Bývalý závodník F1, Eddie Irvine, se nikdy nerozpakoval vyjádřit svůj názor. Nelíbilo se mu například zavedení DRS a nyní se mu nezamlouvá ani nové pravidlo FIA s dvojnásobným počtem bodů v závěrečném závodě sezony.
Bývalý závodník Jordanu, Ferrari či Jaguáru, Eddie Irvine, popsal svoje pocity ohledně novinek, které schválila FIA. A rozhodně není fanouškem nápadu dvojnásobného zisku bodů v závěrečné velké ceně.
"Myslím, že Formule 1 ztratila svou cestu. Tohle nové pravidlo s dvojnásobným počtem bodů v posledním závodě je šílenství. A vlastně jsem si díky tomu uvědomil, že se na další závod nepodívám, dokud to pravidlo bude platit. Je to trapné, oprvadu ano. Měli by se stydět," komentuje to bez zábran osmačtyřicetiletý rodák ze Severního Irska.
"Myslím, že lidé, kteří do toho byli zapleteni ztratili dějovou linku. Nechápou realitu a ti, kteří se na tom podíleli, tam jsou příliš dlouho. Zahodili historii sportu změnou bodování, změnou kvalifikace a teď dvojnásobným počtem bodů," směje se. "Je to směšné, za celý svůj život jsem neslyšel takový vtip," dodal Irvine v rozhovoru pro Belfast Telegraph.
Irvine má na svém kontě 147 startů v F1, kde strávil devět let během nichž získal čtyři vítězství. V roce 2002 ze sportu odešel a nyní žije v Americe, v Miami a má svou firmu. S lidmi z Formule 1 moc v kontaktu není. "Dělám si svoje věci a nejsem s nikým v kontaktu. I když Kimi Räikkönen mi volá ve zvláštní časy, když je opilý," prozradil.
A co si myslí o Sebastianu Vettelovi a jeho srovnání s ostatními špičkovými závodníky historie? "Jeho rekordy jsou úžasné, i když měl každý rok to nejlepší auto, což Michael (Schumacher) neměl. Jedna z věcí u Michaela byla, že když vyhrál své dva první tituly, cítil, že je to nuda a řekl si, že přestoupí do Ferrari a dovede je na špici - a to bylo obdivuhodné. Čtyři roky se tam trápil, než vyhrál další titul. Vettel zůstává v Red Bullu a vyhrává trofeje. Nechápu, co tím chce dokázat. Ok, získá hodně titulů, ale víte co - koho to zajímá?"
Dodal také, že Lewis Hamilton a Fernando Alonso jsou podle něj dva závodníci, kteří jsou schopni čtyřnásobného německého šampiona porazit, i když se jim to v poslední době nedařilo.
"Lewis tak trochu ztratil sám sebe, protože se ze sportovce stal hvězdou showbyznysu. Jeho vstup do F1 byl fantastický a jeho talent skvělý. Potom chtěl být hercem nebo raperem nebo něčím takovým. Myslím, že nyní se vrací zpět k tomu, aby byl 100% soustředěn na sport," ohodnotil britskou závodní hvězdu Irvine.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.