Pastor Maldonado, který je na odchodu z Williamsu, věří, že by o něj díky jeho talentu měly týmy zájem i bez podpory silného sponzora PDVSA.
Venezuelan se během své kariéry těšil z podpory státní ropné společnosti PDVSA. Ve čtvrtek v Brazílii uvedl, že není jisté, zda s ním jeho sponzor přejde k novému týmu, ale že to ostatně ani není nutnou podmínkou.
"Není to na mě, jde o rozhodnutí PDVSA. Určitě mě už nějakou chvíli podporují, možná ale nebudou chtít pokračovat. Možná ano, možná ne - uvidíme. Nemám 100% jistotu, že budou chtít pokračovat, přestoupit k jinému týmu či nikoliv. Podporují toho hodně a možná budou mít jiný názor či se rozhodnou jinak. S tím já nic nenadělám," popisuje Maldonado, kterého u Williamsu příští rok nahradí Felipe Massa.
Kam přestoupí on, to zatím neuvedl. Pouze řekl, že má vybraný tým, kterému by dal přednost, a že v F1 příští rok chybět nebude. Na rozdíl od prezidenta společnosti PDVSA tvrdí, že žádnou smlouvu ještě nepodepsal - stále mu údajně stojí za průzkum i ostatní možnosti.
"Lotus je dobrou volbou, ale Sauber a Force India jsou rovněž dobrou volbou. Ukazují, že jde o velmi dobré týmy. Force India byla letos konkurenceschopnější než McLaren," uvedl Maldonado v rozhovoru pro Sky Spots.
"Není to tak, že zkrátka jen čekám na Lotus a Quantum, to není pravda," uvádí pro změnu Hülkenberg, kterému by dali u Lotusu raději přednost. Pokud se jim však nepodaří brzdy dotáhnout smlouvu do konce a peníze nedorazí na účet, vzali by nejspíše právě Maldonada.
Pastor Maldonado si je jistý, že příští rok v F1 chybět nebude, i kdyby přišelo sponzorské peníze PDVSA (foto: Williams F1 Team)
"Jde o to dát všechno dohromady, jednání s ostatními týmy, které bojují [pravidelně o body]. Situace kolem Lotusu je stejná už několik týdnů, u nich proces stále pokračuje. Není to však tak, že bych každý den čekal na jejich zavolání," tvrdí Maldonado.
Pastor talent sice má, ale myslet si, že o něj bude zájem i bez silného sponzora s naditou peněženkou, je za současných podmínek v F1 bláhové. Je to sice kruté, že se talentovaní jezdci ocitají bez místa - což hrozí i Hülkenbergovi, momentálně je však F1 žel plná krutých realit.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.