Lotus by dle slov svého šéfa Eric Boulliera rád na příští sezónu podepsal smlouvu s Nicem Hülkenbergem. To ovšem závisí i na tom zda se po sérií odkladů nakonec podaří včas dohodnout s novým velkým sponzorem.
Hülkenberg je v současnosti klíčovou postavou na trhu s jezdci, jeho osud závisí na tom, zda se Lotusu podaří finalizovat dohodu se svým novým investorem Quantum Motorsport dříve, než se upíše jiné stáji. O mladého Němce se zajímá i Force India či Sauber.
"On by se k nám rád přidal a my bychom jej měli rádi u sebe. Věřím, že by s Grosjeanem vytvořili jednu z nejlepších dvojic v boxové uličce, navíc cenově velmi dostupnou, pokud to tak můžu říct," uvádí Boullier.
"Chápu také jeho pozici, protože zažil velmi špatnou zkušenost, když se jej zbavil Williams, a nechce se znovu ocitnout ve stejné situaci. Nemůžu jej pak obviňovat z toho, že podepsal či že se zavázal někomu jinému, pokud přijdeme pozdě," uznává šéf Lotusu.
Peníze od nového sponzora by však měly dorazit již tento týden, jak v Austinu ujišťoval Mansoor Ijaz, ředitel společnosti Quantum Motorsport: "Stále pracujeme na tom, abychom se k nim [Lotusu] připojili. Udělali jsme to, co bylo zapotřebí, aby byla uvolněna aktiva z našeho portfolia."
Upozorňuje ale na to, že tak velkou sumu ze Středního východu není snadné za dnešních podmínek na bankovních trzích tak rychle převést. "Tento týden neskončíme, dokud to nedokončíme. A my to dokončíme tento týden," slibuje Ijaz.
Nico Hülkenberg by podle Erica Boulliera dal nejraději přednost Lotusu (foto: Sauber Motorsport AG)
Cílem Hülkenberga pro příští rok je hlavně závodit s konkurenceschopným vozem: "Chci být hlavně v F1, pak se uvidí. Chtěl bych auto, které by mělo na to, co nyní předvádíme - vést si dobře na bodech. A nevadilo by mi, kdybych pak pokaždé stál na pódiu. Sauber je jednou z možností."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.