K novinkám v pravidlech, které byly potvrzeny v pondělí nyní FIA přidává další: trofej za největší počet pole position v sezoně.
FIA potvrdila, že pravidlo udělující dvojnásobný počet bodů v posledním závodě sezony platí. Upozornila také, že stálá čísla, které bude závodník používat po celou kariéru, musejí být viditelná na voze i helmě.
V příštím roce bude také udělena trofej za největší počet pole position. V případě, že bude mít stejný počet vítězných kvalifikací více jezdců, rozhodují druhá místa (případně třetí atd.).
V letošní sezoně se z kvalifikačního triumfu radovali pouze dva týmy - Red Bull a Mercedes. Nejvíce pole position získal čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel (devět).
Od příštího roku také bude platit plánovaný bodový systém za penalizace, které bude závodník získávat na svou superlicenci. Pokud jich pilot nasbírá 12 během jednoho roku, znamená to pro něj stop při následujícím závodě.
Nová pravidla také pamatují na 1.6litrové V6 turbo motory. Pohonné jednotky se skládají ze šesti částí a každá z nich může být použita 5x. Pokud by se daná část ve voze objevila pošesté, následovala by penalizace 10 míst na startu. A pokud jezdec zcela vymění motor, bude startovat z boxů.
Pravidla také potvrzují, že pokud by byl pilot příliš na konci startovního roštu, zbytek míst penalizace se přesouvá do dalšího závodu.
A nakonec bylo také potvrzeno, že pilot bude muset svou převodovku použít 6x (o jeden závod více než letos).
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.