Zatímco Mercedes kategoricky odmítá, že by motor pro sezonu 2014 už na trati vyzkoušel, spekulace hovoří o jeho konkurentech - Renaultu a Ferrari.
Už několik měsíců běží vývoj nových turbo motorů na brzdách u všech třech výrobců. Výrobci potřebují zcela nové pohonné jednotky před jejich nasazením pořádně otestovat. Avšak přestože se jedná o poměrně revoluční změnu, tak nové pohonné jednotky nesmějí být testovány na trati před lednem příštího roku.
Výrobci tak mají jen něco kolem dvou měsíců po prvním vyjetí na trať na to, aby na případné nedostatky reagovali. Vábení vyzkoušet si nový motor na trati již s předstihem je tudíž ohromné. Podle některých spekulací mělo Ferrari a Renault tomuto vábení podlehnout a motory již na trati vyzkoušet. Výrobci však nejsou hloupí, a tak k testu nepoužili vůz F1.
Na internetu je video, které zachycuje v letošním roce představený supersport Ferrari, LaFerrari, na trati ve Fioranu (testovací trať Ferrari). Podle spekulací neměl tento supersport 27. listopadu pohánět standardní 963 koňový motor, ale, co do počtu koní slabší, motor pro F1.
Také Renault už měl na trať vyjet s novou pohonnou jednotkou. Francouzi měli využít šasi Formule 3,5 a test se měl odehrát na okruhu v Magny-Cours. Zástupci značky odmítli veškeré spekulace komentovat s tím, že první test nových motorů na trati je naplánován na konec ledna.
Pouze Mercedes tedy přímo popírá, že by s turbo motorem už na trati jezdil. Němci odmítají, že by ho zkusili instalovat do jiného auta a vyjet s ním na trať. Na brzdě je však V6 od Mercedesu již dlouho. Dokonce již před rokem byli technici tak daleko, že žurnalistům ukázali poprvé zvuk nového motoru. Podle zákulisních spekulací má být právě motor od Mercedesu tím nejvýkonnějším zkraje roku.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.