O víkendu nás v Brazílii čeká poslední závod sezony a bojuje se nejen o poslední body a konečná umístění především v poháru konstruktérů, ale také o volné sedačky pro příští sezonu.
Nico Hülkenberg, Pastor Maldonado, Sergio Pérez, Adrian Sutil, Paul Di Resta, Esteban Gutiérrez - piloti startovního pole, kteří zatím nemají smlouvy a bojují o místa v Lotusu, Sauberu a Force Indii.
Podle všeho v ruce eso drží Nico Hülkenberg, který však stále čeká, jak dopadne situace v Lotusu. Některé zdroje přinášejí zprávy, že je na cestě do Force Indie, zatímco Sauber uvedl, že pokud by chtěl Němec zůstat, místo pro něj mít budou. Nejen Hülkenberg tak čeká, na jeho rozhodnutí závisí další kroky jednotlivých týmů.
Pokud by Lotus nakonec opravdu podepsal smlouvu s Hülkenbergem, Force India i Sauber by měli možnost získat Pastora Maldonada a jeho finance. Pokud by místo v Lotusu získal Maldonado, bylo by otázkou, zda Hülkenberg zůstane v Sauberu, nebo by se rozhodl pro návrat do Force Indie.
Čeká se také na to, kam zamíří Sergio Pérez, kterého se po roce zbavil McLaren. Martin Whitmarsh uvedl, že osobně volal Lotusu a Force Indii, aby se za Mexičana přimluvil a pomohl mu získat sedačku. Pérez však upozorňuje, že není vyloučeno to, že zkusí jinou motoristickou sérii.
Di Resta přemýšlí nad budoucností v Americe (foto: Sahara Force India)
U Force Indie však již tradičně hrají hru na čekanou. A šéf týmu ani letos nehodlá rozhodnutí o jejich jezdeckém složení uspěchat. Loni doknce předváděli nový vůz pouze s jedním pilotem a až následně byl potvrzen Adrian Sutil jako týmový kolega Paula Di Resty.
"Každý ví, že dělám rozhodnutí na poslední chvíli. Tedy, ne na poslední, rozhoduji se po týmovém Vánočním večírku, to znamená v prosinci. Nevidím důvod proč to měnit a všichni jezdci, kteří projevili zájem, to vědí," uvedl pro ESPN Vijay Mallya. Na jeho rozhodnutí bude tedy s napětím čekat pár závodníků.
Zatím se zdá, že Černého Petra si vytáhne Paul Di Resta. Podle vyjádření Adriana Sutila to totiž vypadá, že Němec bude oblékat indické barvy i příští rok.
Di Resta tak již vážně přemýšlí nad svou budoucností mimo F1. Jednou z možností je Amerika. Šel by tak ve stopách svého bratrance, Daria Franchittiho, čtyřnásobného vítěze série Indi Car. Ten letos v říjnu vážně havaroval při závodě v Houstonu a měsíc poté oznámil konec své úspěšné závodnické kariéry.
S Force Indií závodí Di Resta již od svého vstupu do F1 v roce 2010. Tehdy byl testovacím pilotem a v témže roce také vyhrál sérii DTM, v dalším roce získal místo závodního pilota.
"V DTM jsem si získal dobrou reputaci a mám možnosti i v pár dalších sériích. Vždy jsem měl obavy o bezpečnost v Indi Car, ale když jsem se nad tím logicky zamyslel, je to jedna z vážných možností, když si vezmu úspěch, který ta série má. Závodění v Americe je trošku jiné, že? V Evropě je Franchitti prošku podceňovaný, ale je mu 40 a vyhrál čtyři tituly a tři Indy 500... Také bych chtěl být v takové pozici," přiznává Di Resta.
Přesto by však raději zůstal u Force Indie a pokračoval v kariéře ve formuli 1. "Nevím, co se stane. Musím počkat. Jednáme a to je jediné, co mohu udělat. Nic není potvrzeno a nemohu rozhodnout za ně," uzavírá sedmadvacetiletý Skot.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.