Red Bull sice vyhrál poslední čtyři šampionáty za sebou, Ferrari je ale stále politicky silnější, těší se prezident rudé stáje Luca di Montezemolo.
Ferrari sice již 6 let po sobě ve Formuli 1 titul nevyhrálo, přesto je pro ní podle Montezemola nepostradatelné. "Dosáhli jsme s Ecclestonem a s FIA dohody a jsme jediným týmem, který má právo veta - mít větší politický vliv už není možné," uvádí prezident Ferrari pro italskou televizi RAI.
"Jsme si vědomi naší síly ve Formuli 1, která by bez nás byla úplně jiná. Přesto je pravdou, že ten vliv vychází také z vítězného vozu, a ten nám chybí. Zbytek jsou všechno pomluvy," odmítá podezření z nekalých zákulisních praktik.
A co říká na Ecclestoneův výrok, že by jeho ideálním nástupcem byl šéf Red Bull Christian Horner (více zde)? "Ecclestone vnímá Hornera jako svého nástupce? Jak přibývají léta, čím dál více ho baví vtipy a jsem rád, že má stále touhu je vykládat," směje se Montezemolo.
Na závěr se vyjadřuje k letošnímu šampionátu, v němž Ferrari uniklo druhé místo. Přispěla k tomu i penalizace Felipeho Massy ve víkendové Velké ceně Brazílie za to, že přejížděl vyznačenou dráhu v místě nájezdu do boxů.
"Myslím, že to bylo nepřiměřené a nespravedlivé, stejně jako Hamiltonova [penalizace]. Pokud by Felipe zůstal na čtvrtém místě, byli bychom v šampionátu druzí.
Každou chvíli ti gentlemani, kteří přijíždějí na závody jako komisaři, činí rozhodnutí, které jsou trochu směšná a anachronická. Musí být pečliví, abychom si udrželi důvěryhodnost, kvůli týmům, které investují peníze a pilotům, kteří riskují své životy," pokračuje Montezemolo.
Luca di Montezemolo (vlevo) se svým jezdcem Fernandem Alonsem (foto: Scuderia Ferrari)
Opět nezapomíná pochválit svého pilota - Fernanda Alonsa: "Má právo být hrdý na druhé místo, zažil skvělou sezónu. Musíme mu dát rychlejší auto a on z něj dostane maximum. Že jsem mu dal osm místo deset z desíti? Má osmička má hodnotu desíti, protože jde o skóre, které dávám jako podnět. Doufám, že mu ho dám příští rok a osm alespoň i týmu.
Příští rok bych mu rád dal auto ještě lepší, než má Red Bull. Nezapomínejme, že víme, jak na to: stačí si vzpomenout na pětileté období od roku 2000 do 2004 a na vítězství v letech 2007 a 2008. Děkuji mu za veškerou jeho letošní snahu a odhodlání a také za to, že byl připraven Massu pustit v neděli v Brazílii na pódium, což dokládá hezkou atmosféru v našem týmu."
A už se těší na sezónu 2014: "Naším cílem je postavit auto, které by mělo na vítězství. Provedli jsme velmi rozsáhlou reorganizaci a přidali se k nám vysoce uznávaní inženýři, jako je Allison. Přijdou nová pravidla, která budou klást větší důraz na některé oblasti, jako například na motory, kde jsme velmi schopní.
Máme dobré důvody k optimismu a pohromadě veškeré ingredience k vítězství. Příliš často nám úspěch unikl jen o vous a nyní musíme vyhrát. Jen doufám, že věci neovlivní nějaká nečistá hlediska. A vyvarování se chyb? To se bude týkat všech," dodává Montezemolo.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.