FIA včera schválila další změny v pravidlech pro příští rok včetně pětisekundových penalizací, stálých čísel závodníků, rozpočtových stropů či dvojnásobné porce bodů v posledním závodě. Naopak neprošlo zavedení povinných dvou zastávek či zvýšení minimální hmotnosti monopostů.
Více si o schválených návrzích během včerejšího zasedání FIA v Paříži můžete přečíst zde. Před jednáním se také nahlas hovořilo o zvýšení minimální hmotnosti, aby po zavedení nových motorů s pokročilými systémy pro rekuperaci energie (ERS) nebyli penalizováni vyšší a těžší piloti. Nová pohonná ústrojí totiž váží více, než se původně předpokládalo.
Proti navýšení povinné minimální hmotnosti o 10 kg na 700 kg v roce 2014 byly nakonec tři týmy ze šesti, které tvoří strategickou skupinu: Ferrari, Mercedes a Lotus. Dalšími zástupci jsou McLaren, Red Bull a Williams společně, skupinu doplňují Jean Todt a Bernie Ecclestone.
Každý kilogram navíc je pro týmy problém, protože se v časech na kolo na průměrném okruhu odráží jeho zvýšením přibližně o 0,035 sekundy. V praxi to znamená, že menší jezdci typu Fernanda Alonsa, který váží 68 kg, mají před vyššími výhodu - jako je například Nico Hülkenberg s téměř 80 kg. Ve prospěch Španěla v tomto teoretickém případě hraje nefér výhoda ve výši 0,42 s na kolo, pokud se Force Indii nepodaří dostatečně snížit hmotnost vozu.
Hmotností limit bude proto od roku 2015 pochopitelně zvýšen, ale kvůli krátkému zbývajícímu času před začátkem sezóny 2014 byl nutný jednomyslný souhlas všech, aby mohla být změna prosazena ihned, resp. od 16. března, kdy se v Austrálii jede první závod.
S poměrně velkým odporem se u týmů logicky setkal návrh na zavedení povinných dvou zastávek na závod. To by narušilo poměrně rozmanité strategie - podle zástupců týmů by byly zbytečně umělé a většinou identické.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.