Honda přiznává obavy, že ostatní dodavatelé motorů mohou z následující sezony získat řadu poznatků a to je postaví do nevýhodné pozice před jejich návratem do F1 k McLarenu.
McLaren letos v květnu oznámil návrat k motorům Honda. S japonským výrobcem budou spolupracovat od roku 2015 a obnoví tak spolupráci z let 1988-1992. F1 však už v příštím roce čeká přechod na nové motory V6 Turbo, které budou týmům dodávat značky Renault, Ferrari či Mercedes.
Yasuhisa Arai, vedoucí Hondy v oddělení motorsportu, proto přiznal, že zkušenosti nabyté v příští sezoně mohou ostatním pomoci i v roce 2015 a Hondu tak postavit do nevýhodné pozice.
"Podílet se na výrobě motorů už od roku 2014 by mělo své výhody i nevýhody. Během jedné sezony se toho stane hodně a jsme naštěstí v pozici, kdy budeme schopni sledovat, co se bude dít. Nicméně - budeme moci pouze sledovat, nemůžeme být fyzicky na trati, abychom viděli problémy. Ostatní se mohou zlepšit a vyřešit potíže. Jak to udělají pro nás bude tajemstvím a naši inženýři tak musejí spoléhat na představivost," prozradil Arai Auto magazínu FIA.
Věří však, že si s tím poradí a odkazuje přitom na minulé úspěchy. "Máme skvělou společnou historii - 15 výher ze 16 závodů v roce 1988. Ale ještě důležitější je oboustranný respekt. Máme také stejný pocit nebo pohled na to, když usilujeme o vítězství a to je také důležité," dodává.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.