Pro prvotní negativní reakci na výběr náhrady za Räikkönena rezervní pilot Lotusu, Davide Valsecchi, přiznává, že byl Kovalainen dobrou volbou.
Davide Valsecchi nebyl po oznámení, že za Lotus místo Kimiho Räikkönena nastoupí v posledních dvou závodech Heikki Kovalainen, příliš spokojen. Jako rezervní pilot cítil, že měl dostat přednost on a to především před Kovalainenem o kterém prohlásil, že v posledních pěti letech nic nepředvedl.
Fin měl však více zkušeností a to hrálo v jeho prospěch. Tým totiž hodlá bojovat a posunout se vpřed v poháru konstruktérů před Ferrari, případně i Mercedes. A Kovalainen zatím předvádí slušné výkony, postoupil v kvaifikaci do první desítky a odstartuje osmý. Zatím v Austinu dokazuje, že Lotus nešlápl vedle a zdá se, že zvolili správně. Nakonec to přiznal sám Valsecchi.
"Zavolali mi ve čtvrtek ráno. Myslím, že všechno bylo v pořádku. Tým si dal načas, aby se rozhodl a řekli mi, že to nebylo lehké rozhodnutí. Myslím, že to bylo dobře načasováno, protože jsem měl v plánu do Austinu jet, takže mi nemuseli předem nic říkat," popisuje pro Espn šestadvacetiletý Ital.
"Vybrali si Kovalainena a vychází to, takže si myslím, že se rozhodli správně. Uvidíme až po závodě, ale vzhledem k tomu, jak to zatím probíhalo si myslím, že to byla dobrá volba. Co se mě týče, nemyslím, že bych nějak výrazně zaostával. Pokud se podíváte na rozdíly mezi Grosjeanem a Kovalainenem... možná (bych to dokázal vyrovnat), ale nemáme důkaz. Zatím víme to, že nám to vyšlo." Ačkoliv byl předtím z rozhodnutí týmu frustrovaný, nyní dodal, že jej chápe.
Kovalainen odstartuje před svým krajanem Bottasem, kterému se ve Williamsu velmi dařilo. Martin Brundle nad tím jen nechápavě zakroutil hlavou. "Není zde Räikkönen a i tak jsou v první desítce dva Finové. Jak to dělají?" okomentoval to během přenosu na Sky Sports.
S výměnou pilota má menší problém i Mark Slade, závodní inženýr. Heikki či Kimi? (zdroj: Youtube)
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.