Mexický pilot Esteban Gutiérrez byl překvapen tím, že si jeho týmového kolegu ze Sauberu - Nica Hülkenberga - pro příští sezónu nevybral žádný ze špičkových týmů.
Vysoce oceňovaný Němec se přes zimu vrací do Force Indie poté, co si jej nevybralo Ferrari, Lotus, McLaren ani Red Bull. Estebana Gutiérreze, který s ním letos prohrál 18 z 19 kvalifikací průměrně o 0,816 sekundy, to překvapilo.
"Vede si opravdu dobře. Je výborným jezdcem, v kvalifikaci jedním z nejlepších a bylo to překvapení pozorovat, jak se trápí se sháněním místa," diví se Gutiérrez, který minulý týden navštívil továrnu Caterhamu.
"Ale za tím je vždy nějaký důvod. Těžko říci, co přesně - musíte být velmi konkurenceschopní v mnoha ohledech, podávat silné výkony ve všem. Ve Formuli 1 musíte zvažovat mnoho hledisek, což se zřejmě u mnoha lidí neděje," pokračuje mexický pilot.
Přiznává, že se toho od Hülkenberga ve své první sezóně v F1 velmi mnoho naučil: "Byl opravdu při některých příležitostech opravdu velmi dobrou referencí. Byl jsem mu poblíž a někdy také před ním.
To vědomí, že je velmi dobrým jezdcem, mi dodává hodně sebevědomí a pomáhá mi to hodně v rozvoji. Pomáhá mi to v usilovné práci a v této sezóně jsem získal mnoho schopností, které jsem dříve neměl, protože to bylo s mým týmovým kolegou velmi soutěživé."
Esteban Gutiérrez (vlevo) s Nicem Hülkenbergem při představování letošního Sauberu C32(foto: Sauber Motorsport AG)
"Byla to pro mě výzva k získávání času na kolo, v komplexnosti a poznávání mnoha věcí. Kdybych měl jiného kolegu, možná bych na tolik věcí nepřišel," dodává pro Autosport mexický pilot, kterému se zatím místo v F1 před sezónou 2014 nepodařilo zajistit.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.