Mezinárodní automobilová federace (FIA) na počátku prosince překvapila novinkami v pravidlech pro sezónu 2014. Její prezident Jean Todt kvůli nim žádné problémy neočekává a doufá, že Bernie Ecclestone zůstane u kormidla Formule 1 ještě dlouho.
O problémech, které by nová revoluční pravidla a snahy o snižování nákladů mohly způsobit, Todt hovořit nechtěl: "Nemám křišťálovou kouli." Odmítal hovořit o dalších navrhovaných opatřeních, která se v pravidlech naopak neobjevila - jako například o povinných zastávkách v boxech.
"Čtu mnoho návrhů. Kdybych měl komentovat všechno, co čtu, byli bychom tady do zítřejšího dne. Realita je taková, že jsme o pneumatikách hovořili, ale pravidla se příští rok v tomto ohledu nezmění," vysvětluje prezident FIA.
"Bude se testovat v Bahrajnu a doufám, že se tam vyvinou ta správná řešení. Jsem přesvědčený o tom, že Pirelli má všechny ty schopnosti a je na to dostatečně profesionální," pokračuje Todt, jenž doufá také v to, že jeho bývalému týmu bude příští rok dařit lépe.
"Doufám, že Ferrari odvede dobrou práci. V minulosti se jim to už podařilo. Samozřejmě, že druhé místo není totéž, co první, ale získat to druhé je také velmi těžké," uvádí na adresu stáje z Maranella, která se letos musela sklonit před Red Bullem i před Mercedesem.
Při dotazu na nového šéfa F1 místo Ecclestona, který čelí soudní žalobě, odpověděl, že by si přál, aby 83letý Bernie "zůstal na svém místě mnoho let. Viděl jsem jej minulé pondělí. Je ve skvělé formě, energický, motivovaný. Hovořili jsme o tom, co bude po Ecclestonovi, ale raději bych se soustředil na přítomnost."
Bernie Ecclesotne je podle Jeana Todta stále ve skvělé formě (foto: Red Bull Racing)
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.