Caterham se v letošním konečném pořadí Formule 1 propadl až za Marussií, protože dle slov šéfa tým, Cyrila Abiteboula, v roce 2012 přehnal svoje úsilí.
Caterham byl od vstupu nových týmů do F1 v roce 2010 vždy nejlepším z nich, letos byl ale v boji o 10. místo v poháru konstrukterů poražen britsko-ruskou Marussií. Jejich hlavní rival je také porážel už od začátku sezony. Abiteoul připouští, že jejich chybné rozhodnutí z loňska je připravilo o možnost nachystat na letošek pořádné nové auto a že byli až moc daleko, aby mohli Marussii dohonit.
"Začlo to už vloni, kdy se tým věnoval určitým technickým strategiím, které upřímně řečeno věřím, že jsme si nemohli dovolit vzhledem k jejich sofistikovanosti, co se týče pochopení celého procesu a tak dále a tak dále," říká Cyril Abiteoul pro britský Autosport. "Problémem nebylo, že jsme se jim věnovali, ale věnovali jsme se jim dlouho. Ovlivnilo to tedy náš loňský rok a ovlivnilo to také letošek."
"Vloni jsme také měnili továrnu, což znamenalo zastavení všeho, na čem jsme dělali. Investovali jsme také více do větrného tunelu, protože jsme neměli tunel, který by byl schopen produkovat foukání výfukových plynů, které teď momentálně vyvíjíme. To, co jsme utratili v minulé sezoně, jsme nebyli schopni investovat do nového auta - a to jak z finanční stránky, tak i ze stránky času a lidských zdrojů."
Caterham se letos většinou díval Marussii na záda(foto: Team Caterham F1)
Loňský rok nebyl fantastický, nikdo si nebude pamatovat loňské auto Caterhamu a když ho použijete ve dvou letech... výsledek vidíte sami." Dle Cyrila tým také až moc věřil tomu, že dokáže porazit Marussii, která ale díky zisku 13 místa Bianchim v Malajsii Caterham porazila a skončila 10.
"Možná jsme si po Malajsii naivně mysleli, že máme dosta času, abychom se na 10. místo vrátili. Nakonec je to dlouhá sezona... Je to dlouhá sezona, ve které byli ale ostatní spolehliví. Neviděli jsme žádné zábavné závody a v motorsportu nejsou žádná kouzla. Šampionát byl rozhodnut na třetím závodu, což byla trochu škoda. Ale to je život."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.