Gary Anderson se po sezoně rozmluvil o problémech, které trápily McLaren a Ferrari v uplynulém roce. V nové sezoně navíc vidí světlo na konci tunelu pouze pro jedu z těchto zavedených stájí.
Poprvé od roku 1980 nestanul ani jednou za celou sezonu jezdec McLarenu na podium. Vůz McLaren MP4/28 po celou sezonu hodně zaostával za očekáváním. Lépe postaveným z obou pilotů byl v konečném hodnocení Jenson Button, který byl až na 9. místě. Nejlepším umístěním jezdce britské stáje je 4. místo Buttona z VC Brazílie.
S týmem se po pouhém roce loučí Sergio Pérez, který dojel nejlépe na 5. místě v Indii. Po 19 závodech sezony obsadil Mexičan až 11. místo mezi jezdci. Mezi konstruktéry se musel McLaren sklonit před skupinou 4 týmů (Red Bull, Mercedes, Ferrari a Lotus).
Kde je tedy v případě McLarenu problém? "Pro je to jasné. Od doby, co od týmu odešel Adrian Newey, tak jim chybí vedoucí osobnost. Nemusí to být nutně někdo typu Adriana, ale potřebují vedoucí osobu," říká bývalý konstruktér vozů F1 a nynější expert BBC. McLaren místo jednoho velkého jména sází na hned několik vedoucích inženýrů ve svém čele.
"'Výbor' vedoucích inženýrů v F1 nikdy nefungoval. To ukázal naposledy Red Bull," odkazuje na mistrovskou stáj Gary Anderson. Newey je tím, kdo má mezi inženýry v Milton Keynesu poslední slovo. Tento systém řízení vyvrcholil ziskem čtyř titulů mezi jezdci i konstruktéry v řadě.
Anderson shrnuje problém McLarenu do jedné věty: "V předešlých letech nevěděli, proč bylo jejich auto tak rychlé, jak bylo, a letos zase nevěděli, proč bylo jejich auto tak pomalé, jak bylo." Severní Ir navíc neví, jestli na tom bude McLaren v roce 2014 o moc lépe než v roce 2013: "Podle mě se z problémů dostanou jen tak, pokud pochopili na konci sezony své problémy a auto dostatečně zlepšili. Ale to podle mě není případ McLarenu."
Naproti tomu Ferrari vytěžilo z další nepovedené sezony titul vice-mistra pro Alonsa a Massa odchází s 8. místem mezi jezdci. Tým si připsal dvě vítězství (Barcelona a Šanghaj) a také 10 podiových umístění. Mezi týmy obsadili Italové 3. příčku. Cílem týmu byl ale titul, a tak Scuderia zůstala za očekáváním.
Ferrari a McLaren jsou odvěcí rivalové v boji o tituly šampionů F1, Anderson však vidí světlou budoucnost jen pro jednoho z nich
"V minulém roce mělo Ferrari dobrý vůz," říká o F2012 Anderson. Také zkraje roku nebylo F138 "špatným autem. Ale vývoj nepokročil dopředu, i když pravidla zůstala více méně neměnná." Při předpovědi sezony 2014 si ale bývalý konstruktér Jordanu dokáže představit pokrok. Naproti McLarenu totiž podle Andersona do Maranella přišla vůdčí osobnost.
"Podle mě měl Lotus v předešlých 3 letech vždy dobrý vůz. Zvláště pak oba poslední monoposty byly rychlé a dobře vycházely s pneumatikami..." Technickým ředitelem Lotusu byl v tomto období James Allison. Ten od září ale už pracuje pro Ferrari, kde převzal od Pata Frye roli technického ředitele.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.