Gary Anderson se po sezoně rozmluvil o problémech, které trápily McLaren a Ferrari v uplynulém roce. V nové sezoně navíc vidí světlo na konci tunelu pouze pro jedu z těchto zavedených stájí.
Poprvé od roku 1980 nestanul ani jednou za celou sezonu jezdec McLarenu na podium. Vůz McLaren MP4/28 po celou sezonu hodně zaostával za očekáváním. Lépe postaveným z obou pilotů byl v konečném hodnocení Jenson Button, který byl až na 9. místě. Nejlepším umístěním jezdce britské stáje je 4. místo Buttona z VC Brazílie.
S týmem se po pouhém roce loučí Sergio Pérez, který dojel nejlépe na 5. místě v Indii. Po 19 závodech sezony obsadil Mexičan až 11. místo mezi jezdci. Mezi konstruktéry se musel McLaren sklonit před skupinou 4 týmů (Red Bull, Mercedes, Ferrari a Lotus).
Kde je tedy v případě McLarenu problém? "Pro je to jasné. Od doby, co od týmu odešel Adrian Newey, tak jim chybí vedoucí osobnost. Nemusí to být nutně někdo typu Adriana, ale potřebují vedoucí osobu," říká bývalý konstruktér vozů F1 a nynější expert BBC. McLaren místo jednoho velkého jména sází na hned několik vedoucích inženýrů ve svém čele.
"'Výbor' vedoucích inženýrů v F1 nikdy nefungoval. To ukázal naposledy Red Bull," odkazuje na mistrovskou stáj Gary Anderson. Newey je tím, kdo má mezi inženýry v Milton Keynesu poslední slovo. Tento systém řízení vyvrcholil ziskem čtyř titulů mezi jezdci i konstruktéry v řadě.
Anderson shrnuje problém McLarenu do jedné věty: "V předešlých letech nevěděli, proč bylo jejich auto tak rychlé, jak bylo, a letos zase nevěděli, proč bylo jejich auto tak pomalé, jak bylo." Severní Ir navíc neví, jestli na tom bude McLaren v roce 2014 o moc lépe než v roce 2013: "Podle mě se z problémů dostanou jen tak, pokud pochopili na konci sezony své problémy a auto dostatečně zlepšili. Ale to podle mě není případ McLarenu."
Naproti tomu Ferrari vytěžilo z další nepovedené sezony titul vice-mistra pro Alonsa a Massa odchází s 8. místem mezi jezdci. Tým si připsal dvě vítězství (Barcelona a Šanghaj) a také 10 podiových umístění. Mezi týmy obsadili Italové 3. příčku. Cílem týmu byl ale titul, a tak Scuderia zůstala za očekáváním.
Ferrari a McLaren jsou odvěcí rivalové v boji o tituly šampionů F1, Anderson však vidí světlou budoucnost jen pro jednoho z nich
"V minulém roce mělo Ferrari dobrý vůz," říká o F2012 Anderson. Také zkraje roku nebylo F138 "špatným autem. Ale vývoj nepokročil dopředu, i když pravidla zůstala více méně neměnná." Při předpovědi sezony 2014 si ale bývalý konstruktér Jordanu dokáže představit pokrok. Naproti McLarenu totiž podle Andersona do Maranella přišla vůdčí osobnost.
"Podle mě měl Lotus v předešlých 3 letech vždy dobrý vůz. Zvláště pak oba poslední monoposty byly rychlé a dobře vycházely s pneumatikami..." Technickým ředitelem Lotusu byl v tomto období James Allison. Ten od září ale už pracuje pro Ferrari, kde převzal od Pata Frye roli technického ředitele.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.