Jednání o prodeji části týmu Lotus vstupuje do dalšího kola jednání. Šéf Quantum, Mansoor Ijaz, vysvětluje další zpoždění.
Už od července tým Lotus čeká na peníze od Quantum Motorsports (dříve Infinity). V Abú Zabí Mansoor Ijaz řekl, že už nás dělí jen dny od uzavření smlouvy. Platba za převzetí podílu v týmu měla proběhnout v pěti krocích, protože "převod celkové sumy by byl na škodu celému finančnímu systému." Jenže zatím zůstalo jen u slov.
Od Abú Zabí se nic nestalo. Kimi stále nedostal zaplaceno a ani další zaměstnanci nedostali své slíbené platy. V F1 se začalo pochybovat nad seriózností zájmu Quantum Motorsport. V USA jsme ale slyšeli něco jiného: "Bez obav - smlouva klapne. Stejně tak není pochyb o tom, že peníze byly z naší strany převedeny. Šance, že smlouva nevyjde, je opravdu nulová," říká Mansoor Ijaz.
Quantum má převzít 35 procent týmu. Za další zpoždění je zodpovědný mezinárodní platební systém. Aby se předešlo kriminálnímu jednání, byla takto velká suma zablokována a je zkoumána úředníky. "Když převádíte milion, tak se nic neděje, ale když jde o desítky nebo stovky milionů, tak je situace zcela jiná. My tady mluvíme o opravdu značné sumě."
Místo na bočnicích Lotusu je volné a bude záležet, kdo jej v novém roce zaplní. PDVSA a do auta usedne Maldonado nebo Quantum Motorsport a v autě bude sedět Hülkenberg?
Na peníze od Quantum čeká jako na smilování také Nico Hülkenberg. Právě ten bojuje s Pastorem Maldonadem o druhé místo u Lotusu v příštím roce. Vraťme se ale trošku do historie a vzpomeňme na rok 2009. Tehdy neměl Pastor proti Nicovi v GP2 žádnou šanci, jenže teď má na své straně argument 35 milionů USD...
Přitom i letos, hlavně v poslední třetině šampionátu, Hülkenberg podává opravdu mimořádné výkony. Šance má pro příští rok 3 - Lotus, Force Indii a Sauber. Pozice testovacího jezdce pro některý z top týmů pro jezdce "není zajímavá". Také Marussia a Caterham nepředstavují žádnou výzvu.
K Pastorovi říká: "Zdá se, že je zde určitý trend, že se vždy potkáme v boji o určitou věc," poznamenává s úsměvem. Jasně tak naráží na rok 2010, kdy po prvním pole position pro Williams za pět let (v Interlagosu) obdržel od Adama Parra dopis, ve kterém stálo, že jej pro rok 2011 nahradí Pastor Maldonado. Také v roce 2009, kdy byli týmoví kolegové v GP2, spolu bojovali o titul šampiona. Hülkenberg měl však jasně navrch - v deseti kvalifikacích byl 10x rychlejší a na konci vyhrál titul se ziskem 100 bodů, Maldonado byl 6. se ziskem 36 bodů.
"On má, nevím to přesně, ale dobrých 20 milionů, které s sebou přinese. Z mého pohledu je to samozřejmě frustrující, když týmy upřednostní jednoho jezdce před jiným jenom kvůli penězům. Mně nezbývá nic jiného, než prokázat svůj talent na trati. To myslím, že se mi povedlo. Jsou i týmy, které na to [peníze] nehledí," říká Němec.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.