Pastor Maldonado letos s Williamsem prožil nepovedenou sezonu, přesto rok 2013 označil za svůj nejsilnější. Šéf Lotusu, Eric Boullier věří, že rychlost Venezuelanovi nechybí a že jej dokážou zklidnit stejně jako se jim to podařilo s Romainem Grosjeanem.
Pastor Maldonado se nechal slyšet, že sezona 2013 byla pro něj nejsilnější v jeho dosavadní kariéře. A to přesto, že se Williams trápil téměř na chvostu startovního a Venezuelan, který v Grove strávil tři roky a loni se v Barceloně radoval z vítězství, dokázal získat pouhý jeden bod.
Maldonado skončil v konečném pořadí za svým týmovým kolegou Bottasem, pro kterého to byl první rok v F1. Bottas jej také překonal v kvalifikacích a to v poměru 12 ku 7. Přesto Maldonado, který bude v příštím roce po boku Romaina Grosjeana oblékat zlato-černou uniformu Lotusu, věří, že předvedl zatím své nejlepší výkony.
"Když se zamyslím nad výsledky a nad tím, co jsem v F1 v minulých třech letech zažil, myslím, že tohle byl můj nejlepší rok, i když výsledky tomu neodpovídají. Poučil jsem se z chyb, zvlášť z technického úhlu poledu a myslím, že svému novému týmu pomohu v tom, aby nedělal stejné chyby. Cítím se být přípraven," uvedl pro Autosport.
"Měl jsem tolik dobrých závodů, dobrou rychlost, žádné penalizace. Hodně jsem se toho naučil. Byl jsem vždy rychlý, i v mém prvním roce jsem překonal Rubense (Barrichella), který byl rychlý a zkušený. Rychlost mám stále, přes noc nezhloupnete! Potřebuji dobré auto, podporu týmu a snahu se v každém ohledu se zlepšit," popisuje Maldonado.
Dodává také, že mu pomůže jeho schopnost rychle se adaptovat na nové podmínky a pravidla a doufá, že hned v úvodu sezony bude konkurenceschopný. Na spolupráci se připravují i u Lotusu. Šéf Enstone, Eric Boullier, věří, že mu pomohou podávat konzistentní výkony, stejně jako se jim to podařilo u Romaina Grosjeana.
"Je to přátelský a rychlý kluk. Vyhrál v F1 závod a vybojoval si to - nevyhrál to v loterii. Myslím, že jen musíme zajistit, aby byl soustředěný - vlastně je to podobné situace jako loni s Romainem - na trati se musí soustředit. Jsem si jistý, že s podporou týmu s Pastorem dokážeme pěkné věci. Možná ještě potřebuje doladit a podle mě je tou nejdůležitější částí podpora týmu," domnívá se Boullier.
Týmoví kolegové Maldonado a Grosjean (foto: Williams F1 Team)
Navíc jim jeho finance značně pomohou uklidnit ekonomickou situaci Lotusu. Maldonado a jeho spolupráce s PDVSA přinesou na účet zhruba 30milionů dolarů ročně. Tým ale stále doufá i v dohodu se společností Quantum Motorsports. Jednání se však táhnout už od června.
"Jsme přesvědčeni, že se něco stane. Problémem je načasování. Samozřejmě s Pastorem přichází finanční podpora, kterou nyní potřebujeme. I kdyby Genii hluboce financovala tým, museli bychom pár věcí vyřešit. A je pravdou, že Quantum Motorsports je nejlepší řešení, které máme. Ale načasování je hlavní, zvlášť v F1," popisuje Boullier v rozhovoru pro Sky Sports.
Vrátil se také k odchodu Kimiho Räikkönena zpět do Ferrari, za kterým stály právě finance a nevyplacené výplaty na účtě. "Pochopitelně jsem znal situaci a nebyl jsem překvapen, že Kimi uvažuje o odchodu - i když jsem věděl, že by si přál zůstat." Dodal, že bylo čím dál únavnější odpovídat na otázky a sledovat články o finanční situaci Lotusu. "Není to image, kterou chcete, není to ten druh pozornosti, který si přejete," přiznává.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.