se tým věnoval určitým technickým strategiím, které upřímně řečeno věřím, že jsme si nemohli dovolit vzhledem k jejich sofistikovanosti, co se týče pochopení celého procesu a tak dále a tak dále," říká Cyril Abiteoul pro britský Autosport. "Problémem nebylo, že jsme se jim věnovali, ale věnovali jsme se jim dlouho. Ovlivnilo to tedy náš loňský rok a ovlivnilo to také letošek."
"Vloni jsme také měnili továrnu, což znamenalo zastavení všeho, na čem jsme dělali. Investovali jsme také více do větrného tunelu, protože jsme neměli tunel, který by byl schopen produkovat foukání výfukových plynů, které teď momentálně vyvíjíme. To, co jsme utratili v minulé sezoně, jsme nebyli schopni investovat do nového auta - a to jak z finanční stránky, tak i ze stránky času a lidských zdrojů."
Caterham se letos většinou díval Marussii na záda(foto: Team Caterham F1)
Loňský rok nebyl fantastický, nikdo si nebude pamatovat loňské auto Caterhamu a když ho použijete ve dvou letech... výsledek vidíte sami." Dle Cyrila tým také až moc věřil tomu, že dokáže porazit Marussii, která ale díky zisku 13 místa Bianchim v Malajsii Caterham porazila a skončila 10.
"Možná jsme si po Malajsii naivně mysleli, že máme dosta času, abychom se na 10. místo vrátili. Nakonec je to dlouhá sezona... Je to dlouhá sezona, ve které byli ale ostatní spolehliví. Neviděli jsme žádné zábavné závody a v motorsportu nejsou žádná kouzla. Šampionát byl rozhodnut na třetím závodu, což byla trochu škoda. Ale to je život."
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.