McLaren příští rok zůstává u motorů Mercedes. Není si však jistý tím, zda po změně pravidel a přechodů z atmosférických V8 na přeplňované V6 turbomotory bude mít ty nejkonkurenceschopnější jednotky.
Pro McLaren bude sezóně 2014 přechodnou: po změnách v pravidlech u motorů Mercedesu zůstane pouze jeden rok, po něm budou formule z Wokingu pohánět pohonné jednotky Hondy, která se vrátí do F1. Ta se v současnosti snaží přetáhnout motorové inženýry z Brixworthu, jak počátkem týdne prozradil výkonný ředitel závodního týmu Mercedesu Toto Wolff.
Ten na příští sezónu přelomovou sezónu intenzivně připravuje a věří, že přechod úspěšně zvládne. Tento týden sice jeho továrnu vyvíjející nové motory zachvátil požár, podle vyjádření týmu to však na jejich vývoj nebude mít žádný vliv.
Podle některých zákulisních spekulací přijde s nejkonkurenceschopnějším motorem v příštím roce právě Mercedes, šéf McLarenu Martin Whitmarsh si tím však není jistý: "Budeme mít konkurenceschopné pohonné ústrojí? Nevím."
"Zdá se, že to mnoho lidí v paddocku ví, ale já netuším, odkud by tuto informaci mohli mít. Z toho, co vím o zdrojích a organizaci Mercedesu předpokládám, že odvádějí dobrou práci. Věřím, že konkurenceschopní budeme," dodává šéf McLaren, který letos skončil bez jediného pódiového úspěchu až na pátém místě v šampionátu konstruktérů.
McLaren se chce příští rok vrátit k vítězstvím a doufá, že se Mercedesu nový motor povede- jistotu však nemá (foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.