Mezinárodní automobilová federace (FIA) na počátku prosince překvapila novinkami v pravidlech pro sezónu 2014. Její prezident Jean Todt kvůli nim žádné problémy neočekává a doufá, že Bernie Ecclestone zůstane u kormidla Formule 1 ještě dlouho.
O problémech, které by nová revoluční pravidla a snahy o snižování nákladů mohly způsobit, Todt hovořit nechtěl: "Nemám křišťálovou kouli." Odmítal hovořit o dalších navrhovaných opatřeních, která se v pravidlech naopak neobjevila - jako například o povinných zastávkách v boxech.
"Čtu mnoho návrhů. Kdybych měl komentovat všechno, co čtu, byli bychom tady do zítřejšího dne. Realita je taková, že jsme o pneumatikách hovořili, ale pravidla se příští rok v tomto ohledu nezmění," vysvětluje prezident FIA.
"Bude se testovat v Bahrajnu a doufám, že se tam vyvinou ta správná řešení. Jsem přesvědčený o tom, že Pirelli má všechny ty schopnosti a je na to dostatečně profesionální," pokračuje Todt, jenž doufá také v to, že jeho bývalému týmu bude příští rok dařit lépe.
"Doufám, že Ferrari odvede dobrou práci. V minulosti se jim to už podařilo. Samozřejmě, že druhé místo není totéž, co první, ale získat to druhé je také velmi těžké," uvádí na adresu stáje z Maranella, která se letos musela sklonit před Red Bullem i před Mercedesem.
Při dotazu na nového šéfa F1 místo Ecclestona, který čelí soudní žalobě, odpověděl, že by si přál, aby 83letý Bernie "zůstal na svém místě mnoho let. Viděl jsem jej minulé pondělí. Je ve skvělé formě, energický, motivovaný. Hovořili jsme o tom, co bude po Ecclestonovi, ale raději bych se soustředil na přítomnost."
Bernie Ecclesotne je podle Jeana Todta stále ve skvělé formě (foto: Red Bull Racing)
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.