Caterham se v letošním konečném pořadí Formule 1 propadl až za Marussií, protože dle slov šéfa tým, Cyrila Abiteboula, v roce 2012 přehnal svoje úsilí.
Caterham byl od vstupu nových týmů do F1 v roce 2010 vždy nejlepším z nich, letos byl ale v boji o 10. místo v poháru konstrukterů poražen britsko-ruskou Marussií. Jejich hlavní rival je také porážel už od začátku sezony. Abiteoul připouští, že jejich chybné rozhodnutí z loňska je připravilo o možnost nachystat na letošek pořádné nové auto a že byli až moc daleko, aby mohli Marussii dohonit.
"Začlo to už vloni, kdy se tým věnoval určitým technickým strategiím, které upřímně řečeno věřím, že jsme si nemohli dovolit vzhledem k jejich sofistikovanosti, co se týče pochopení celého procesu a tak dále a tak dále," říká Cyril Abiteoul pro britský Autosport. "Problémem nebylo, že jsme se jim věnovali, ale věnovali jsme se jim dlouho. Ovlivnilo to tedy náš loňský rok a ovlivnilo to také letošek."
"Vloni jsme také měnili továrnu, což znamenalo zastavení všeho, na čem jsme dělali. Investovali jsme také více do větrného tunelu, protože jsme neměli tunel, který by byl schopen produkovat foukání výfukových plynů, které teď momentálně vyvíjíme. To, co jsme utratili v minulé sezoně, jsme nebyli schopni investovat do nového auta - a to jak z finanční stránky, tak i ze stránky času a lidských zdrojů."
Caterham se letos většinou díval Marussii na záda(foto: Team Caterham F1)
Loňský rok nebyl fantastický, nikdo si nebude pamatovat loňské auto Caterhamu a když ho použijete ve dvou letech... výsledek vidíte sami." Dle Cyrila tým také až moc věřil tomu, že dokáže porazit Marussii, která ale díky zisku 13 místa Bianchim v Malajsii Caterham porazila a skončila 10.
"Možná jsme si po Malajsii naivně mysleli, že máme dosta času, abychom se na 10. místo vrátili. Nakonec je to dlouhá sezona... Je to dlouhá sezona, ve které byli ale ostatní spolehliví. Neviděli jsme žádné zábavné závody a v motorsportu nejsou žádná kouzla. Šampionát byl rozhodnut na třetím závodu, což byla trochu škoda. Ale to je život."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.