Bývalý pilot F1 Martin Brundle se domnívá, že začátek příští sezony bude poznamenán problémy, dokud inženýři nenajdou ta správná řešení podle nových pravidel
Předpovědi Martina Brundla pro novou sezonu nejsou nejoptimističtější, zejména z pohledu týmů. Co se týče samotných závodů, emoce by neměly chybět. Anglický komentátor SKY F1 GB si myslí, že v prvních závodech to bude hotová pohroma a podle něj to zabrání Red Bullu v takové dominanci, jakou tým předváděl letos.
Brundle dramatizuje situaci: „V prvních fázích sezony 2014 očekávám úplnou pohromu, situace bude nepřehledná a možná zábavná, ale nepochybuji, že skvělí inženýři nakonec dříve nebo později situaci zvládnou.
Souhlasím s Jensonem Buttonem, velké změny mohou nejvíc postihnout Red Bull, protože měl nad ostatními tak velkou převahu, největší zdroje totiž nezaručují vždy místo mezi nejlepšími. Doufám, že šampionát nebude jen o motorech, jejich výkonech a efektivitě, i když i to je možné.
Poptával jsem se v paddocku na situaci ohledně nové sezony, všichni jen převraceli očima a krčili rameny, zůstává před nimi enormní množství práce a tak málo času.“
Co se týče ekonomických problémů některých týmů, vyjádřil Brundle své obavy: „Situace není dobrá, když jediný tým, který byl na trati schopen bojovat na konci sezony s monoposty Red Bullu, si nemůže vybírat své jezdce podle kvality. Kvůli stavu Formule 1 se mi ozývá můj vnitřní alarm, je potřebný urgentní zásah, jestli nechceme zažít krizi a to ještě před návratem na okruhy.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.