Irvine: Dvojnásobný počet bodů v posledním závodě je šílenství, na další závod už se nepodívám

Irvine, Eddie
Irvine, Eddie, foto: Jaguar Racing
Jana Šrámková 18. prosince 2013 16:50
Sdílej:

Bývalý závodník F1, Eddie Irvine, se nikdy nerozpakoval vyjádřit svůj názor. Nelíbilo se mu například zavedení DRS a nyní se mu nezamlouvá ani nové pravidlo FIA s dvojnásobným počtem bodů v závěrečném závodě sezony.

Bývalý závodník Jordanu, Ferrari či Jaguáru, Eddie Irvine, popsal svoje pocity ohledně novinek, které schválila FIA. A rozhodně není fanouškem nápadu dvojnásobného zisku bodů v závěrečné velké ceně. 

"Myslím, že Formule 1 ztratila svou cestu. Tohle nové pravidlo s dvojnásobným počtem bodů v posledním závodě je šílenství. A vlastně jsem si díky tomu uvědomil, že se na další závod nepodívám, dokud to pravidlo bude platit. Je to trapné, oprvadu ano. Měli by se stydět," komentuje to bez zábran osmačtyřicetiletý rodák ze Severního Irska.

"Myslím, že lidé, kteří do toho byli zapleteni ztratili dějovou linku. Nechápou realitu a ti, kteří se na tom podíleli, tam jsou příliš dlouho. Zahodili historii sportu změnou bodování, změnou kvalifikace a teď dvojnásobným počtem bodů," směje se. "Je to směšné, za celý svůj život jsem neslyšel takový vtip," dodal Irvine v rozhovoru pro Belfast Telegraph.

Irvine má na svém kontě 147 startů v F1, kde strávil devět let během nichž získal čtyři vítězství. V roce 2002 ze sportu odešel a nyní žije v Americe, v Miami a má svou firmu. S lidmi z Formule 1 moc v kontaktu není. "Dělám si svoje věci a nejsem s nikým v kontaktu. I když Kimi Räikkönen mi volá ve zvláštní časy, když je opilý," prozradil. 

A co si myslí o Sebastianu Vettelovi a jeho srovnání s ostatními špičkovými závodníky historie? "Jeho rekordy jsou úžasné, i když měl každý rok to nejlepší auto, což Michael (Schumacher) neměl. Jedna z věcí u Michaela byla, že když vyhrál své dva první tituly, cítil, že je to nuda a řekl si, že přestoupí do Ferrari a dovede je na špici - a to bylo obdivuhodné. Čtyři roky se tam trápil, než vyhrál další titul. Vettel zůstává v Red Bullu a vyhrává trofeje. Nechápu, co tím chce dokázat. Ok, získá hodně titulů, ale víte co - koho to zajímá?"

Dodal také, že Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou podle něj dva závodníci, kteří jsou schopni čtyřnásobného německého šampiona porazit, i když se jim to v poslední době nedařilo.

"Lewis tak trochu ztratil sám sebe, protože se ze sportovce stal hvězdou showbyznysu. Jeho vstup do F1 byl fantastický a jeho talent skvělý. Potom chtěl být hercem nebo raperem nebo něčím takovým. Myslím, že nyní se vrací zpět k tomu, aby byl 100% soustředěn na sport," ohodnotil britskou závodní hvězdu Irvine.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.