Šéf McLarenu Martin Whitmarsh popisuje, čím na něj zapůsobil dánský mladík Kevin Magnussen, který za ně bude příští rok závodit.
Během roku všechny v týmu příjemně překvapoval - nejen svými výkony v sérii Formula Renault 3.5, kde získal titul: "Věděli jsme, že je rychlý jako blesk. Musel se ale naučit, jak vyhrát šampionát - a to se mu povedlo. Zkrátka na všechny tento rok zapůsobil," uvádí Whitmarsh.
A to nejen v nižší formulové sérii, ale i během testu mladíků v Silverstone s vozem F1. "To co bylo působivé, byla jeho konzistence - nedopustil se jediné chyby," pokračuje Brit v rozhovoru pro Independent.
"Byl jsem na schůzce s inženýry na konci dne, měl kolem sebe několik inženýrů a dalších alespoň 20 ve videokonferenci. Seděl jsem tam a poslouchal jeho zpětnou vazbu, jak byl jasný a precizní, sebevědomý. Uvědomil jsem si: 'Tenhle kluk je zvláštní,'" popisuje šéf McLarenu.
Mnozí jej srovnávají s Lewisem Hamiltonem, který dostal u McLarenu šanci taky jako mladík. Whitmarsh si uvědomuje určité riziko, do něhož jdou s 21letým Dánem. "Udělali jsme to s Lewisem, ale kolikrát se vám to během kariéry stane? Protože jsme taky mohli schytat vajíčkem do obličeje," říká Whitmarsh.
"Řekl bych jednu věc - a když o ní přemýšlím, tak zvažuji, zda to vůbec říct, ale udělám to. Pro Lewise to bylo jednodušší, protože je drtili testováním, což už nelze. Takže s tím je spojeno riziko, ale neudělali bychom to, kdybychom si nemysleli, že to nebude fungovat," dodává.
Kevin Magnussen (foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.