McLaren příští rok zůstává u motorů Mercedes. Není si však jistý tím, zda po změně pravidel a přechodů z atmosférických V8 na přeplňované V6 turbomotory bude mít ty nejkonkurenceschopnější jednotky.
Pro McLaren bude sezóně 2014 přechodnou: po změnách v pravidlech u motorů Mercedesu zůstane pouze jeden rok, po něm budou formule z Wokingu pohánět pohonné jednotky Hondy, která se vrátí do F1. Ta se v současnosti snaží přetáhnout motorové inženýry z Brixworthu, jak počátkem týdne prozradil výkonný ředitel závodního týmu Mercedesu Toto Wolff.
Ten na příští sezónu přelomovou sezónu intenzivně připravuje a věří, že přechod úspěšně zvládne. Tento týden sice jeho továrnu vyvíjející nové motory zachvátil požár, podle vyjádření týmu to však na jejich vývoj nebude mít žádný vliv.
Podle některých zákulisních spekulací přijde s nejkonkurenceschopnějším motorem v příštím roce právě Mercedes, šéf McLarenu Martin Whitmarsh si tím však není jistý: "Budeme mít konkurenceschopné pohonné ústrojí? Nevím."
"Zdá se, že to mnoho lidí v paddocku ví, ale já netuším, odkud by tuto informaci mohli mít. Z toho, co vím o zdrojích a organizaci Mercedesu předpokládám, že odvádějí dobrou práci. Věřím, že konkurenceschopní budeme," dodává šéf McLaren, který letos skončil bez jediného pódiového úspěchu až na pátém místě v šampionátu konstruktérů.
McLaren se chce příští rok vrátit k vítězstvím a doufá, že se Mercedesu nový motor povede- jistotu však nemá (foto: McLaren Mercedes)
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.