Stává se Formule 1 kvůli dominanci Sebastiana Vettela a Red Bullu nudnou? Christian Horner si to nemyslí. Soupeři však nejsou spokojeni s tím, kolik rakouská stáj miliardáře Dietricha Mateschitze utrácí.
Sebastian Vettel vyhrál posledních devět závodů v řadě a získal čtvrtý titul mistra světa. Jeho šéf Horner by ale uvítal ještě větší nudu v podobě dalších vítězství Red Bullu: "Ze sobeckého pohledu týmu - čím více nudných a z naší strany vítězných závodů, tím lépe. Ale samozřejmě chceme soutěžit, chceme konkurenci."
Španělská televize Antena 3 však hlásí pokles sledovanosti o polovinu ve srovnání s minulým rokem: poslední čtyři závody sledovalo 3,4 milionů diváků. Podobně je na tom i německá RTL, která hlásí pokles na poté, co si její domácí pilot zajistil předčasně titul mistra světa. Britské televize (Sky a BBC) však oznámily 5% růst.
Podle šéfa McLarenu Martina Whitmarshe Red Bull "sport deformuje" zejména kvůli úrovni svého utrácení. Horner se sice brání s tím, že oni nejsou týmem, který v F1 utrácí nejvíce, podle Whitmarshe to je však zavádějící: "Uvidíte, že to je nesmysl, všichni to vědí."
Společnost Red Bull Technology Ltd., která navrhuje a vyrábí monoposty, utržila za loňský rok oficiálně 231,9 milionů liber při nákladech 201,3 milionů liber. Její dceřiná společnost Red Bull Racing Ltd., jež má na starosti závodní tým, dosáhla obratu 176,3 milionů liber při nákladech ve výši 170,3 milionů liber.
"Nechápu, proč jsou tím lidé snad frustrovaní. Závodění je však podle mě velmi dobré. Nejrychlejší cesta k tomu, jak se stát nepopulárním, je začít vyhrávat. A nám se toho v posledních letech podařilo vyhrát hodně. Je nevyhnutelné, že tohle některým týmům moc nesedí," cituje Hornera agentura Bloomberg.
Dominující Red Bull podle svých soupeřů utrácí nejvíce (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.