Pastor Maldonado letos s Williamsem prožil nepovedenou sezonu, přesto rok 2013 označil za svůj nejsilnější. Šéf Lotusu, Eric Boullier věří, že rychlost Venezuelanovi nechybí a že jej dokážou zklidnit stejně jako se jim to podařilo s Romainem Grosjeanem.
Pastor Maldonado se nechal slyšet, že sezona 2013 byla pro něj nejsilnější v jeho dosavadní kariéře. A to přesto, že se Williams trápil téměř na chvostu startovního a Venezuelan, který v Grove strávil tři roky a loni se v Barceloně radoval z vítězství, dokázal získat pouhý jeden bod.
Maldonado skončil v konečném pořadí za svým týmovým kolegou Bottasem, pro kterého to byl první rok v F1. Bottas jej také překonal v kvalifikacích a to v poměru 12 ku 7. Přesto Maldonado, který bude v příštím roce po boku Romaina Grosjeana oblékat zlato-černou uniformu Lotusu, věří, že předvedl zatím své nejlepší výkony.
"Když se zamyslím nad výsledky a nad tím, co jsem v F1 v minulých třech letech zažil, myslím, že tohle byl můj nejlepší rok, i když výsledky tomu neodpovídají. Poučil jsem se z chyb, zvlášť z technického úhlu poledu a myslím, že svému novému týmu pomohu v tom, aby nedělal stejné chyby. Cítím se být přípraven," uvedl pro Autosport.
"Měl jsem tolik dobrých závodů, dobrou rychlost, žádné penalizace. Hodně jsem se toho naučil. Byl jsem vždy rychlý, i v mém prvním roce jsem překonal Rubense (Barrichella), který byl rychlý a zkušený. Rychlost mám stále, přes noc nezhloupnete! Potřebuji dobré auto, podporu týmu a snahu se v každém ohledu se zlepšit," popisuje Maldonado.
Dodává také, že mu pomůže jeho schopnost rychle se adaptovat na nové podmínky a pravidla a doufá, že hned v úvodu sezony bude konkurenceschopný. Na spolupráci se připravují i u Lotusu. Šéf Enstone, Eric Boullier, věří, že mu pomohou podávat konzistentní výkony, stejně jako se jim to podařilo u Romaina Grosjeana.
"Je to přátelský a rychlý kluk. Vyhrál v F1 závod a vybojoval si to - nevyhrál to v loterii. Myslím, že jen musíme zajistit, aby byl soustředěný - vlastně je to podobné situace jako loni s Romainem - na trati se musí soustředit. Jsem si jistý, že s podporou týmu s Pastorem dokážeme pěkné věci. Možná ještě potřebuje doladit a podle mě je tou nejdůležitější částí podpora týmu," domnívá se Boullier.
Týmoví kolegové Maldonado a Grosjean (foto: Williams F1 Team)
Navíc jim jeho finance značně pomohou uklidnit ekonomickou situaci Lotusu. Maldonado a jeho spolupráce s PDVSA přinesou na účet zhruba 30milionů dolarů ročně. Tým ale stále doufá i v dohodu se společností Quantum Motorsports. Jednání se však táhnout už od června.
"Jsme přesvědčeni, že se něco stane. Problémem je načasování. Samozřejmě s Pastorem přichází finanční podpora, kterou nyní potřebujeme. I kdyby Genii hluboce financovala tým, museli bychom pár věcí vyřešit. A je pravdou, že Quantum Motorsports je nejlepší řešení, které máme. Ale načasování je hlavní, zvlášť v F1," popisuje Boullier v rozhovoru pro Sky Sports.
Vrátil se také k odchodu Kimiho Räikkönena zpět do Ferrari, za kterým stály právě finance a nevyplacené výplaty na účtě. "Pochopitelně jsem znal situaci a nebyl jsem překvapen, že Kimi uvažuje o odchodu - i když jsem věděl, že by si přál zůstat." Dodal, že bylo čím dál únavnější odpovídat na otázky a sledovat články o finanční situaci Lotusu. "Není to image, kterou chcete, není to ten druh pozornosti, který si přejete," přiznává.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.