Stáj Lotusu oficiálně potvrdila příchod venezuelského pilota Pastora Maldonada, který v posledních třech letech závodil za Williams.
"S velkým potěšením můžu formálně potvrdit, že Romain Grosjean bude v příští sezóně pokračovat s Lotusem. Opravdu v pozdější fázi sezóny svůj ohromný talent maximálně využil a bude fantastickým přínosem pro naši výzvu v roce 2014," oznamuje Boullier.
"K Romainovi se přidá Pastor Maldonado - jezdec, kterého znám od té doby, co pro mě jezdil za DAMS ve Světové sérii Renault v roce 2005.
You never forget your first time... pic.twitter.com/OFfGv6XVf7
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) November 29, 2013
Je jasné, že Pastor má skvělou rychlost a potenciál, což doložil svým titulem v GP2 v roce 2010 a pak dobrými závody v průběhu jeho kariéry u Williamsu. Jsme přesvědčeni, že mu budeme schopni poskytnout to správné prostředí, aby mohl na dráze pravidelně zářit," uvádí šéf Lotusu.
"Už přes dva roky pracujeme na našem novém vozu v souladu s novými pravidly a pevně věříme, že máme velmi dobré řešení pro výzvy, které jsou před námi. Já věřím, že Lotus bude schopný příští rok s Romainem a Pastorem způsobit několik překvapení," dodává Boullier.
Lotus potvrzením Maldonada, který je vnímán jako dobře platicí pilot, zřejmě vzdává čekání na sponzora Quantum (původně Infinity Racing Partners), s nímž jedná už od června. O opaku by svědčilo podepsání smlouvy s Nicem Hülkenbergem, který byl preferovanou volbou, ale ten už podepsal s Force Indií, jak jsme vás informovali minulý týden (více zde).
Maldonado ke svému jmenování říká: "Je to pro mě fantastická příležitost přidat se před sezónou 2014 k Lotusu. Není tajemstvím, že jsem si přál změnu, abych se ve své kariéře ve Formuli 1 mohl posunout, a Lotus mi nabídl nejlepší příležitost pro to, abych mohl být v příští sezóně konkurenceschopný. Pravidla a vozy se významně změní, takže jde o dobrý okamžik pro nový začátek. Už se nemůžu závodění v černé a zlaté dočkat."
Romain Grosjean má z prodloužení spolupráce s Lotusem velkou radost (foto: Lotus F1 Team)
S pokračováním u Lotusu je spokojený i Grosjean: "Mám velkou radost, že jsem oficiálně potvrzen a budu pokračovat v závodění za Lotus v příští sezóně. Tento ročník byl pro mě ohromnou satisfakcí.
Pracovali jsme společně a vím, že v Enstone jsou všichni motivováni k tomu, aby bojovali až do posledního možného bodu. Jsem velmi nadšený příštím vozem a už se nemůžu dočkat, až do něj usednu v předsezónním testování před tím, než zamíříme k prvnímu závodu sezóny do Austrálie."
Really proud and happy to stay with @Lotus_F1Team for next year and looking fwd to it! Very challenging year ahead and welcome @Pastormaldo
— Romain Grosjean (@RGrosjean) November 29, 2013
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.