Mexický pilot Esteban Gutiérrez byl překvapen tím, že si jeho týmového kolegu ze Sauberu - Nica Hülkenberga - pro příští sezónu nevybral žádný ze špičkových týmů.
Vysoce oceňovaný Němec se přes zimu vrací do Force Indie poté, co si jej nevybralo Ferrari, Lotus, McLaren ani Red Bull. Estebana Gutiérreze, který s ním letos prohrál 18 z 19 kvalifikací průměrně o 0,816 sekundy, to překvapilo.
"Vede si opravdu dobře. Je výborným jezdcem, v kvalifikaci jedním z nejlepších a bylo to překvapení pozorovat, jak se trápí se sháněním místa," diví se Gutiérrez, který minulý týden navštívil továrnu Caterhamu.
"Ale za tím je vždy nějaký důvod. Těžko říci, co přesně - musíte být velmi konkurenceschopní v mnoha ohledech, podávat silné výkony ve všem. Ve Formuli 1 musíte zvažovat mnoho hledisek, což se zřejmě u mnoha lidí neděje," pokračuje mexický pilot.
Přiznává, že se toho od Hülkenberga ve své první sezóně v F1 velmi mnoho naučil: "Byl opravdu při některých příležitostech opravdu velmi dobrou referencí. Byl jsem mu poblíž a někdy také před ním.
To vědomí, že je velmi dobrým jezdcem, mi dodává hodně sebevědomí a pomáhá mi to hodně v rozvoji. Pomáhá mi to v usilovné práci a v této sezóně jsem získal mnoho schopností, které jsem dříve neměl, protože to bylo s mým týmovým kolegou velmi soutěživé."
Esteban Gutiérrez (vlevo) s Nicem Hülkenbergem při představování letošního Sauberu C32(foto: Sauber Motorsport AG)
"Byla to pro mě výzva k získávání času na kolo, v komplexnosti a poznávání mnoha věcí. Kdybych měl jiného kolegu, možná bych na tolik věcí nepřišel," dodává pro Autosport mexický pilot, kterému se zatím místo v F1 před sezónou 2014 nepodařilo zajistit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.