Cyril Abiteboul je optimista: Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým
Šéf týmu Caterham Cyril Abiteboul vyhlásil, že piloti, kteří odmítají pomoc při získávaní sponzorů pro své týmy, jsou tak trochu nezodpovědní. V současné době je automobilový sport v takové situaci, že pomáhat by měl každý jezdec, který za závodění dostává plat.
„Pro mě jsou piloti velkou pomocí při obchodních jednáních a získávání sponzorů,“ vyhlásil Abiteboul. „Nezáleží na tom, jestli jsou to platící, nebo neplatící piloti. Mnoho jezdců veřejně vyhlašuje, že nepřispějí ničím a to se mi nelíbí, každý z nás by měl něčím přispět.
Například Fernando má své sponzory, kteří mu důvěřují od začátku jeho kariéry. Skoro všichni jezdci vědí, že musí existovat nějaký příspěvek i z jejich strany, kromě jejich jezdeckého umění. Proto když někdo vyhlašuje, že není platícím jezdcem a ani nechce být jedním z nich, je to z jeho strany nezodpovědnost. Týmy utrácí enormní sumy peněz, aby vytvořily vhodné ekonomické zázemí pro své lidi i piloty.
Podle mě je správné, když jezdci nabídnou jejich příspěvek, ne nezbytně přímo peníze, ale aspoň pomioc při získávaní partnerů a sponzorů. Věc je mnohem složitější, než si lidi, kteří rádi generalizují, představují,“ dodal Abiteboul.
V roce 2010, když Caterham debutoval ve Formuli 1 pod jménem Team Lotus, oba piloti – Jarno Trulli a Heikki Kovalainen – byli placení týmem, přičemž nepřinesli do týmu finance. Časem se situace změnila, letos bylo duo Charles Pic a Giedo van der Garde podporováno obchodními partnery.
Abiteboul připustil, že Caterham čelí finančním těžkostem i proto, že nová technická pravidla pro rok 2014 způsobila nárůst nákladů. Dalším důvodem bylo poslední místo v Poháru konstruktérů, které také snížilo příjmy týmu z anglického Leafieldu. Přesto zůstává optimisticky naladěn, co se týče příchodu důležitého sponzora.
„Před námi je sezona, která bude nákladnější, přišli jsme o prémie za výsledky, přesto všichni očekáváme, že se znovu objevíme na startovním roštu. Na trhu jsme dostatečně žádaní. Projekt Caterham je ve skutečnosti hodně přitažlivý, i já jsem překvapen velkým zájmem o náš tým a důvěrou, kterou vůči nám projevují určité osoby i po čtyřech letech. Když se zlepšíme, budeme mít fantastické obchodní příležitosti.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.