Cyril Abiteboul je optimista: Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým
Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul vyhlásil, že piloti, kteří odmítají pomoc při získávaní sponzorů pro své týmy, jsou tak trochu nezodpovědní. V současné době je automobilový sport v takové situaci, že pomáhat by měl každý jezdec, který za závodění dostává plat.
„Pro mě jsou piloti velkou pomocí při obchodních jednáních a získávání sponzorů,“ vyhlásil Abiteboul. „Nezáleží na tom, jestli jsou to platící, nebo neplatící piloti. Mnoho jezdců veřejně vyhlašuje, že nepřispějí ničím a to se mi nelíbí, každý z nás by měl něčím přispět.
Například Fernando má své sponzory, kteří mu důvěřují od začátku jeho kariéry. Skoro všichni jezdci vědí, že musí existovat nějaký příspěvek i z jejich strany, kromě jejich jezdeckého umění. Proto když někdo vyhlašuje, že není platícím jezdcem a ani nechce být jedním z nich, je to z jeho strany nezodpovědnost. Týmy utrácí enormní sumy peněz, aby vytvořily vhodné ekonomické zázemí pro své lidi i piloty.
Podle mě je správné, když jezdci nabídnou jejich příspěvek, ne nezbytně přímo peníze, ale aspoň pomioc při získávaní partnerů a sponzorů. Věc je mnohem složitější, než si lidi, kteří rádi generalizují, představují,“ dodal Abiteboul.
V roce 2010, když Caterham debutoval ve Formuli 1 pod jménem Team Lotus, oba piloti – Jarno Trulli a Heikki Kovalainen – byli placení týmem, přičemž nepřinesli do týmu finance. Časem se situace změnila, letos bylo duo Charles Pic a Giedo van der Garde podporováno obchodními partnery.
Abiteboul připustil, že Caterham čelí finančním těžkostem i proto, že nová technická pravidla pro rok 2014 způsobila nárůst nákladů. Dalším důvodem bylo poslední místo v Poháru konstruktérů, které také snížilo příjmy týmu z anglického Leafieldu. Přesto zůstává optimisticky naladěn, co se týče příchodu důležitého sponzora.
„Před námi je sezona, která bude nákladnější, přišli jsme o prémie za výsledky, přesto všichni očekáváme, že se znovu objevíme na startovním roštu. Na trhu jsme dostatečně žádaní. Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým a důvěrou, kterou vůči nám projevují určité osoby i po čtyřech letech. Když se zlepšíme, budeme mít fantastické obchodní příležitosti.“
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.