Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone odhalil, že italská stáj Ferrari má kromě možnosti vetovat určitá pravidla také právo zamítnout jeho případného nástupce.
Třiaosmdesátiletý britský miliardář Ecclestone spravuje komerční práva F1 od roku 1978 a vzhledem k jeho věku se v poslední době začíná čím dál častěji hovořit o jeho možném nástupci.
"Chtělo by to někoho, kdo se ve sportu vyzná. Pokud přijde někdo zvnějšku, korporátní typ, pak si nemyslím, že bych s ním dokázal spolupracovat. Nevydrželo by to ani pět minut," vysvětluje Ecclestone.
Pro CNN vysvětlil, jak to bylo s označením Hornera: "Někdo ke mně přišel a řekl mi: 'Co se stane, když odejdeš, co bude potom?' Christian šel kolem a já jsem řekl: 'Co třeba on?' Je dobrým klukem. Zaprvé: CVC by niky nesouhlasila, a za druhé: Ferrari by k tomu taky mělo co říct."
Italský tým by musel souhlasit, jak je uvedeno i v prospektu připraveném k pozdržené emisi akcií na Singapurskou burzu cenných papírů: "Musíme obdržet písemný souhlas Ferrari před označením kterékoliv osoby, jež by byla naším výkonným ředitelem, pokud v uplynulých pěti letech zastávala vedoucí místo či vlastnila 5 % a více procent v některém z týmů či v automobilce, která vlastní více než 5 % v týmu nebo dodává motory pro tým."
Montezemolo má na starosti "hodnocení a doporučování kandidátů pro schůzky s dozorčí radou." Ten se nedávno veřejně vysmál nápadu, že by měl Horner převzít otěže F1, a Ecclestoneovo doporučení označil za vtip (více zde). Bernie však sám uvádí, že se své vůdčí role dobrovolně vzdát zatím nehodlá.
"Jak Berniemu přibývají léta, čím dál více ho baví vtipy a jsem rád, že má stále touhu je vykládat," komentoval Montezemolo zmínku o Christianovi Hornerovi (foto: Scuderia Ferrari)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.