Stává se Formule 1 kvůli dominanci Sebastiana Vettela a Red Bullu nudnou? Christian Horner si to nemyslí. Soupeři však nejsou spokojeni s tím, kolik rakouská stáj miliardáře Dietricha Mateschitze utrácí.
Sebastian Vettel vyhrál posledních devět závodů v řadě a získal čtvrtý titul mistra světa. Jeho šéf Horner by ale uvítal ještě větší nudu v podobě dalších vítězství Red Bullu: "Ze sobeckého pohledu týmu - čím více nudných a z naší strany vítězných závodů, tím lépe. Ale samozřejmě chceme soutěžit, chceme konkurenci."
Španělská televize Antena 3 však hlásí pokles sledovanosti o polovinu ve srovnání s minulým rokem: poslední čtyři závody sledovalo 3,4 milionů diváků. Podobně je na tom i německá RTL, která hlásí pokles na poté, co si její domácí pilot zajistil předčasně titul mistra světa. Britské televize (Sky a BBC) však oznámily 5% růst.
Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe Red Bull "sport deformuje" zejména kvůli úrovni svého utrácení. Horner se sice brání s tím, že oni nejsou týmem, který v F1 utrácí nejvíce, podle Whitmarshe to je však zavádějící: "Uvidíte, že to je nesmysl, všichni to vědí."
Společnost Red Bull Technology Ltd., která navrhuje a vyrábí monoposty, utržila za loňský rok oficiálně 231,9 milionů liber při nákladech 201,3 milionů liber. Její dceřiná společnost Red Bull Racing Ltd., jež má na starosti závodní tým, dosáhla obratu 176,3 milionů liber při nákladech ve výši 170,3 milionů liber.
"Nechápu, proč jsou tím lidé snad frustrovaní. Závodění je však podle mě velmi dobré. Nejrychlejší cesta k tomu, jak se stát nepopulárním, je začít vyhrávat. A nám se toho v posledních letech podařilo vyhrát hodně. Je nevyhnutelné, že tohle některým týmům moc nesedí," cituje Hornera agentura Bloomberg.
Dominující Red Bull podle svých soupeřů utrácí nejvíce (foto: Red Bull Racing)
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.