James Allison má pomoci Ferrari zpět na špici. On sám si však dobře uvědomuje, jak velký úkol před sebou mají a jaká zodpovědnost padá na něj jako technického ředitele.
James Allison se do Ferrari vrátil po osmi letech a byl to prý návrat plný různorodých pocitů. Pří svém prvním působení ve Ferrari v letech 2000-2005 byl součástí vítězné éry. "Minule jsem měl štěstí. Když jsem se k týmu připojil, vyhráli svůj první titul a potom asi milion dalších. Byla to tehdy nesmírně sebejistá skupina lidí," vzpomíná v rozhovoru pro Sky Sports.
Po svém návratu v týmu cítí především odhodlání vrátit se zpět na vrchol a udržet se tam. Je si vědom toho, že aby se jim to podařilo, musejí podávat vrcholové výkony nejen na trati, ale také v továrně. Ví, že Ferrari je tým, který má prostředky i jezdce na to, aby to dokázali.
Podle něj se některé týmy dokázali v technické oblasti zlepšit více než Ferrari. V Maranellu si to však uvědomují a pracují na změnách jak v infrastruktuře tak při nabírání nových osobností. "V některých oblastech už jsme na mistrovské úrovní, v jiných stále ještě probíhají změny. Jsem rád, že jsem do týmu přišel v této fázi. Mnoho kroků podnikl už můj předchůce Pat Fry, ale je ještě třeba hodně věcí změnit a jsem rád, že s tím mohu týmu pomoci," uvedl Allison.
Byl také dotázán, zda je šťastný, že opět obléká červenou. "Na to odpovídám vždy podobně, protože je to pravda. Nejsem nikdy šťastný, protože jsem pořád vystrašený. Pro mě je lehčí pracovat se strachem, že neděláme dost než být spokojen s výsledky. Takže ne, nejsem šťastný, bojím se a vždy se budu bát, obzvlášť před rokem, kdy nás čeká tolik změn," komentuje to pětačtyřicetiletý Brit.
Oba jezdce Ferrari pro příští sezonu (Alonsa a Räikkönena) Allison dobře zná ze svého působení v Renaultu/Lotusu (foto: Scuderia Ferrari)
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.