FIA potvrdila několik změn pravidel, které F1 od příštího roku čekají. Jedná se například o rozpočtový strop, stálá čísla na voze pro každého závodníka či dvojnásobný počet bodů v posledním závodě v Abú Zabí.
FIA dnes jednala v Paříži a s okamžitou platností potvrdila několik dalších změn, které F1 příští rok čekají.
Test pneumatik v Bahrajnu17. - 19. prosince poběhne v Bahrajnu test pneumatik Pireilli. FIA zmírnila sportovní regule a kvůli bezpečosti povolila třídenní testování navíc. Nabídka byla učiněna všem týmům a šest z nich ji přijalo. Jedná se o Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren, Toro Rosso a Force Indii.
Stálá čísla závodníkůDalší novinkou jsou stálá čísla pro každého pilota. K dispozici jsou čísla 2-99, které bude závodník používat po celou kariéru. Číslo jedna je rezervováno pro mistra světa, avšak není podmínkou, že je použije.
Dvojnásobný počet bodůPoslední závod v Abú Zabí bude oceněn dvojnásobným počtem bodů. Vítězný závodník i tým tak obdrží 50 místo obvyklých 25 bodů atd. FIA tak chce zajistit, aby týmy bojovaly až do úplného závěru sezony.
Rozpočtový stropByl přijat princip globálních rozpočtových stropů. Limit bude uplatňován od ledna 2015. V nadcházejících dnech bude ustanovena pracovní skupina, která se bude skládat z členů FIA, zástupců držitele komerčních práv a týmů. Cílem pracovní skupiny bude odsouhlasit pravidla do konce ledna 2014.Od roku 2015 bude také omezen rozpočet týmů.
Penalizace 5 sekundByla také schválena pětisekundová penalizace za menší prohřešky. Které to konkrétně budou však teprve FIA projedná s týmy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.