James Allison má pomoci Ferrari zpět na špici. On sám si však dobře uvědomuje, jak velký úkol před sebou mají a jaká zodpovědnost padá na něj jako technického ředitele.
James Allison se do Ferrari vrátil po osmi letech a byl to prý návrat plný různorodých pocitů. Pří svém prvním působení ve Ferrari v letech 2000-2005 byl součástí vítězné éry. "Minule jsem měl štěstí. Když jsem se k týmu připojil, vyhráli svůj první titul a potom asi milion dalších. Byla to tehdy nesmírně sebejistá skupina lidí," vzpomíná v rozhovoru pro Sky Sports.
Po svém návratu v týmu cítí především odhodlání vrátit se zpět na vrchol a udržet se tam. Je si vědom toho, že aby se jim to podařilo, musejí podávat vrcholové výkony nejen na trati, ale také v továrně. Ví, že Ferrari je tým, který má prostředky i jezdce na to, aby to dokázali.
Podle něj se některé týmy dokázali v technické oblasti zlepšit více než Ferrari. V Maranellu si to však uvědomují a pracují na změnách jak v infrastruktuře tak při nabírání nových osobností. "V některých oblastech už jsme na mistrovské úrovní, v jiných stále ještě probíhají změny. Jsem rád, že jsem do týmu přišel v této fázi. Mnoho kroků podnikl už můj předchůce Pat Fry, ale je ještě třeba hodně věcí změnit a jsem rád, že s tím mohu týmu pomoci," uvedl Allison.
Byl také dotázán, zda je šťastný, že opět obléká červenou. "Na to odpovídám vždy podobně, protože je to pravda. Nejsem nikdy šťastný, protože jsem pořád vystrašený. Pro mě je lehčí pracovat se strachem, že neděláme dost než být spokojen s výsledky. Takže ne, nejsem šťastný, bojím se a vždy se budu bát, obzvlášť před rokem, kdy nás čeká tolik změn," komentuje to pětačtyřicetiletý Brit.
Oba jezdce Ferrari pro příští sezonu (Alonsa a Räikkönena) Allison dobře zná ze svého působení v Renaultu/Lotusu (foto: Scuderia Ferrari)
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.