Šéf McLarenu Martin Whitmarsh varuje Red Bull před vývojem, kterým si jeho tým prošel minulý rok, kdy končil sezónu s nejrychlejším vozem.
Z toho podle něj vyplývá, že ve Formuli 1 není nic jisté. Red Bull letošní ročník zakončil výborně: šňůrou devíti vítězství v řadě nenechal nikoho na pochybách o tom, kde se oprávněně stal mistrem světa.
Na dotaz Autosportu, zda Red Bull svou vítěznou šňůru může protáhnout i do příští sezóny, Whitmarsh odpovídá: "Dá se předvídat, že by mohl, protože odvedl dobrou práci. Zároveň ale můžu uvést žel příklad McLarenu z minulého roku."
"Neničili jsme soupeře, ale byli jsme v posledních závodech roku dominantní, ale letos rozhodně ne. Možná jsou přesto chytřejší než my," pokračuje šéf McLarenu, který letos nezískal ani jedno umístění na stupních vítězů - poprvé od roku 1980.
Šéf Red Bullu Christian Horner si myslí, že výhodu budou mít i v sezóně 2013 díky svému náskoku a možnosti začít se dříve soustředit na příští auto, protože si tituly zajistili předčasně. Podle Whitmarshe ale proti rakouskému týmu bude hrát změna pravidel - motor bude příští rok důležitější, konkurenceschopnost tak nebudou mít zcela ve svých rukou.
"Nemyslím si, že by v poslední době motor způsoboval rozdíly ve výkonnosti či spolehlivosti. Ale pohonná jednotka, palivová efektivita, odvod tepla, celkový výkon, efektivita ERS, rozměry a všechny tyto související věci znamenají, že by to teď k rozdílům vést mohlo. Do určité míry to bude mimo jejich kontrolu," dodává šéf McLarenu.
Loňskou Velkou cenu Brazílie vyhrál Jenson Button, letos se ale s McLarenem trápil ve středu pole(foto: McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.