Cyril Abiteboul je optimista: Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým
Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul vyhlásil, že piloti, kteří odmítají pomoc při získávaní sponzorů pro své týmy, jsou tak trochu nezodpovědní. V současné době je automobilový sport v takové situaci, že pomáhat by měl každý jezdec, který za závodění dostává plat.
„Pro mě jsou piloti velkou pomocí při obchodních jednáních a získávání sponzorů,“ vyhlásil Abiteboul. „Nezáleží na tom, jestli jsou to platící, nebo neplatící piloti. Mnoho jezdců veřejně vyhlašuje, že nepřispějí ničím a to se mi nelíbí, každý z nás by měl něčím přispět.
Například Fernando má své sponzory, kteří mu důvěřují od začátku jeho kariéry. Skoro všichni jezdci vědí, že musí existovat nějaký příspěvek i z jejich strany, kromě jejich jezdeckého umění. Proto když někdo vyhlašuje, že není platícím jezdcem a ani nechce být jedním z nich, je to z jeho strany nezodpovědnost. Týmy utrácí enormní sumy peněz, aby vytvořily vhodné ekonomické zázemí pro své lidi i piloty.
Podle mě je správné, když jezdci nabídnou jejich příspěvek, ne nezbytně přímo peníze, ale aspoň pomioc při získávaní partnerů a sponzorů. Věc je mnohem složitější, než si lidi, kteří rádi generalizují, představují,“ dodal Abiteboul.
V roce 2010, když Caterham debutoval ve Formuli 1 pod jménem Team Lotus, oba piloti – Jarno Trulli a Heikki Kovalainen – byli placení týmem, přičemž nepřinesli do týmu finance. Časem se situace změnila, letos bylo duo Charles Pic a Giedo van der Garde podporováno obchodními partnery.
Abiteboul připustil, že Caterham čelí finančním těžkostem i proto, že nová technická pravidla pro rok 2014 způsobila nárůst nákladů. Dalším důvodem bylo poslední místo v Poháru konstruktérů, které také snížilo příjmy týmu z anglického Leafieldu. Přesto zůstává optimisticky naladěn, co se týče příchodu důležitého sponzora.
„Před námi je sezona, která bude nákladnější, přišli jsme o prémie za výsledky, přesto všichni očekáváme, že se znovu objevíme na startovním roštu. Na trhu jsme dostatečně žádaní. Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým a důvěrou, kterou vůči nám projevují určité osoby i po čtyřech letech. Když se zlepšíme, budeme mít fantastické obchodní příležitosti.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.