James Allison má pomoci Ferrari zpět na špici. On sám si však dobře uvědomuje, jak velký úkol před sebou mají a jaká zodpovědnost padá na něj jako technického ředitele.
James Allison se do Ferrari vrátil po osmi letech a byl to prý návrat plný různorodých pocitů. Pří svém prvním působení ve Ferrari v letech 2000-2005 byl součástí vítězné éry. "Minule jsem měl štěstí. Když jsem se k týmu připojil, vyhráli svůj první titul a potom asi milion dalších. Byla to tehdy nesmírně sebejistá skupina lidí," vzpomíná v rozhovoru pro Sky Sports.
Po svém návratu v týmu cítí především odhodlání vrátit se zpět na vrchol a udržet se tam. Je si vědom toho, že aby se jim to podařilo, musejí podávat vrcholové výkony nejen na trati, ale také v továrně. Ví, že Ferrari je tým, který má prostředky i jezdce na to, aby to dokázali.
Podle něj se některé týmy dokázali v technické oblasti zlepšit více než Ferrari. V Maranellu si to však uvědomují a pracují na změnách jak v infrastruktuře tak při nabírání nových osobností. "V některých oblastech už jsme na mistrovské úrovní, v jiných stále ještě probíhají změny. Jsem rád, že jsem do týmu přišel v této fázi. Mnoho kroků podnikl už můj předchůce Pat Fry, ale je ještě třeba hodně věcí změnit a jsem rád, že s tím mohu týmu pomoci," uvedl Allison.
Byl také dotázán, zda je šťastný, že opět obléká červenou. "Na to odpovídám vždy podobně, protože je to pravda. Nejsem nikdy šťastný, protože jsem pořád vystrašený. Pro mě je lehčí pracovat se strachem, že neděláme dost než být spokojen s výsledky. Takže ne, nejsem šťastný, bojím se a vždy se budu bát, obzvlášť před rokem, kdy nás čeká tolik změn," komentuje to pětačtyřicetiletý Brit.
Oba jezdce Ferrari pro příští sezonu (Alonsa a Räikkönena) Allison dobře zná ze svého působení v Renaultu/Lotusu (foto: Scuderia Ferrari)
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.