Ačkoliv byl původní plán kalendáře F1 pro rok 2014 ambiciozní a bylo na něm 22 Velkých cen, nakonec se v příštím roce stejně jako letos dočkáme 19 závodů. Sezona bude končit v Abú Zabí.
FIA dnes potvrdila finální verzi kalendáře pro rok 2014. Jak jsme již informovali v polovině listopadu (více zde), bude čítat 19 závodů a končit se bude v Abú Zabí. Je také potvrzeno, že závod v Bahrajnu se odehraje pod umělým osvětlením a bude tak druhým čistě nočním závodem vedle Singapuru.
Oproti původní verzi kromě vypadnutí tří Velkých cen (v Koreji, New Jersey a Mexiku) proběhla i změna v datech závěrečných závodů. Konečná verze znamená pro týmy ukončení sezony na okruhu Jas Marina 23.listopadu.
Podoba kalednáře Formule 1 pro příští sezonu:
16.3.2014 Velká cena Austrálie / Melbourne30.3.2014 Velká cena Malajsie / Sepang6.4.2014 Velká cena Bahrajnu / Sakir20.4.2014 Velká cena Číny / Šanghaj11.5.2014 Velká cena Španělska / Barcelona25.5.2014 Velká cena Monaka / Monte-Carlo8.6.2014 Velká cena Kanady / Montreal22.6.2014 Velká cena Rakouska / Red Bull Ring6.7.2014 Velká cena Velké Británie /Silverstone20.7.2014 Velká cena Německa / Hockenheim27.7.2014 Velká cena Maďarska / Hungaroring
letní přestávka
24.8.2014 Velká cena Belgie / Spa7.9.2014 Velká cena Itálie / Monza21.9.2014 Velká cena Singapuru / Marina Bay5.10.2014 Velká cena Japonska / Suzuka12.10.2014 Velká cena Ruska / Soči2.11.2014 Velká cena USA / Austin9.11.2014 Velká cena Brazílie / Interlagos23.11.2014 Velká cena Abú Zabí / Jas Marina
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.