Bývalý pilot F1 Martin Brundle se domnívá, že začátek příští sezony bude poznamenán problémy, dokud inženýři nenajdou ta správná řešení podle nových pravidel
Předpovědi Martina Brundla pro novou sezonu nejsou nejoptimističtější, zejména z pohledu týmů. Co se týče samotných závodů, emoce by neměly chybět. Anglický komentátor SKY F1 GB si myslí, že v prvních závodech to bude hotová pohroma a podle něj to zabrání Red Bullu v takové dominanci, jakou tým předváděl letos.
Brundle dramatizuje situaci: „V prvních fázích sezony 2014 očekávám úplnou pohromu, situace bude nepřehledná a možná zábavná, ale nepochybuji, že skvělí inženýři nakonec dříve nebo později situaci zvládnou.
Souhlasím s Jensonem Buttonem, velké změny mohou nejvíc postihnout Red Bull, protože měl nad ostatními tak velkou převahu, největší zdroje totiž nezaručují vždy místo mezi nejlepšími. Doufám, že šampionát nebude jen o motorech, jejich výkonech a efektivitě, i když i to je možné.
Poptával jsem se v paddocku na situaci ohledně nové sezony, všichni jen převraceli očima a krčili rameny, zůstává před nimi enormní množství práce a tak málo času.“
Co se týče ekonomických problémů některých týmů, vyjádřil Brundle své obavy: „Situace není dobrá, když jediný tým, který byl na trati schopen bojovat na konci sezony s monoposty Red Bullu, si nemůže vybírat své jezdce podle kvality. Kvůli stavu Formule 1 se mi ozývá můj vnitřní alarm, je potřebný urgentní zásah, jestli nechceme zažít krizi a to ještě před návratem na okruhy.“
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.