Martin Whitmarsh se snaží všemožně pomoci Sergiu Pérezovi, kterého McLaren po roce vyměnil za Kevina Magnussena. Uvedl, že se snaží najít pro Mexičana pro příští rok sedačku v F1. Šéf McLarenu Péreze brání a uvedl, že jedná s Lotusem a Force Indií, aby Mexičana angažovali.
Šéf McLarenu Sergia Péreze a jeho výkony brání a uvedl, že jedná s Lotusem a Force Indií, aby Mexičana angažovali.
"Snažím se mu pomoci. V době rozhodnutí bylo volno u Williamsu, to už neplatí. Je zde místo u Lotusu, Force Indie, Sauberu, Marussii a Caterhamu. Nemá dveře zavřené a nemůžeme být obviňováni, že naše rozhodnutí přišlo příliš pozdě. Zavolal jsem do Force Indie a Lotusu a doporučil jsem ho, protože si zaslouží místo ve formuli 1," prozradil Autosportu.
Komentuje také rozhodnutí týmu najmout jednadvacetiletého Kevina Magnussena a s Pérezem se po roce rozloučit. "Nebylo to o tom, co udělal Checo špatně, ale o tom, že Kevin existuje. Byl součástí našeho programu. Každý vám poví, že je to jeden z nejlepších závodníků, kteří nejsou v F1. Já jsem hovořil s lidmi z paddocku a snažil se mu dohodnout smlouvu. Nikdo ale neměl zájem a tak jsme do toho šli my," popisuje Whitmarsh.
"Mohli jsme vzít jiné piloty, kteří byli dostupní, zkušené závodníky, ale nikoho z nich bychom před Checem neupřednostnili. Proto jej mohu doporučit, protože jak říkám, zaslouží si být v F1. Je skvělé jej sledovat, dává do toho vše. Když byl v Sauberu, říkával jsem si - to bylo dobré, uvidíme, co zvládne s námi, ale nevyšlo to. Loni jsem neměl k dispozici Kevina. Je to takto jednoduché," uzavírá šéf McLarenu.
Sympatie s třiadvacetiletým Mexičanem cítí i jeho současný týmový kolega Jenson Button. "Je to pro něj těžké, protože hledá jiné místo a myslím, že bude dobrý pro kterýkoliv tým, protože má hodně zkušeností, spolupracoval se dvěma týmy a jedním z nich je McLaren. Hodně se toho naučil a odvedl slušnou práci," upozornil ve Sky Sports F1 Show Button.
Pérez však přiznal, že se možná poohlédne jinde než ve Formuli 1, zatímco někteří se domnívají, že na jeho situaci má podíl jeho arogance (jak jsme informovali zde). Je jasné, že to nebude mít jednoduché. Zdá se, že Sutil má již u Force Indie podepsáno a na cestě do Lotusu je Pastor Maldonado (více zde). Poslední slovo neřekl ani Nico Hülkenberg nebo například Paul Di Resta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.