Šéf McLarenu Martin Whitmarsh varuje Red Bull před vývojem, kterým si jeho tým prošel minulý rok, kdy končil sezónu s nejrychlejším vozem.
Z toho podle něj vyplývá, že ve Formuli 1 není nic jisté. Red Bull letošní ročník zakončil výborně: šňůrou devíti vítězství v řadě nenechal nikoho na pochybách o tom, kde se oprávněně stal mistrem světa.
Na dotaz Autosportu, zda Red Bull svou vítěznou šňůru může protáhnout i do příští sezóny, Whitmarsh odpovídá: "Dá se předvídat, že by mohl, protože odvedl dobrou práci. Zároveň ale můžu uvést žel příklad McLarenu z minulého roku."
"Neničili jsme soupeře, ale byli jsme v posledních závodech roku dominantní, ale letos rozhodně ne. Možná jsou přesto chytřejší než my," pokračuje šéf McLarenu, který letos nezískal ani jedno umístění na stupních vítězů - poprvé od roku 1980.
Šéf Red Bullu Christian Horner si myslí, že výhodu budou mít i v sezóně 2013 díky svému náskoku a možnosti začít se dříve soustředit na příští auto, protože si tituly zajistili předčasně. Podle Whitmarshe ale proti rakouskému týmu bude hrát změna pravidel - motor bude příští rok důležitější, konkurenceschopnost tak nebudou mít zcela ve svých rukou.
"Nemyslím si, že by v poslední době motor způsoboval rozdíly ve výkonnosti či spolehlivosti. Ale pohonná jednotka, palivová efektivita, odvod tepla, celkový výkon, efektivita ERS, rozměry a všechny tyto související věci znamenají, že by to teď k rozdílům vést mohlo. Do určité míry to bude mimo jejich kontrolu," dodává šéf McLarenu.
Loňskou Velkou cenu Brazílie vyhrál Jenson Button, letos se ale s McLarenem trápil ve středu pole(foto: McLaren Mercedes)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.