Marussia by ráda našla partnera v jednom ze stávajících týmů. Původně chtěla odkoupit podíl Toto Wolffa ve Williamsu, to se ale nepovedlo. Teď má britsko-ruská stáj políčeno na Sauber. Dočkáme se tedy v roce 2014 v F1 jen 10 týmů?
Ve Formuli 1 všechno nešlape tak, jak by mělo. Doposud se veřejně mluvilo o problémech Lotusu a Sauberu, teď se přidává i Marussia. Tým ruského výrobce sportovních vozů sice nemá žádné dluhy, avšak s rozpočtem 76 milionů EUR se řadí stáj z Banbury až na samý chvost startovního roštu.
Šéf, Andrej Cheglakov, má už plné zuby uzavírání startovního pole. Přitom si musí sahat hluboko do kapsy, aby tým ufinancoval. V F1 chce ale i nadále zůstat. Proto přišel s tím, že by odkoupil podíl sportovního ředitele Mercedesu, Tota Wolffa, ve Williamsu. Konkrétně se jedná asi o 15 % akcií stáje.
Obchod měl dokonce dostat posvědcení od Bernieho Ecclestonea, avšak Clarie Williams byla podle všeho proti. Williams by tak měl i nadále zůstat nezávislý. Proto teď vyvstávají nové spekulace. Marussia se chce spojit se Sauberem. To by dávalo smysl. Sauber už dlouhou dobu hledá investory a z ruského trhu zvlášť. To se mu doposud nepovedlo.
Marussia by mohla být pro Sauber zajímavým partnerem. Ruský výrobce sportovních vozů vydával za svůj tým kolem 40 milionů EUR ze svého. Otázkou by pak bylo, kteří jezdci by za Sauber jezdili. Jules Bianchi má s Marussii smlouvu a Max Chilton klepe i se svými 12 miliony EUR na dveře.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.