Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone odhalil, že italská stáj Ferrari má kromě možnosti vetovat určitá pravidla také právo zamítnout jeho případného nástupce.
Třiaosmdesátiletý britský miliardář Ecclestone spravuje komerční práva F1 od roku 1978 a vzhledem k jeho věku se v poslední době začíná čím dál častěji hovořit o jeho možném nástupci.
"Chtělo by to někoho, kdo se ve sportu vyzná. Pokud přijde někdo zvnějšku, korporátní typ, pak si nemyslím, že bych s ním dokázal spolupracovat. Nevydrželo by to ani pět minut," vysvětluje Ecclestone.
Pro CNN vysvětlil, jak to bylo s označením Hornera: "Někdo ke mně přišel a řekl mi: 'Co se stane, když odejdeš, co bude potom?' Christian šel kolem a já jsem řekl: 'Co třeba on?' Je dobrým klukem. Zaprvé: CVC by niky nesouhlasila, a za druhé: Ferrari by k tomu taky mělo co říct."
Italský tým by musel souhlasit, jak je uvedeno i v prospektu připraveném k pozdržené emisi akcií na Singapurskou burzu cenných papírů: "Musíme obdržet písemný souhlas Ferrari před označením kterékoliv osoby, jež by byla naším výkonným ředitelem, pokud v uplynulých pěti letech zastávala vedoucí místo či vlastnila 5 % a více procent v některém z týmů či v automobilce, která vlastní více než 5 % v týmu nebo dodává motory pro tým."
Montezemolo má na starosti "hodnocení a doporučování kandidátů pro schůzky s dozorčí radou." Ten se nedávno veřejně vysmál nápadu, že by měl Horner převzít otěže F1, a Ecclestoneovo doporučení označil za vtip (více zde). Bernie však sám uvádí, že se své vůdčí role dobrovolně vzdát zatím nehodlá.
"Jak Berniemu přibývají léta, čím dál více ho baví vtipy a jsem rád, že má stále touhu je vykládat," komentoval Montezemolo zmínku o Christianovi Hornerovi (foto: Scuderia Ferrari)
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.