Švýcarský tým Sauber podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka udělal dobře, když podepsal smlouvu pro příští rok s Adrianem Sutilem, jehož schopnosti hodnotí kladně.
Red Bull kdysi sponzoroval Sauberu, který se od roku 1993 pohyboval uprostřed pole. V posledním roce se však finančně trápili a vedení švýcarského týmu otevřeně kritizuje nestřídmé utrácení v F1. Největší rozpočet měl právě Red Bull (podle Formula Money přes 6,5 miliardy Kč), což se na dráze zákonitě projevuje v časech na kolo.
Odborný poradce Dietricha Mateschitze - majitele vítězného rakouského týmu - přes finanční problémy a pozdní platby dodavatelům stáj z Hinwilu stále hodnotí pro SportBild jako "váženou a vysoce profesionální."
Ta minulý týden oznámila, že za ní bude příští rok závodit Adrian Sutil, jenž si tak prohodil místo s Nicem Hülkenbergem, který míří naopak k Force Indii. "Sutil je velmi dobrý a zkušený jezdec," schvaluje Marko tah Sauberu.
Švýcarský tým druhého jezdce hodlá oznámit později. Pro přežití bude potřebovat zřejmě pilota se silným sponzorem. "Byla by to obrovská ztráta, kdyby Sauber zmizel z Formule 1. Hodně doufám, že se dostanou zpět tam, kde by měli být," řekl bývalý pilot Gerhard Berger.
Helmut Marko považuje Adriana Sutila za velmi dobrého jezdce (foto: Sahara Force India)
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.