Stává se Formule 1 kvůli dominanci Sebastiana Vettela a Red Bullu nudnou? Christian Horner si to nemyslí. Soupeři však nejsou spokojeni s tím, kolik rakouská stáj miliardáře Dietricha Mateschitze utrácí.
Sebastian Vettel vyhrál posledních devět závodů v řadě a získal čtvrtý titul mistra světa. Jeho šéf Horner by ale uvítal ještě větší nudu v podobě dalších vítězství Red Bullu: "Ze sobeckého pohledu týmu - čím více nudných a z naší strany vítězných závodů, tím lépe. Ale samozřejmě chceme soutěžit, chceme konkurenci."
Španělská televize Antena 3 však hlásí pokles sledovanosti o polovinu ve srovnání s minulým rokem: poslední čtyři závody sledovalo 3,4 milionů diváků. Podobně je na tom i německá RTL, která hlásí pokles na poté, co si její domácí pilot zajistil předčasně titul mistra světa. Britské televize (Sky a BBC) však oznámily 5% růst.
Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe Red Bull "sport deformuje" zejména kvůli úrovni svého utrácení. Horner se sice brání s tím, že oni nejsou týmem, který v F1 utrácí nejvíce, podle Whitmarshe to je však zavádějící: "Uvidíte, že to je nesmysl, všichni to vědí."
Společnost Red Bull Technology Ltd., která navrhuje a vyrábí monoposty, utržila za loňský rok oficiálně 231,9 milionů liber při nákladech 201,3 milionů liber. Její dceřiná společnost Red Bull Racing Ltd., jež má na starosti závodní tým, dosáhla obratu 176,3 milionů liber při nákladech ve výši 170,3 milionů liber.
"Nechápu, proč jsou tím lidé snad frustrovaní. Závodění je však podle mě velmi dobré. Nejrychlejší cesta k tomu, jak se stát nepopulárním, je začít vyhrávat. A nám se toho v posledních letech podařilo vyhrát hodně. Je nevyhnutelné, že tohle některým týmům moc nesedí," cituje Hornera agentura Bloomberg.
Dominující Red Bull podle svých soupeřů utrácí nejvíce (foto: Red Bull Racing)
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.