Pastor Maldonado vysvětluje své důvody, proč po nepovedené kvalifikaci v Austinu osočil Williams ze sabotáže jeho vozu.
Velká cena USA se velmi podařila Valtterimu Bottasovi, který si v kvalifikaci vyjel deváté místo a v závodě si ještě o příčku polepšil. Za osmé místo získal čtyři body, jeho první ve formuli 1. Není divu, že byl po závodě velmi spokojený.
Přesný opak zažíval jeho týmový kolega Pastor Maldonado, který Williams na konci sezony opouští. V kvalifikaci nepostoupil z první části, zatímco Bottas zajel nejrychlejší čas. Maldonado poté nařkl tým z toho, že si záměrně "hrají" s jeho vozem.
Williams se k tomu postavil čelem a Maldonadovi nic nevyčítal. Claire Willamsová, zástupkyně šéfa, uvedla, že frustraci a adrenalin zcela chápe. Nyní svá slova vysvětluje i Maldonado a přiznává, že zvolil přílis silná slova.
"Někdy jste příliš vystresovaný a ten moment vás prostě vtáhne. Ale možná za tím po těch třech letech něco je a někdy můžete vybuchnout. Myslím, že se ve mě nahromadila energie a já vybuchl. Není to tak, že bych byl šílený a začal najednou říkat takové věci," brání se Venezuelan.
"Z mé strany to bylo rozhodně špatné, protože jsem tým tři roky respektoval a oni zase mě. Ale během víkendu a po oznámení mého odchodu jsem byl příliš vystresovaný. Možná někteří lidé změnili přístup a já si to bral osobně. Nebyl to však celý tým a nemůžu tak reagovat proti všem, když to byla jedna osoba. Konec konců jsme měli dobré vztahy a já si je chci udržet jako přátele. Prožili jsme spolu mou nejlepší část kariéry, ale zároveň také tu nejhorší," komentuje situaci.
Maldonado podle svých dřívějších slov přinesl Williamsu víc než tým mu (foto: Williams F1 Team)
Celá sezona prý pro něj i tým byla velkým zklamáním. "Někdy máte horší dny, nejen v závodění, ale i v životě. Nemám se teď zrovna nejlépe, protože jsme se hodně trápili a během sezony se s vozem stala spousta věcí. Po vítězství a dobré loňské sezoně jsme očekávali víc. Nejen já, ale celý tým," uvedl pro Autosport.
"Když dojdete na konec sezony, jste čím dál vystresovanější, ale jen kvůli tomu, že chci víc a chci podat stoprocentní výkon. Jsem však limitován autem. Někdy tak můžete říci víc, než je nutné. Nebylo to pro mě zrovna jednoduché tým opustit, máme dobré vztahy. Určitě tam je pár lidí, které nemám moc rád, možná ani oni nemusejí mít rádi mě. Je to jako rodina - jsou tam určité neshody. Teď už je pozdě, odcházím, ale přeji jim vše dobré," uzavírá Maldonado.
Nyní už zbývá poslední závod sezony a čeká se na to, kam nakonec opravdu Venezuelan a jeho tučný balík peněz zamíří. Podle všeho by to měl být Lotus. Maldonado řekl, že jen čeká na finální potvrzení, avšak podle majitele Lotusu, Gerarda Lopeze, ještě není nic uzavřeno. Podaří se nakonec převod peněz a dohoda s Quantum Motorsport dotáhnout do konce? Po měsících čekání se to zdá být spíše pohádkou.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.