Martin Whitmarsh se snaží všemožně pomoci Sergiu Pérezovi, kterého McLaren po roce vyměnil za Kevina Magnussena. Uvedl, že se snaží najít pro Mexičana pro příští rok sedačku v F1. Šéf McLarenu Péreze brání a uvedl, že jedná s Lotusem a Force Indií, aby Mexičana angažovali.
Šéf McLarenu Sergia Péreze a jeho výkony brání a uvedl, že jedná s Lotusem a Force Indií, aby Mexičana angažovali.
"Snažím se mu pomoci. V době rozhodnutí bylo volno u Williamsu, to už neplatí. Je zde místo u Lotusu, Force Indie, Sauberu, Marussii a Caterhamu. Nemá dveře zavřené a nemůžeme být obviňováni, že naše rozhodnutí přišlo příliš pozdě. Zavolal jsem do Force Indie a Lotusu a doporučil jsem ho, protože si zaslouží místo ve formuli 1," prozradil Autosportu.
Komentuje také rozhodnutí týmu najmout jednadvacetiletého Kevina Magnussena a s Pérezem se po roce rozloučit. "Nebylo to o tom, co udělal Checo špatně, ale o tom, že Kevin existuje. Byl součástí našeho programu. Každý vám poví, že je to jeden z nejlepších závodníků, kteří nejsou v F1. Já jsem hovořil s lidmi z paddocku a snažil se mu dohodnout smlouvu. Nikdo ale neměl zájem a tak jsme do toho šli my," popisuje Whitmarsh.
"Mohli jsme vzít jiné piloty, kteří byli dostupní, zkušené závodníky, ale nikoho z nich bychom před Checem neupřednostnili. Proto jej mohu doporučit, protože jak říkám, zaslouží si být v F1. Je skvělé jej sledovat, dává do toho vše. Když byl v Sauberu, říkával jsem si - to bylo dobré, uvidíme, co zvládne s námi, ale nevyšlo to. Loni jsem neměl k dispozici Kevina. Je to takto jednoduché," uzavírá šéf McLarenu.
Sympatie s třiadvacetiletým Mexičanem cítí i jeho současný týmový kolega Jenson Button. "Je to pro něj těžké, protože hledá jiné místo a myslím, že bude dobrý pro kterýkoliv tým, protože má hodně zkušeností, spolupracoval se dvěma týmy a jedním z nich je McLaren. Hodně se toho naučil a odvedl slušnou práci," upozornil ve Sky Sports F1 Show Button.
Pérez však přiznal, že se možná poohlédne jinde než ve Formuli 1, zatímco někteří se domnívají, že na jeho situaci má podíl jeho arogance (jak jsme informovali zde). Je jasné, že to nebude mít jednoduché. Zdá se, že Sutil má již u Force Indie podepsáno a na cestě do Lotusu je Pastor Maldonado (více zde). Poslední slovo neřekl ani Nico Hülkenberg nebo například Paul Di Resta.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.