O víkendu nás v Brazílii čeká poslední závod sezony a bojuje se nejen o poslední body a konečná umístění především v poháru konstruktérů, ale také o volné sedačky pro příští sezonu.
Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Sergio Pérez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, Esteban Gutiérrez - piloti startovního pole, kteří zatím nemají smlouvy a bojují o místa v Lotusu, Sauberu a Force Indii.
Podle všeho v ruce eso drží Nico Hülkenberg, který však stále čeká, jak dopadne situace v Lotusu. Některé zdroje přinášejí zprávy, že je na cestě do Force Indie, zatímco Sauber uvedl, že pokud by chtěl Němec zůstat, místo pro něj mít budou. Nejen Hülkenberg tak čeká, na jeho rozhodnutí závisí další kroky jednotlivých týmů.
Pokud by Lotus nakonec opravdu podepsal smlouvu s Hülkenbergem, Force India i Sauber by měli možnost získat Pastora Maldonada a jeho finance. Pokud by místo v Lotusu získal Maldonado, bylo by otázkou, zda Hülkenberg zůstane v Sauberu, nebo by se rozhodl pro návrat do Force Indie.
Čeká se také na to, kam zamíří Sergio Pérez, kterého se po roce zbavil McLaren. Martin Whitmarsh uvedl, že osobně volal Lotusu a Force Indii, aby se za Mexičana přimluvil a pomohl mu získat sedačku. Pérez však upozorňuje, že není vyloučeno to, že zkusí jinou motoristickou sérii.
Di Resta přemýšlí nad budoucností v Americe (foto: Sahara Force India)
U Force Indie však již tradičně hrají hru na čekanou. A šéf týmu ani letos nehodlá rozhodnutí o jejich jezdeckém složení uspěchat. Loni doknce předváděli nový vůz pouze s jedním pilotem a až následně byl potvrzen Adrian Sutil jako týmový kolega Paula Di Resty.
"Každý ví, že dělám rozhodnutí na poslední chvíli. Tedy, ne na poslední, rozhoduji se po týmovém Vánočním večírku, to znamená v prosinci. Nevidím důvod proč to měnit a všichni jezdci, kteří projevili zájem, to vědí," uvedl pro ESPN Vijay Mallya. Na jeho rozhodnutí bude tedy s napětím čekat pár závodníků.
Zatím se zdá, že Černého Petra si vytáhne Paul Di Resta. Podle vyjádření Adriana Sutila to totiž vypadá, že Němec bude oblékat indické barvy i příští rok.
Di Resta tak již vážně přemýšlí nad svou budoucností mimo F1. Jednou z možností je Amerika. Šel by tak ve stopách svého bratrance, Daria Franchittiho, čtyřnásobného vítěze série Indi Car. Ten letos v říjnu vážně havaroval při závodě v Houstonu a měsíc poté oznámil konec své úspěšné závodnické kariéry.
S Force Indií závodí Di Resta již od svého vstupu do F1 v roce 2010. Tehdy byl testovacím pilotem a v témže roce také vyhrál sérii DTM, v dalším roce získal místo závodního pilota.
"V DTM jsem si získal dobrou reputaci a mám možnosti i v pár dalších sériích. Vždy jsem měl obavy o bezpečnost v Indi Car, ale když jsem se nad tím logicky zamyslel, je to jedna z vážných možností, když si vezmu úspěch, který ta série má. Závodění v Americe je trošku jiné, že? V Evropě je Franchitti prošku podceňovaný, ale je mu 40 a vyhrál čtyři tituly a tři Indy 500... Také bych chtěl být v takové pozici," přiznává Di Resta.
Přesto by však raději zůstal u Force Indie a pokračoval v kariéře ve formuli 1. "Nevím, co se stane. Musím počkat. Jednáme a to je jediné, co mohu udělat. Nic není potvrzeno a nemohu rozhodnout za ně," uzavírá sedmadvacetiletý Skot.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.