K novinkám v pravidlech, které byly potvrzeny v pondělí nyní FIA přidává další: trofej za největší počet pole position v sezoně.
FIA potvrdila, že pravidlo udělující dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezony platí. Upozornila také, že stálá čísla, které bude závodník používat po celou kariéru, musejí být viditelná na voze i helmě.
V příštím roce bude také udělena trofej za největší počet pole position. V případě, že bude mít stejný počet vítězných kvalifikací více jezdců, rozhodují druhá místa (případně třetí atd.).
V letošní sezoně se z kvalifikačního triumfu radovali pouze dva týmy - Red Bull a Mercedes. Nejvíce pole position získal čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel (devět).
Od příštího roku také bude platit plánovaný bodový systém za penalizace, které bude závodník získávat na svou superlicenci. Pokud jich pilot nasbírá 12 během jednoho roku, znamená to pro něj stop při následujícím závodě.
Nová pravidla také pamatují na 1.6litrové V6 turbo motory. Pohonné jednotky se skládají ze šesti částí a každá z nich může být použita 5x. Pokud by se daná část ve voze objevila pošesté, následovala by penalizace 10 míst na startu. A pokud jezdec zcela vymění motor, bude startovat z boxů.
Pravidla také potvrzují, že pokud by byl pilot příliš na konci startovního roštu, zbytek míst penalizace se přesouvá do dalšího závodu.
A nakonec bylo také potvrzeno, že pilot bude muset svou převodovku použít 6x (o jeden závod více než letos).
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.