Romain Grosjean přiznal, že jedním z rozhodujících faktorů jeho dobrých výkonů v druhé polovině sezony byla spolupráce se sportovní psycholožkou
Začátek letošního šampionátu nevyšel Romainovi Grosjeanovi podle jeho představ, v posledních šesti závodech byl ale čtyřikrát na pódiu a byl prakticky jediným pilotem, který dokázal bojovat s jezdci Red Bullu. Letošní sezona je v kontrastu s tou loňskou, kdy si po sérii chyb a havárií vysloužil oprávněnou kritiku od ostatních jezdců a špatné hodnocení ze strany médií.
Mezi sezonami se Romain obrátil na francouzskou specialistku v oblasti sportovní psychologie a uznává, že mu pravidelná sezení přinesly pohodu. „Začal jsem se o psychologii zajímat, protože jsem si uvědomil, že potřebuji pomoc. To není přiznání mé slabé stránky, já to chápu jako projev mé síly.
Vždy je co zlepšovat, proto stále spolupracuji s touto specialistkou. Někdy jsem chtěl jet rychleji, než bylo potřebné, jako letos v Monaku. Pokazil jsem víkend, protože jsem podlehl rychlému tempu. Musíte vědět, jak zvládat stres. Musíte být také připraven stát se pilotem číslo jedna, případně mistrem světa, co není ke konci tak jednoduché.
S psycholožkou absolvujeme různé věci, je zvyklá pracovat se sportovci na vysoké úrovni, například s francouzskými olympioniky, vše záleží na mé aktuální náladě a na jejím plánu práce se mnou. Mluvíme také o sebedůvěře a o tom, jak se nenechat negativně ovlivnit řečmi jiných lidí v okolí.“
Pokrok je u Romaina zřejmý, přesto bude v spolupráci s psycholožkou pokračovat i v následující sezoně. „Myslím, že budu v spolupráci pokračovat ještě nějaký čas. Důvodů je víc, vždy se můžete zlepšovat a já cítím, že ta spolupráce ze mě dělá lepšího člověka doma a lepšího pilota na okruhu. Hodně mi usnadňuje můj život.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.