Lotus by dle slov svého šéfa Eric Boulliera rád na příští sezónu podepsal smlouvu s Nicem Hülkenbergem. To ovšem závisí i na tom zda se po sérií odkladů nakonec podaří včas dohodnout s novým velkým sponzorem.
Hülkenberg je v současnosti klíčovou postavou na trhu s jezdci, jeho osud závisí na tom, zda se Lotusu podaří finalizovat dohodu se svým novým investorem Quantum Motorsport dříve, než se upíše jiné stáji. O mladého Němce se zajímá i Force India či Sauber.
"On by se k nám rád přidal a my bychom jej měli rádi u sebe. Věřím, že by s Grosjeanem vytvořili jednu z nejlepších dvojic v boxové uličce, navíc cenově velmi dostupnou, pokud to tak můžu říct," uvádí Boullier.
"Chápu také jeho pozici, protože zažil velmi špatnou zkušenost, když se jej zbavil Williams, a nechce se znovu ocitnout ve stejné situaci. Nemůžu jej pak obviňovat z toho, že podepsal či že se zavázal někomu jinému, pokud přijdeme pozdě," uznává šéf Lotusu.
Peníze od nového sponzora by však měly dorazit již tento týden, jak v Austinu ujišťoval Mansoor Ijaz, ředitel společnosti Quantum Motorsport: "Stále pracujeme na tom, abychom se k nim [Lotusu] připojili. Udělali jsme to, co bylo zapotřebí, aby byla uvolněna aktiva z našeho portfolia."
Upozorňuje ale na to, že tak velkou sumu ze Středního východu není snadné za dnešních podmínek na bankovních trzích tak rychle převést. "Tento týden neskončíme, dokud to nedokončíme. A my to dokončíme tento týden," slibuje Ijaz.
Nico Hülkenberg by podle Erica Boulliera dal nejraději přednost Lotusu (foto: Sauber Motorsport AG)
Cílem Hülkenberga pro příští rok je hlavně závodit s konkurenceschopným vozem: "Chci být hlavně v F1, pak se uvidí. Chtěl bych auto, které by mělo na to, co nyní předvádíme - vést si dobře na bodech. A nevadilo by mi, kdybych pak pokaždé stál na pódiu. Sauber je jednou z možností."
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.