Šéf týmu Force India, Vijay Mallya, uvedl, že Paul Di Resta neudělal nic špatně. Přesto se tým rozhodl po čtyřech letech spolupráci ukončit.
U Force Indie se rozhodli, že je čas na změnu a pro příští rok zvolili velmi nadějnou jezdeckou dvojici Sergio Pérez, Nico Hülkenberg. Vyměnili tak oba závodní piloty - Paula Di Restu i Adriana Sutila (ačkoliv ještě před časem jeho vyjádření zněla sebejistě a o jiném týmu neuvažoval).
Sutil je spojován se sedačkou v Sauberu, zatímco Di Resta se s F1 zřejmě rozloučí. Týmu poděkoval a zdá se, že zamíří zpět do DTM, kde v roce 2010 slavil mistrovský titul.
"Chci využít příležitost a poděkovat Force Indii. Byly to skvělé čtyři roky a ušli jsme za tu dobu dlouhou cestu, ale je čas na další výzvy v další fázi mé kariéry. Přeji jim do budoucna vše nejlepší. Bylo mi ctí," napsal sedmadvacetiletý Skot na Twitteru.
Do F1 přišel v roce 2010 jako náhradní pilot Force Indie, o rok později již získal závodní sedačku. Od té doby získal 121 bodů a jeho nejlepším umístěním bylo čtvrté místo. Svou šanci tak prý dostal.
"S Paulem nebylo nic špatně. Mám ho rád a je to dobrý přítel. Doufám, že to tak zůstane, ale každý tým se musí posunout vpřed. Paul s námi strávil dobrý čas, nebyl to jen rok. Dali jsme mu příležitost a udělal pro nás hodně. Cítil jsem ale, a všichni v týmu, že přichází nové auto, nové výzvy - a možná by tak nebyla špatná ani nová jezdecká sestava," uvedl Mallya.
Že by se v Di Resta v F1 udržel není moc pravděpodobné. Volné sedačky má už pouze Sauber a Caterham, jedno místo chybí zaplnit u Marussie. Mallya však přesto doufá.
"Je to dobrý kluk, dobrý závodník. Nemám proti němu nic, ani proti Adrianovi, když už jsme u toho. Chci říci, že bych si přál, aby v F1 zůstal. Nezapomínejte, já jsem ho sem přivedl z DTM a dal mu tu příležitost. Takže doufám, že zůstane - kdo ví, možná v budoucnu bude další příležitost."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.