Manažer Pastora Maldonada uvádí, že již brzy přinese podrobnější informace ohledně budoucího působení venezuelského pilota.
Obecně se očekává, že Maldonado bude příští rok závodit za Lotus, nachází se však i v hledáčku Sauberu a někteří lidé v paddocku dokonce věří, že se jedná o pravděpodobnější variantu, přestože prezident PDVSA nedávno uvedl, že Pastor bude závodit za stáj z Enstone. Švýcarský tým má o svém jezdeckém složení rozhodnout v příštích několika dnech.
"Věříme, že se rozhodneme správně. Samozřejmě je vždy příjemné znát svou budoucnost před zakončením sezóny. Teď tomu tak není, ale věřím, že rozhodnutí bude učiněno velmi brzy. Jednáme s několika týmy a jsme velmi blízko rozhodnutí," uvádí Todt.
"Bereme v potaz každý parametr, když děláme takové rozhodnutí, protože se to týká Pastorovy budoucnosti. Jde o rozhodnutí, které učiníme všichni společně, přičemž do úvahy vezmeme všechno, co se toho dotýká," pokračuje Maldonadův manažer pro Fox Sports.
Pokud jde o těžkou finanční situaci Lotusu a Sauberu, uvádí: "Kromě špičkových týmů to je dnes kvůli ekonomickým nejistotám při podpisu vždy rizikem. Nikdy nevíme, zda je mimo náš domov tráva zelenější, takže s tím je spojené riziko, které se snažíme u každého týmu brát v úvahu."
Pastor Maldonado dojel v Brazílii se ztrátou jednoho kola na 16. místě (foto: Williams F1 Team)
Maldonado v Brazílii přiznal, že neví, zda PDVSA bude v podpoře jeho kariéry pokračovat, Todt ale význam sponzoringu bagatelizuje: "Není to vždy o sponzorech. Pastor byl mnoho, mnoho let sponzorován PDVSA, protože je velvyslancem své země, toť vše. Až bude učiněno oznámení, vše bude velmi jasné. Více vám říct nemohu."
Syn prezidenta FIA Jeana - Nicolas Todt - má v závěru sezóny napilno: "Jde o velmi náročné období. Zastupuji několik pilotů, v poslední době jsme hodně zaneprázdněni, ale proto tady jsme."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.