Lotus by dle slov svého šéfa Eric Boulliera rád na příští sezónu podepsal smlouvu s Nicem Hülkenbergem. To ovšem závisí i na tom zda se po sérií odkladů nakonec podaří včas dohodnout s novým velkým sponzorem.
Hülkenberg je v současnosti klíčovou postavou na trhu s jezdci, jeho osud závisí na tom, zda se Lotusu podaří finalizovat dohodu se svým novým investorem Quantum Motorsport dříve, než se upíše jiné stáji. O mladého Němce se zajímá i Force India či Sauber.
"On by se k nám rád přidal a my bychom jej měli rádi u sebe. Věřím, že by s Grosjeanem vytvořili jednu z nejlepších dvojic v boxové uličce, navíc cenově velmi dostupnou, pokud to tak můžu říct," uvádí Boullier.
"Chápu také jeho pozici, protože zažil velmi špatnou zkušenost, když se jej zbavil Williams, a nechce se znovu ocitnout ve stejné situaci. Nemůžu jej pak obviňovat z toho, že podepsal či že se zavázal někomu jinému, pokud přijdeme pozdě," uznává šéf Lotusu.
Peníze od nového sponzora by však měly dorazit již tento týden, jak v Austinu ujišťoval Mansoor Ijaz, ředitel společnosti Quantum Motorsport: "Stále pracujeme na tom, abychom se k nim [Lotusu] připojili. Udělali jsme to, co bylo zapotřebí, aby byla uvolněna aktiva z našeho portfolia."
Upozorňuje ale na to, že tak velkou sumu ze Středního východu není snadné za dnešních podmínek na bankovních trzích tak rychle převést. "Tento týden neskončíme, dokud to nedokončíme. A my to dokončíme tento týden," slibuje Ijaz.
Nico Hülkenberg by podle Erica Boulliera dal nejraději přednost Lotusu (foto: Sauber Motorsport AG)
Cílem Hülkenberga pro příští rok je hlavně závodit s konkurenceschopným vozem: "Chci být hlavně v F1, pak se uvidí. Chtěl bych auto, které by mělo na to, co nyní předvádíme - vést si dobře na bodech. A nevadilo by mi, kdybych pak pokaždé stál na pódiu. Sauber je jednou z možností."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.