Lotus by dle slov svého šéfa Eric Boulliera rád na příští sezónu podepsal smlouvu s Nicem Hülkenbergem. To ovšem závisí i na tom zda se po sérií odkladů nakonec podaří včas dohodnout s novým velkým sponzorem.
Hülkenberg je v současnosti klíčovou postavou na trhu s jezdci, jeho osud závisí na tom, zda se Lotusu podaří finalizovat dohodu se svým novým investorem Quantum Motorsport dříve, než se upíše jiné stáji. O mladého Němce se zajímá i Force India či Sauber.
"On by se k nám rád přidal a my bychom jej měli rádi u sebe. Věřím, že by s Grosjeanem vytvořili jednu z nejlepších dvojic v boxové uličce, navíc cenově velmi dostupnou, pokud to tak můžu říct," uvádí Boullier.
"Chápu také jeho pozici, protože zažil velmi špatnou zkušenost, když se jej zbavil Williams, a nechce se znovu ocitnout ve stejné situaci. Nemůžu jej pak obviňovat z toho, že podepsal či že se zavázal někomu jinému, pokud přijdeme pozdě," uznává šéf Lotusu.
Peníze od nového sponzora by však měly dorazit již tento týden, jak v Austinu ujišťoval Mansoor Ijaz, ředitel společnosti Quantum Motorsport: "Stále pracujeme na tom, abychom se k nim [Lotusu] připojili. Udělali jsme to, co bylo zapotřebí, aby byla uvolněna aktiva z našeho portfolia."
Upozorňuje ale na to, že tak velkou sumu ze Středního východu není snadné za dnešních podmínek na bankovních trzích tak rychle převést. "Tento týden neskončíme, dokud to nedokončíme. A my to dokončíme tento týden," slibuje Ijaz.
Nico Hülkenberg by podle Erica Boulliera dal nejraději přednost Lotusu (foto: Sauber Motorsport AG)
Cílem Hülkenberga pro příští rok je hlavně závodit s konkurenceschopným vozem: "Chci být hlavně v F1, pak se uvidí. Chtěl bych auto, které by mělo na to, co nyní předvádíme - vést si dobře na bodech. A nevadilo by mi, kdybych pak pokaždé stál na pódiu. Sauber je jednou z možností."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.