Force India oficiálně potvrzuje návrat Nica Hülkenberga, který v letošním roce závodil za Sauber.
Šestadvacetiletý Němec podepsal s indickou stájí, za kterou jezdil již v letech 2011 a 2012 novou víceletou smlouvu (psali jsme již před dvěma týdny zde). Kdo bude v sezóně 2014 nastupovat po jeho boku, tým zatím neoznámil - učiní tak "v patřičném čase." Spekuluje se však o Sergiovi Pérezovi, s nímž se letos rozloučil McLaren.
Nico Hülkenberg v oficiálním prohlášení uvádí: "Jsem rád, že se vracím do Force Indie. Tým příští rok míří vysoko a já věřím, že zkušenosti, které jsem získal během let, nám tyto cíle pomohou dosáhnout. Opravdu věřím, že v roce 2014 budeme mít konkurenceschopný balík.
Slyšel jsem také hodně pozitivních věcí o motoru Mercedes, takže si myslím, že je mnoho důvodů k nadšení před příštím ročníkem. Tento tým znám a pozoruji jejich odhodlání. Jde o skvělý kolektiv lidí, všichni sdílíme stejný hlad po úspěchu."
Nico Hülkenberg minulý rok v Brazílii (foto: Sahara Force India)
Majitel Vijay Mallya navzdory svému zvyku potvrzovat své jezdecké složení zveřejněnou zprávu komentuje slovy: "Jsem potěšený tím, že Nica uvidím zpět u Force Indie. Když za nás jezdil v roce 2012, začalo být jasné, že je Nico výjimečným talentem. Pak díky svým výborným výkonům v letošní sezóně pokračoval v činění dojmu na všechny v paddocku.
Mít Nica ve své sestavě je skutečným potvrzení záměru a obrovským povzbuzením pro všechny, kdo jsou spojeni s týmem. Před rokem 2014 máme vysoká očekávání a podepsáním Nica se stavíme do nejlepší pozice pro dosažení těch cílů a užívání si toho, co může být naší doposud nejlepší sezónou."
DANKE @NicoHulkenberg for all your work, effort and valuable points in 2013. All the best and we’ll see you in 2014!
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) December 3, 2013
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.