Force India oficiálně potvrzuje návrat Nica Hülkenberga, který v letošním roce závodil za Sauber.
Šestadvacetiletý Němec podepsal s indickou stájí, za kterou jezdil již v letech 2011 a 2012 novou víceletou smlouvu (psali jsme již před dvěma týdny zde). Kdo bude v sezóně 2014 nastupovat po jeho boku, tým zatím neoznámil - učiní tak "v patřičném čase." Spekuluje se však o Sergiovi Pérezovi, s nímž se letos rozloučil McLaren.
Nico Hülkenberg v oficiálním prohlášení uvádí: "Jsem rád, že se vracím do Force Indie. Tým příští rok míří vysoko a já věřím, že zkušenosti, které jsem získal během let, nám tyto cíle pomohou dosáhnout. Opravdu věřím, že v roce 2014 budeme mít konkurenceschopný balík.
Slyšel jsem také hodně pozitivních věcí o motoru Mercedes, takže si myslím, že je mnoho důvodů k nadšení před příštím ročníkem. Tento tým znám a pozoruji jejich odhodlání. Jde o skvělý kolektiv lidí, všichni sdílíme stejný hlad po úspěchu."
Nico Hülkenberg minulý rok v Brazílii (foto: Sahara Force India)
Majitel Vijay Mallya navzdory svému zvyku potvrzovat své jezdecké složení zveřejněnou zprávu komentuje slovy: "Jsem potěšený tím, že Nica uvidím zpět u Force Indie. Když za nás jezdil v roce 2012, začalo být jasné, že je Nico výjimečným talentem. Pak díky svým výborným výkonům v letošní sezóně pokračoval v činění dojmu na všechny v paddocku.
Mít Nica ve své sestavě je skutečným potvrzení záměru a obrovským povzbuzením pro všechny, kdo jsou spojeni s týmem. Před rokem 2014 máme vysoká očekávání a podepsáním Nica se stavíme do nejlepší pozice pro dosažení těch cílů a užívání si toho, co může být naší doposud nejlepší sezónou."
DANKE @NicoHulkenberg for all your work, effort and valuable points in 2013. All the best and we’ll see you in 2014!
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 3, 2013
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.