Marussia by ráda našla partnera v jednom ze stávajících týmů. Původně chtěla odkoupit podíl Toto Wolffa ve Williamsu, to se ale nepovedlo. Teď má britsko-ruská stáj políčeno na Sauber. Dočkáme se tedy v roce 2014 v F1 jen 10 týmů?
Ve Formuli 1 všechno nešlape tak, jak by mělo. Doposud se veřejně mluvilo o problémech Lotusu a Sauberu, teď se přidává i Marussia. Tým ruského výrobce sportovních vozů sice nemá žádné dluhy, avšak s rozpočtem 76 milionů EUR se řadí stáj z Banbury až na samý chvost startovního roštu.
Šéf, Andrej Cheglakov, má už plné zuby uzavírání startovního pole. Přitom si musí sahat hluboko do kapsy, aby tým ufinancoval. V F1 chce ale i nadále zůstat. Proto přišel s tím, že by odkoupil podíl sportovního ředitele Mercedesu, Tota Wolffa, ve Williamsu. Konkrétně se jedná asi o 15 % akcií stáje.
Obchod měl dokonce dostat posvědcení od Bernieho Ecclestonea, avšak Clarie Williams byla podle všeho proti. Williams by tak měl i nadále zůstat nezávislý. Proto teď vyvstávají nové spekulace. Marussia se chce spojit se Sauberem. To by dávalo smysl. Sauber už dlouhou dobu hledá investory a z ruského trhu zvlášť. To se mu doposud nepovedlo.
Marussia by mohla být pro Sauber zajímavým partnerem. Ruský výrobce sportovních vozů vydával za svůj tým kolem 40 milionů EUR ze svého. Otázkou by pak bylo, kteří jezdci by za Sauber jezdili. Jules Bianchi má s Marussii smlouvu a Max Chilton klepe i se svými 12 miliony EUR na dveře.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.