Podle Felipeho Massy nečeká Kimiho Räikkönena v příští sezóně vedle Fernanda Alonsa nic snadného. Vždy bude muset odvádět absolutní výkon.
Felipe Massa, který po sezóně z Ferrari přestupuje k Willimasu, oba piloty dobře zná ze svého osmiletého působení v Maranellu, kde zažil také sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera.
S kterými jezdci vycházel nejlépe? "Z éry se Schumacherem, Räikkönenem a Alonsem to bylo rozhodně nejsnazší spolupracovat se Schumacherem a s Alonsem," odpovídá Massa. S Kimim neexistoval žádný vztah či přátelství - žil si ve svém vlastním světě. Pokud Kimi nedokázal mít přátelský vztah se mnou, pak ho nedokáže mít s nikým jiným."
Brazilec si myslí, že to Fin bude mít vedle Alonsa, jenž podává výborné výkony, velmi těžké: "Musí být dobře připravený, aby vedle Alonsa přežil, protože to není vždy snadné být týmovým kolegou Fernanda Alonsa. Je velmi silným, někdy dokonalým pilotem a Kimi bude muset ze sebe vždy dávat absolutní maximum."
Massa se včera v posledním závodě v Brazílii po penalizaci rozloučil sedmým místem. V celkovém hodnocení letošní sezóny obsadil se 132 body osmé místo. Ve Formuli 1 ale nekončí - příští rok totiž bude nastupovat za Williams, který opouští Pastor Maldonado.
Felipe Massa se loučí - v Brazílii nastoupil za Ferrari naposledy (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.