Cyril Abiteboul je optimista: Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým
Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul vyhlásil, že piloti, kteří odmítají pomoc při získávaní sponzorů pro své týmy, jsou tak trochu nezodpovědní. V současné době je automobilový sport v takové situaci, že pomáhat by měl každý jezdec, který za závodění dostává plat.
„Pro mě jsou piloti velkou pomocí při obchodních jednáních a získávání sponzorů,“ vyhlásil Abiteboul. „Nezáleží na tom, jestli jsou to platící, nebo neplatící piloti. Mnoho jezdců veřejně vyhlašuje, že nepřispějí ničím a to se mi nelíbí, každý z nás by měl něčím přispět.
Například Fernando má své sponzory, kteří mu důvěřují od začátku jeho kariéry. Skoro všichni jezdci vědí, že musí existovat nějaký příspěvek i z jejich strany, kromě jejich jezdeckého umění. Proto když někdo vyhlašuje, že není platícím jezdcem a ani nechce být jedním z nich, je to z jeho strany nezodpovědnost. Týmy utrácí enormní sumy peněz, aby vytvořily vhodné ekonomické zázemí pro své lidi i piloty.
Podle mě je správné, když jezdci nabídnou jejich příspěvek, ne nezbytně přímo peníze, ale aspoň pomioc při získávaní partnerů a sponzorů. Věc je mnohem složitější, než si lidi, kteří rádi generalizují, představují,“ dodal Abiteboul.
V roce 2010, když Caterham debutoval ve Formuli 1 pod jménem Team Lotus, oba piloti – Jarno Trulli a Heikki Kovalainen – byli placení týmem, přičemž nepřinesli do týmu finance. Časem se situace změnila, letos bylo duo Charles Pic a Giedo van der Garde podporováno obchodními partnery.
Abiteboul připustil, že Caterham čelí finančním těžkostem i proto, že nová technická pravidla pro rok 2014 způsobila nárůst nákladů. Dalším důvodem bylo poslední místo v Poháru konstruktérů, které také snížilo příjmy týmu z anglického Leafieldu. Přesto zůstává optimisticky naladěn, co se týče příchodu důležitého sponzora.
„Před námi je sezona, která bude nákladnější, přišli jsme o prémie za výsledky, přesto všichni očekáváme, že se znovu objevíme na startovním roštu. Na trhu jsme dostatečně žádaní. Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým a důvěrou, kterou vůči nám projevují určité osoby i po čtyřech letech. Když se zlepšíme, budeme mít fantastické obchodní příležitosti.“
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.