Pastor Maldonado vysvětluje své důvody, proč po nepovedené kvalifikaci v Austinu osočil Williams ze sabotáže jeho vozu.
Velká cena USA se velmi podařila Valtterimu Bottasovi, který si v kvalifikaci vyjel deváté místo a v závodě si ještě o příčku polepšil. Za osmé místo získal čtyři body, jeho první ve formuli 1. Není divu, že byl po závodě velmi spokojený.
Přesný opak zažíval jeho týmový kolega Pastor Maldonado, který Williams na konci sezony opouští. V kvalifikaci nepostoupil z první části, zatímco Bottas zajel nejrychlejší čas. Maldonado poté nařkl tým z toho, že si záměrně "hrají" s jeho vozem.
Williams se k tomu postavil čelem a Maldonadovi nic nevyčítal. Claire Willamsová, zástupkyně šéfa, uvedla, že frustraci a adrenalin zcela chápe. Nyní svá slova vysvětluje i Maldonado a přiznává, že zvolil přílis silná slova.
"Někdy jste příliš vystresovaný a ten moment vás prostě vtáhne. Ale možná za tím po těch třech letech něco je a někdy můžete vybuchnout. Myslím, že se ve mě nahromadila energie a já vybuchl. Není to tak, že bych byl šílený a začal najednou říkat takové věci," brání se Venezuelan.
"Z mé strany to bylo rozhodně špatné, protože jsem tým tři roky respektoval a oni zase mě. Ale během víkendu a po oznámení mého odchodu jsem byl příliš vystresovaný. Možná někteří lidé změnili přístup a já si to bral osobně. Nebyl to však celý tým a nemůžu tak reagovat proti všem, když to byla jedna osoba. Konec konců jsme měli dobré vztahy a já si je chci udržet jako přátele. Prožili jsme spolu mou nejlepší část kariéry, ale zároveň také tu nejhorší," komentuje situaci.
Maldonado podle svých dřívějších slov přinesl Williamsu víc než tým mu (foto: Williams F1 Team)
Celá sezona prý pro něj i tým byla velkým zklamáním. "Někdy máte horší dny, nejen v závodění, ale i v životě. Nemám se teď zrovna nejlépe, protože jsme se hodně trápili a během sezony se s vozem stala spousta věcí. Po vítězství a dobré loňské sezoně jsme očekávali víc. Nejen já, ale celý tým," uvedl pro Autosport.
"Když dojdete na konec sezony, jste čím dál vystresovanější, ale jen kvůli tomu, že chci víc a chci podat stoprocentní výkon. Jsem však limitován autem. Někdy tak můžete říci víc, než je nutné. Nebylo to pro mě zrovna jednoduché tým opustit, máme dobré vztahy. Určitě tam je pár lidí, které nemám moc rád, možná ani oni nemusejí mít rádi mě. Je to jako rodina - jsou tam určité neshody. Teď už je pozdě, odcházím, ale přeji jim vše dobré," uzavírá Maldonado.
Nyní už zbývá poslední závod sezony a čeká se na to, kam nakonec opravdu Venezuelan a jeho tučný balík peněz zamíří. Podle všeho by to měl být Lotus. Maldonado řekl, že jen čeká na finální potvrzení, avšak podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, ještě není nic uzavřeno. Podaří se nakonec převod peněz a dohoda s Quantum Motorsport dotáhnout do konce? Po měsících čekání se to zdá být spíše pohádkou.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.