Honda přiznává obavy, že ostatní dodavatelé motorů mohou z následující sezony získat řadu poznatků a to je postaví do nevýhodné pozice před jejich návratem do F1 k McLarenu.
McLaren letos v květnu oznámil návrat k motorům Honda. S japonským výrobcem budou spolupracovat od roku 2015 a obnoví tak spolupráci z let 1988-1992. F1 však už v příštím roce čeká přechod na nové motory V6 Turbo, které budou týmům dodávat značky Renault, Ferrari či Mercedes.
Yasuhisa Arai, vedoucí Hondy v oddělení motorsportu, proto přiznal, že zkušenosti nabyté v příští sezoně mohou ostatním pomoci i v roce 2015 a Hondu tak postavit do nevýhodné pozice.
"Podílet se na výrobě motorů už od roku 2014 by mělo své výhody i nevýhody. Během jedné sezony se toho stane hodně a jsme naštěstí v pozici, kdy budeme schopni sledovat, co se bude dít. Nicméně - budeme moci pouze sledovat, nemůžeme být fyzicky na trati, abychom viděli problémy. Ostatní se mohou zlepšit a vyřešit potíže. Jak to udělají pro nás bude tajemstvím a naši inženýři tak musejí spoléhat na představivost," prozradil Arai Auto magazínu FIA.
Věří však, že si s tím poradí a odkazuje přitom na minulé úspěchy. "Máme skvělou společnou historii - 15 výher ze 16 závodů v roce 1988. Ale ještě důležitější je oboustranný respekt. Máme také stejný pocit nebo pohled na to, když usilujeme o vítězství a to je také důležité," dodává.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.