Stáj Lotusu oficiálně potvrdila příchod venezuelského pilota Pastora Maldonada, který v posledních třech letech závodil za Williams.
"S velkým potěšením můžu formálně potvrdit, že Romain Grosjean bude v příští sezóně pokračovat s Lotusem. Opravdu v pozdější fázi sezóny svůj ohromný talent maximálně využil a bude fantastickým přínosem pro naši výzvu v roce 2014," oznamuje Boullier.
"K Romainovi se přidá Pastor Maldonado - jezdec, kterého znám od té doby, co pro mě jezdil za DAMS ve Světové sérii Renault v roce 2005.
You never forget your first time... pic.twitter.com/OFfGv6XVf7
— Lotus F1 Team (@Lotus_F1Team) November 29, 2013
Je jasné, že Pastor má skvělou rychlost a potenciál, což doložil svým titulem v GP2 v roce 2010 a pak dobrými závody v průběhu jeho kariéry u Williamsu. Jsme přesvědčeni, že mu budeme schopni poskytnout to správné prostředí, aby mohl na dráze pravidelně zářit," uvádí šéf Lotusu.
"Už přes dva roky pracujeme na našem novém vozu v souladu s novými pravidly a pevně věříme, že máme velmi dobré řešení pro výzvy, které jsou před námi. Já věřím, že Lotus bude schopný příští rok s Romainem a Pastorem způsobit několik překvapení," dodává Boullier.
Lotus potvrzením Maldonada, který je vnímán jako dobře platicí pilot, zřejmě vzdává čekání na sponzora Quantum (původně Infinity Racing Partners), s nímž jedná už od června. O opaku by svědčilo podepsání smlouvy s Nicem Hülkenbergem, který byl preferovanou volbou, ale ten už podepsal s Force Indií, jak jsme vás informovali minulý týden (více zde).
Maldonado ke svému jmenování říká: "Je to pro mě fantastická příležitost přidat se před sezónou 2014 k Lotusu. Není tajemstvím, že jsem si přál změnu, abych se ve své kariéře ve Formuli 1 mohl posunout, a Lotus mi nabídl nejlepší příležitost pro to, abych mohl být v příští sezóně konkurenceschopný. Pravidla a vozy se významně změní, takže jde o dobrý okamžik pro nový začátek. Už se nemůžu závodění v černé a zlaté dočkat."
Romain Grosjean má z prodloužení spolupráce s Lotusem velkou radost (foto: Lotus F1 Team)
S pokračováním u Lotusu je spokojený i Grosjean: "Mám velkou radost, že jsem oficiálně potvrzen a budu pokračovat v závodění za Lotus v příští sezóně. Tento ročník byl pro mě ohromnou satisfakcí.
Pracovali jsme společně a vím, že v Enstone jsou všichni motivováni k tomu, aby bojovali až do posledního možného bodu. Jsem velmi nadšený příštím vozem a už se nemůžu dočkat, až do něj usednu v předsezónním testování před tím, než zamíříme k prvnímu závodu sezóny do Austrálie."
Really proud and happy to stay with @Lotus_F1Team for next year and looking fwd to it! Very challenging year ahead and welcome @Pastormaldo
— Romain Grosjean (@RGrosjean) November 29, 2013
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.