Podle šéfa týmu Toro Rosso by mohlo být v nové sezoně v závodech víc napětí
Týmy Formule 1 se v současné době už prakticky více soustřeďují na rok 2014 a snaží se o co nejlepší výkony a spolehlivost jejich příštích technických výtvorů. Toro Rosso nevybočuje z řady a také se připravuje co nejlépe na budoucí sezonu.
„Vozy budou jiné,“ vysvětluje šéf týmu Franz Tost. „Některé jejich části budou dost škaredé, uprostřed budou širší, aby chladiče mohly dostatečně ochladit turbomotory,“ upřesnil dokazujíc, že pověsti o nevalné estetické stránce nových monopostů se zakládají na pravdě.
„Náš vůz je už připraven, teď musí absolvovat nárazové zkoušky ještě předtím, než je absolvuje u FIA. Všechno je připraveno tak, aby mohl vůz v polovině ledna začít testy na okruhu.“
„V příštím roce nebude jednoduché najít ten správný kompromis mezi motorem, spotřebou paliva a aerodynamickým systémem – kdy, co a jak použít. Závody by se mohly rozhodovat v posledním kole, budou určitě jiné. Bude v nich víc napětí od okamžiku, kdy nějaký tým nadobude převahu nad ostatními, kteří se jej budou po zbytek sezony snažit dohonit.“
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.