Pro prvotní negativní reakci na výběr náhrady za Räikkönena rezervní pilot Lotusu, Davide Valsecchi, přiznává, že byl Kovalainen dobrou volbou.
Davide Valsecchi nebyl po oznámení, že za Lotus místo Kimiho Räikkönena nastoupí v posledních dvou závodech Heikki Kovalainen, příliš spokojen. Jako rezervní pilot cítil, že měl dostat přednost on a to především před Kovalainenem o kterém prohlásil, že v posledních pěti letech nic nepředvedl.
Fin měl však více zkušeností a to hrálo v jeho prospěch. Tým totiž hodlá bojovat a posunout se vpřed v poháru konstruktérů před Ferrari, případně i Mercedes. A Kovalainen zatím předvádí slušné výkony, postoupil v kvaifikaci do první desítky a odstartuje osmý. Zatím v Austinu dokazuje, že Lotus nešlápl vedle a zdá se, že zvolili správně. Nakonec to přiznal sám Valsecchi.
"Zavolali mi ve čtvrtek ráno. Myslím, že všechno bylo v pořádku. Tým si dal načas, aby se rozhodl a řekli mi, že to nebylo lehké rozhodnutí. Myslím, že to bylo dobře načasováno, protože jsem měl v plánu do Austinu jet, takže mi nemuseli předem nic říkat," popisuje pro Espn šestadvacetiletý Ital.
"Vybrali si Kovalainena a vychází to, takže si myslím, že se rozhodli správně. Uvidíme až po závodě, ale vzhledem k tomu, jak to zatím probíhalo si myslím, že to byla dobrá volba. Co se mě týče, nemyslím, že bych nějak výrazně zaostával. Pokud se podíváte na rozdíly mezi Grosjeanem a Kovalainenem... možná (bych to dokázal vyrovnat), ale nemáme důkaz. Zatím víme to, že nám to vyšlo." Ačkoliv byl předtím z rozhodnutí týmu frustrovaný, nyní dodal, že jej chápe.
Kovalainen odstartuje před svým krajanem Bottasem, kterému se ve Williamsu velmi dařilo. Martin Brundle nad tím jen nechápavě zakroutil hlavou. "Není zde Räikkönen a i tak jsou v první desítce dva Finové. Jak to dělají?" okomentoval to během přenosu na Sky Sports.
S výměnou pilota má menší problém i Mark Slade, závodní inženýr. Heikki či Kimi? (zdroj: Youtube)
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.