Jednání o prodeji části týmu Lotus vstupuje do dalšího kola jednání. Šéf Quantum, Mansoor Ijaz, vysvětluje další zpoždění.
Už od července tým Lotus čeká na peníze od Quantum Motorsports (dříve Infinity). V Abú Zabí Mansoor Ijaz řekl, že už nás dělí jen dny od uzavření smlouvy. Platba za převzetí podílu v týmu měla proběhnout v pěti krocích, protože "převod celkové sumy by byl na škodu celému finančnímu systému." Jenže zatím zůstalo jen u slov.
Od Abú Zabí se nic nestalo. Kimi stále nedostal zaplaceno a ani další zaměstnanci nedostali své slíbené platy. V F1 se začalo pochybovat nad seriózností zájmu Quantum Motorsport. V USA jsme ale slyšeli něco jiného: "Bez obav - smlouva klapne. Stejně tak není pochyb o tom, že peníze byly z naší strany převedeny. Šance, že smlouva nevyjde, je opravdu nulová," říká Mansoor Ijaz.
Quantum má převzít 35 procent týmu. Za další zpoždění je zodpovědný mezinárodní platební systém. Aby se předešlo kriminálnímu jednání, byla takto velká suma zablokována a je zkoumána úředníky. "Když převádíte milion, tak se nic neděje, ale když jde o desítky nebo stovky milionů, tak je situace zcela jiná. My tady mluvíme o opravdu značné sumě."
Místo na bočnicích Lotusu je volné a bude záležet, kdo jej v novém roce zaplní. PDVSA a do auta usedne Maldonado nebo Quantum Motorsport a v autě bude sedět Hülkenberg?
Na peníze od Quantum čeká jako na smilování také Nico Hülkenberg. Právě ten bojuje s Pastorem Maldonadem o druhé místo u Lotusu v příštím roce. Vraťme se ale trošku do historie a vzpomeňme na rok 2009. Tehdy neměl Pastor proti Nicovi v GP2 žádnou šanci, jenže teď má na své straně argument 35 milionů USD...
Přitom i letos, hlavně v poslední třetině šampionátu, Hülkenberg podává opravdu mimořádné výkony. Šance má pro příští rok 3 - Lotus, Force Indii a Sauber. Pozice testovacího jezdce pro některý z top týmů pro jezdce "není zajímavá". Také Marussia a Caterham nepředstavují žádnou výzvu.
K Pastorovi říká: "Zdá se, že je zde určitý trend, že se vždy potkáme v boji o určitou věc," poznamenává s úsměvem. Jasně tak naráží na rok 2010, kdy po prvním pole position pro Williams za pět let (v Interlagosu) obdržel od Adama Parra dopis, ve kterém stálo, že jej pro rok 2011 nahradí Pastor Maldonado. Také v roce 2009, kdy byli týmoví kolegové v GP2, spolu bojovali o titul šampiona. Hülkenberg měl však jasně navrch - v deseti kvalifikacích byl 10x rychlejší a na konci vyhrál titul se ziskem 100 bodů, Maldonado byl 6. se ziskem 36 bodů.
"On má, nevím to přesně, ale dobrých 20 milionů, které s sebou přinese. Z mého pohledu je to samozřejmě frustrující, když týmy upřednostní jednoho jezdce před jiným jenom kvůli penězům. Mně nezbývá nic jiného, než prokázat svůj talent na trati. To myslím, že se mi povedlo. Jsou i týmy, které na to [peníze] nehledí," říká Němec.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.