Šéf McLarenu Martin Whitmarsh popisuje, čím na něj zapůsobil dánský mladík Kevin Magnussen, který za ně bude příští rok závodit.
Během roku všechny v týmu příjemně překvapoval - nejen svými výkony v sérii Formula Renault 3.5, kde získal titul: "Věděli jsme, že je rychlý jako blesk. Musel se ale naučit, jak vyhrát šampionát - a to se mu povedlo. Zkrátka na všechny tento rok zapůsobil," uvádí Whitmarsh.
A to nejen v nižší formulové sérii, ale i během testu mladíků v Silverstone s vozem F1. "To co bylo působivé, byla jeho konzistence - nedopustil se jediné chyby," pokračuje Brit v rozhovoru pro Independent.
"Byl jsem na schůzce s inženýry na konci dne, měl kolem sebe několik inženýrů a dalších alespoň 20 ve videokonferenci. Seděl jsem tam a poslouchal jeho zpětnou vazbu, jak byl jasný a precizní, sebevědomý. Uvědomil jsem si: 'Tenhle kluk je zvláštní,'" popisuje šéf McLarenu.
Mnozí jej srovnávají s Lewisem Hamiltonem, který dostal u McLarenu šanci taky jako mladík. Whitmarsh si uvědomuje určité riziko, do něhož jdou s 21letým Dánem. "Udělali jsme to s Lewisem, ale kolikrát se vám to během kariéry stane? Protože jsme taky mohli schytat vajíčkem do obličeje," říká Whitmarsh.
"Řekl bych jednu věc - a když o ní přemýšlím, tak zvažuji, zda to vůbec říct, ale udělám to. Pro Lewise to bylo jednodušší, protože je drtili testováním, což už nelze. Takže s tím je spojeno riziko, ale neudělali bychom to, kdybychom si nemysleli, že to nebude fungovat," dodává.
Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.