Romain Grosjean přiznal, že jedním z rozhodujících faktorů jeho dobrých výkonů v druhé polovině sezony byla spolupráce se sportovní psycholožkou
Začátek letošního šampionátu nevyšel Romainovi Grosjeanovi podle jeho představ, v posledních šesti závodech byl ale čtyřikrát na pódiu a byl prakticky jediným pilotem, který dokázal bojovat s jezdci Red Bullu. Letošní sezona je v kontrastu s tou loňskou, kdy si po sérii chyb a havárií vysloužil oprávněnou kritiku od ostatních jezdců a špatné hodnocení ze strany médií.
Mezi sezonami se Romain obrátil na francouzskou specialistku v oblasti sportovní psychologie a uznává, že mu pravidelná sezení přinesly pohodu. „Začal jsem se o psychologii zajímat, protože jsem si uvědomil, že potřebuji pomoc. To není přiznání mé slabé stránky, já to chápu jako projev mé síly.
Vždy je co zlepšovat, proto stále spolupracuji s touto specialistkou. Někdy jsem chtěl jet rychleji, než bylo potřebné, jako letos v Monaku. Pokazil jsem víkend, protože jsem podlehl rychlému tempu. Musíte vědět, jak zvládat stres. Musíte být také připraven stát se pilotem číslo jedna, případně mistrem světa, co není ke konci tak jednoduché.
S psycholožkou absolvujeme různé věci, je zvyklá pracovat se sportovci na vysoké úrovni, například s francouzskými olympioniky, vše záleží na mé aktuální náladě a na jejím plánu práce se mnou. Mluvíme také o sebedůvěře a o tom, jak se nenechat negativně ovlivnit řečmi jiných lidí v okolí.“
Pokrok je u Romaina zřejmý, přesto bude v spolupráci s psycholožkou pokračovat i v následující sezoně. „Myslím, že budu v spolupráci pokračovat ještě nějaký čas. Důvodů je víc, vždy se můžete zlepšovat a já cítím, že ta spolupráce ze mě dělá lepšího člověka doma a lepšího pilota na okruhu. Hodně mi usnadňuje můj život.“
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.